Ik ben al de hele dag bezig om een Athom Curtain Module (KM01-TAS) werkend te krijgen.
Met de module wil ik mijn zonnescherm aansturen, die nu met een simpele muurschakelaar bediend wordt (1 bruin, 2 zwart, afhankelijk van welke zwarte draad hij spanning krijgt rolt hij op of af).
Via de console en webinterface kan ik het zonnescherm zonder problemen bedienen, hij rolt netjes uit en op en als ik bijv. het commando geef om 50% uit te rollen, werkt dat ook prima. Tot zo ver weinig problemen dus.
Maar de module heeft ook de mogelijkheid om met een vaste knop te werken en wordt dan als volgt aangesloten:

Lijkt dus simpel genoeg, maar werkt dus niet.
Ik heb de hele handleiding van Tasmota doorgelopen wat betreft shuttermodules.
Ik loop alleen vast in het stuk over button control. Ik heb moeite met het correct interpreteren van de instructies...
Het lukt me niet om de module te kunnen laten reageren op de schakelaar.
Wie kan mij op weg helpen?
Met de module wil ik mijn zonnescherm aansturen, die nu met een simpele muurschakelaar bediend wordt (1 bruin, 2 zwart, afhankelijk van welke zwarte draad hij spanning krijgt rolt hij op of af).
Via de console en webinterface kan ik het zonnescherm zonder problemen bedienen, hij rolt netjes uit en op en als ik bijv. het commando geef om 50% uit te rollen, werkt dat ook prima. Tot zo ver weinig problemen dus.
Maar de module heeft ook de mogelijkheid om met een vaste knop te werken en wordt dan als volgt aangesloten:

Lijkt dus simpel genoeg, maar werkt dus niet.
Ik heb de hele handleiding van Tasmota doorgelopen wat betreft shuttermodules.
Ik loop alleen vast in het stuk over button control. Ik heb moeite met het correct interpreteren van de instructies...
Het lukt me niet om de module te kunnen laten reageren op de schakelaar.
Wie kan mij op weg helpen?
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

:strip_exif()/f/image/3XOeRDOECSxgBjalxtPiRe5J.jpg?f=fotoalbum_large)