Keuze Edifier speaker(set)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-05 10:30

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

Topicstarter
Beste lezer,
Ik zit in dubio over welke volgende speakerset ik ga halen. hebben jullie tips en ervaringen die jullie willen delen? Mijn huidige set Edifier s760D is mooie en gaat erg hard met (te) veel bass. Ik wil nu echt voor geluidskwaliteit gaan. Het moet bij een computer komen te staan.

Ik zoek een?
Edifier S760D 5.1 set OF de Edifer S3000 PRO.

Wat is je budget?
750 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ik wil de speakers gaan gebruiken voor de PC en als die uit staat wil ik fia BT streamen voor muziek te luisteren.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik bezit de S760D wat een mooie set is maar te veel kabels en een hele dikke sub die ik bij de PC kwijt moet. En de S3000 pro krijgt overal op het net geweldige reviews. Met name voor de geluidskwaliteit. Ik wil het bij dit merk houden omdat ik het een fijn merk vind.

Welke vragen heb je hier nog over?
Zijn er muziek liefhebbers die een voorkeur hebben of advies kunnen geven over welk set en waarom?

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Met je budget zijn hi-fi-luidsprekers of studiomonitors ook een optie.

Van de kleinere S2000 zijn er metingen. Die zijn acceptabel, maar het kan beter.

[ Voor 4% gewijzigd door TBTL op 24-06-2023 16:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Ik heb de s2000 indd bekeken, maar de s3000 pro schijnen een stuk beter te zijn. Ook gaan deze lager en hoger in de frequentie. Wat ik vergeten ben te melden is dat de speakers wel een BT optie moet hebben en een optical in. Moet nog even kijken of de JLB's dat hebben.

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
^Inmiddels heb ik de link gewijzigd en verwijst hij nu naar de Kali LP-6 i.p.v. de JBL LSR308, want de JBL's zijn wel erg groot. Beide zijn studiomonitors en hebben dus één analoge ingang, zonder volumeregeling. Ze zijn bedoeld om op een mixer of iets dergelijks aan te sluiten, waarmee je het volume regelt en waarop je je bronnen aansluit.

In plaats van een mixer, zijn bijvoorbeeld de Argon Audio SA-1 of Yamaha WXC-50 een optie. Dan heb je bluetooth en optisch en blijf je bijna binnen het budget. Het is alleen wel jammer om een geïntegreerde versterker te kopen (SA-1) en