KPN glasvezel niet werkend te krijgen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 20:26
Beste Tweakers,

Afgelopen vrijdag was het zover, de overstap van T-mobile (waar alles de dag ervoor nog mee werkte) naar KPN zou zijn afgerond.
Vol goede moed heb ik de modem vervangen voor de zwarte KPN modem. Het glasvezel kastje vervangen voor die van T-mobile.
Tot mijn grote geluk zag ik dat alles groen knipperde op het glasvezelkastje (dwz power, glas en ethernet) en op de modem zag ik ook groene lampjes. Het enige was, het lampje van Internet bleef knipperen (eerst langzaam, vervolgens snel), terwijl deze bij een goed signaal continue moet branden.

Enfin, trouble shooting. Alles gereset, in verschillende volgordes, en met stroom minimaal 2 minuten eraf. Kabels vervangen. Niks hielp, probleem persisteert.
Klantenservice gebeld, ook daarmee allerhande trucjes uitgehaald, niks helpt.

Nog even geprobeerd om te kijken of T-mobile toch nog zou werken, nee geen signaal meer.

Het meest vervelende komt nu, de eerstvolgende beschikbare monteur is PAS OVER 2 WEKEN!!
Kortom, in deze tijd geen internet en geen TV.
Ik krijg nu een noodbundel (Wifi router met simkaart en 100gb) opgestuurd ter overbrugging maar ik BAAL als een ethernetstekker.

Mijn vraag aan jullie is, hebben jullie nog ideeën? Want wat een monteur kan, kan ik met mijn bescheiden ICT kennis ook.. Ik heb geen idee wat hij nog op tafel kan brengen wat ik nog niet heb geprobeerd, maar ik zie het graag anders..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekenbakkertje
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 11-03 20:36
Welk modem heb je en welke nt? Kan van alles zijn maar met bijvoorbeeld de xgspon ont daar kunnen bij sommige de ethernet poorten wel eens defect zijn.

[ Voor 77% gewijzigd door Koekenbakkertje op 24-06-2023 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Glasvezel 1 gbit.
Zwarte V12 modem KPN
NT kastje van KPN zwart, die ik over een wit kastje heen moest schuiven in de meterkast, waar de koperverbinding in gaat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

PHPResource schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:27:

[..]

Want wat een monteur kan, kan ik met mijn bescheiden ICT kennis ook..
Nee, als KPN monteur kan ik je zeggen dat je daar geen gelijk in hebt. Redelijke kans namelijk dat je in de PoP verkeerd gepatched bent en dat kun jij toch echt niet zelf oplossen.

Ik zou misschien even een lijnmeting kunnen doen als je in een DM je postcode/huisnummer doorgeeft, al is de kans klein het zou kunnen dat daar iets opvalt.

Voor de volledigheid, welke NT heb je?

Lijken veel op elkaar, de onderste is voor XGS-PON maar volgens jouw omschrijving heb je als het goed is dus de bovenste?

Afbeeldingslocatie: https://www.kpn.com/upload_mm/2/5/e/6208708_1661756802506_FTU%2BNTzwartkastje.png

Afbeeldingslocatie: https://callvoip.shop/5068-thickbox_default/genexis-glasvezel-mediaconverter-tk01-rj45-naar-ftth-type-xgs-pon.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Wildfire op 24-06-2023 22:04 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-06 10:20
Klinkt mij alsof de verbinding niet omgepatch is of een mogelijke kruizing.
heb je gebeld of via online een afspraak ingeboekt ?
online wilt wellis sneller zijn dan via klantenservice heb ik gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Spiff
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:11
PHPResource schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 20:41:
Glasvezel 1 gbit.
Zwarte V12 modem KPN
NT kastje van KPN zwart, die ik over een wit kastje heen moest schuiven in de meterkast, waar de koperverbinding in gaat.
Euh, koperverbinding? Ik neem aan glasvezelverbinding, anders snap ik wel dat het niet lukt ;-)

https://calvinandhobbes.fandom.com/wiki/Spaceman_Spiff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Wildfire schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:52:
[...]

Nee, als KPN monteur kan ik je zeggen dat je daar geen gelijk in hebt. Redelijke kans namelijk dat je in de PoP verkeerd gepatched bent en dat kun jij toch echt niet zelf oplossen.

Ik zou misschien even een lijnmeting kunnen doen als je in een DM je postcode/huisnummer doorgeeft, al is de kans klein het zou kunnen dat daar iets opvalt.

Voor de volledigheid, welke NT heb je?

Lijken veel op elkaar, de onderste is voor XGS-PON maar volgens jouw omschrijving heb je als het goed is dus de bovenste?

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Het is inderdaad de bovenste. Ik zal je gelijk pm-en!
"Redelijke kans namelijk dat je in de PoP verkeerd gepatched bent"
Is dit iets waar ik voor kan bellen alsnog maandag? Of kan dit alleen op locatie

@jopoh heb meermaals gebeld. Volgens klantenservice was de minimale wachttijd 2 weken..

@Spiff excuus, inderdaad glasvezel

[ Voor 5% gewijzigd door PHPResource op 24-06-2023 22:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01:24

Wildfire

Joy to the world!

PHPResource schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:51:
[...]

Het is inderdaad de bovenste. Ik zal je gelijk pm-en!
"Redelijke kans namelijk dat je in de PoP verkeerd gepatched bent"
Is dit iets waar ik voor kan bellen alsnog maandag? Of kan dit alleen op locatie

@jopoh heb meermaals gebeld. Volgens klantenservice was de minimale wachttijd 2 weken..

@Spiff excuus, inderdaad glasvezel
Ik zie een plandatum in juli en daarnaast zie ik momenteel dat er geen NT (glasvezelkastje) actief is. Er is dus sowieso geen signaal aanwezig, tenzij toevallig je de NT spanningsloos hebt momenteel.

Als er pas over twee weken een monteur kan komen, dan is dat na de plandatum die ik zie staan. Die zal dan waarschijnlijk constateren dat alles werkt.

Zou je even goed kunnen terugzoeken of er ergens in de communicatie met KPN expliciet vermeld staat wanneer je verbinding opgeleverd zou zijn?

[ Voor 18% gewijzigd door Wildfire op 24-06-2023 23:19 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
5 juli is de datum van het langskomen van de monteur.
Heb inderdaad alles spanningloos gemaakt uit pure frustratie denk ik..
Ik zal hem morgenochtend first thing inschakelen (nachtdienst)

edit: bij thuiskomst zie ik dat de NT wel ingeschakeld was. Alleen de modem niet.

[ Voor 22% gewijzigd door PHPResource op 25-06-2023 08:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHPResource
Vandaag flinke lange stroomstoring gehad. Ik had een stiekem hoopje dat het nu wellicht wel zou werken. Omdat de gehele wijk ook zonder stroom zat en dus het glasvezelverdeelstation ook gereset is.. helaas niet dus. Wat zou het toch kunnen zijn.... ik breek m'n hoofd erover.

Nb woensdag komt er een monteur. Tot die tijd MoFi
Pagina: 1