Keuze is gemaakt, de Xiaomi Pad 6 Pro is onderweg
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet.
M'n huidige Huawei Mediapad M3 doet het nog redelijk, maar de accu gaat nog maar een paar uur mee bij actief browsen buiten en af en toe crashed de webbrowser. Degelijk was ie wel, want hij heeft 3 valpartijen van de trap en 2 duiken in bad overleefd.
Ik zoek een soortgelijke degelijkheid en een gelijkwaardige gebruiksduur (heb de Mediapad zo'n 6 á 7 jaar in gebruik nu).
Ik gebruik de tablet vooral voor browsen, youtube video's en af en toe tv of formule 1. Ik wil ook mijn online google documenten kunnen inzien en bewerken.
Update post, eerst hier klikken
Op zich is de 8.4 inch van de Mediapad een prima formaat. Groot genoeg om een echte meerwaarde te hebben tov telefoon, maar niet zo groot dat het niet handzaam is. Helaas zijn er geen interessante tablets die dit formaat hebben, dus moet ik deze wens laten gaan. De meeste tablets lijken tussen 10 en 11" te vallen, dus moet ik daar maar aan gaan wennen.
Gezien ik vaak video kijk, zijn stereo speakers in landscape wel een pré.
Software ondersteuning is mooi meegenomen, maar niet direct een dealbreaker. Ik doe geen gevoelige zaken op de tablet en ben ook niet van plan om dat te doen in de toekomst. Ik zie het vooral als een mediadevice en handzame computer.
Als ik er zo wat topics en de BBG op na sla, dan kom ik al snel op de volgende shortlist:
/f/image/hNrULQ6V1CCN2cBCG4Lu6zXB.png?f=fotoalbum_large)
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs
Nadelen:
uitvoering: Xiaomi Redmi Pad, 4GB ram, 128GB opslag Grijs
Nadelen:
uitvoering: Xiaomi Pad 5, 128GB opslag Grijs
Nadelen:
uitvoering: Xiaomi Pad 6, 128GB opslag
Nadelen:
uitvoering: Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) Wi-Fi 128GB Grijs
Nadelen:
uitvoering: Samsung Galaxy Tab A8, Wi-Fi, 4GB ram, 128GB opslag Grijs
Nadelen:
uitvoering: Lenovo Tab P11 (2nd Gen) (ZABF0052SE) Grijs
Nadelen:
uitvoering: Nokia T21 Wi-Fi. 4GB ram, 64GB opslag Grijs
Nadelen:
Voorlopig neig ik naar de Xiaomi Pad 6, maar dat hangt ook af van de releasedatum in Europa en het prijspunt. Voor €350,- lijkt me dat een zeer mooie android tablet die alle wensen vervult behalve GPS. Ik twijfel over de noodzaak van de hardware die deze tablet heeft. Mijn gebruik is eenvoudig en niet veeleisend, maar ik wil er wel lange tijd mee doen. Hoewel de software ondersteuning waarschijnlijk maar 3 jaar is, verwacht ik daar persoonlijk geen problemen door. Mijn huidige Huawei draait op android 7 en heeft in november 2018 de laatste beveiligingsupdate gekregen. Qua gebruik merk je daar niets van.
Als die hardware eigenlijk overkill is, lijkt de Xiaomi Redmi Pad een zeer mooie keuze. Het 4gb model heeft veruit de beste prijs-prestatie verhouding en met een screenprotector is het scherm ook beter beschermd.
Ik ben geen fan van Apple en zou het liefst een tablet van een andere fabrikant nemen. De lange ondersteuning en ogenschijnlijk goed presterende hardware zijn wel sterke punten. Het gebrek aan stereo in landscape is echter een dealbreaker, ik kijk vaak video en geluid van 1 kant lijkt me erg storend.
Hebben jullie nog andere inzichten?
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet.
M'n huidige Huawei Mediapad M3 doet het nog redelijk, maar de accu gaat nog maar een paar uur mee bij actief browsen buiten en af en toe crashed de webbrowser. Degelijk was ie wel, want hij heeft 3 valpartijen van de trap en 2 duiken in bad overleefd.
Ik zoek een soortgelijke degelijkheid en een gelijkwaardige gebruiksduur (heb de Mediapad zo'n 6 á 7 jaar in gebruik nu).
Ik gebruik de tablet vooral voor browsen, youtube video's en af en toe tv of formule 1. Ik wil ook mijn online google documenten kunnen inzien en bewerken.
Update post, eerst hier klikken
Op zich is de 8.4 inch van de Mediapad een prima formaat. Groot genoeg om een echte meerwaarde te hebben tov telefoon, maar niet zo groot dat het niet handzaam is. Helaas zijn er geen interessante tablets die dit formaat hebben, dus moet ik deze wens laten gaan. De meeste tablets lijken tussen 10 en 11" te vallen, dus moet ik daar maar aan gaan wennen.
Gezien ik vaak video kijk, zijn stereo speakers in landscape wel een pré.
Software ondersteuning is mooi meegenomen, maar niet direct een dealbreaker. Ik doe geen gevoelige zaken op de tablet en ben ook niet van plan om dat te doen in de toekomst. Ik zie het vooral als een mediadevice en handzame computer.
Als ik er zo wat topics en de BBG op na sla, dan kom ik al snel op de volgende shortlist:
/f/image/hNrULQ6V1CCN2cBCG4Lu6zXB.png?f=fotoalbum_large)
uitvoering: Apple iPad (2021) Wi-Fi 64GB Grijs
Nadelen:
- Weinig opslag
- Niet uitbreidbaar met SD
- Geen USB
- Geen stereo speakers in landscape
- IOS (geen ervaring mee, mogelijk tekortkomingen qua apps)
- Ondersteuning software tot 2026-2028
- Mogelijk beste performance van shortlist
uitvoering: Xiaomi Redmi Pad, 4GB ram, 128GB opslag Grijs
Nadelen:
- Geen GPS
- Geen garanties software ondersteuning
- Geen veiligheidsglas
- Scherm niet al te helder
- Stereo speakers zowel landscape als portrait
- Prijs/prestatie-verhouding
- Relatief goede speakers
- 6GB model binnen budget, meerwaarde gebruik onduidelijk
uitvoering: Xiaomi Pad 5, 128GB opslag Grijs
Nadelen:
- Geen GPS
- Beperkte duur software ondersteuning
- Geen veiligheidsglas
- Goede beoordelingen (o.a. scherm)
uitvoering: Xiaomi Pad 6, 128GB opslag
Nadelen:
- Nog niet gereleased in Europa
- Prijs nog niet bekend
- Geen GPS
- Gorilla glass 3
- Relatief goede hardware
- Snelladen met 35w
- Relatief helder scherm
- Vermoedelijk ondersteuning tot medio 2026
uitvoering: Samsung Galaxy Tab S6 Lite (2022) Wi-Fi 128GB Grijs
Nadelen:
- Geen veiligheidsglas
- Matig TN scherm
- Software ondersteuning tot medio 2026
- Stereo speakers in landscape
- GPS
- 3,5mm Jack
uitvoering: Samsung Galaxy Tab A8, Wi-Fi, 4GB ram, 128GB opslag Grijs
Nadelen:
- Matig TN scherm
- Matige speakers
- Volgens sommigen traag
- Geen software ondersteuning meer
- Geen veiligheidsglas
- Prijs
- GPS
- 3,5mm Jack
uitvoering: Lenovo Tab P11 (2nd Gen) (ZABF0052SE) Grijs
Nadelen:
- Geen GPS
- 6GB model binnen budget, meerwaarde gebruik onduidelijk
- Gorilla glass 3
- 3,5mm Jack
uitvoering: Nokia T21 Wi-Fi. 4GB ram, 64GB opslag Grijs
Nadelen:
- Geen veiligheidsglas
- Weinig opslag
- Matige hardware
- Redelijke speakers
- Stereo speakers in landscape
- GPS
- 3,5mm Jack
- Uitbreidbaar met SD
Voorlopig neig ik naar de Xiaomi Pad 6, maar dat hangt ook af van de releasedatum in Europa en het prijspunt. Voor €350,- lijkt me dat een zeer mooie android tablet die alle wensen vervult behalve GPS. Ik twijfel over de noodzaak van de hardware die deze tablet heeft. Mijn gebruik is eenvoudig en niet veeleisend, maar ik wil er wel lange tijd mee doen. Hoewel de software ondersteuning waarschijnlijk maar 3 jaar is, verwacht ik daar persoonlijk geen problemen door. Mijn huidige Huawei draait op android 7 en heeft in november 2018 de laatste beveiligingsupdate gekregen. Qua gebruik merk je daar niets van.
Als die hardware eigenlijk overkill is, lijkt de Xiaomi Redmi Pad een zeer mooie keuze. Het 4gb model heeft veruit de beste prijs-prestatie verhouding en met een screenprotector is het scherm ook beter beschermd.
Ik ben geen fan van Apple en zou het liefst een tablet van een andere fabrikant nemen. De lange ondersteuning en ogenschijnlijk goed presterende hardware zijn wel sterke punten. Het gebrek aan stereo in landscape is echter een dealbreaker, ik kijk vaak video en geluid van 1 kant lijkt me erg storend.
Hebben jullie nog andere inzichten?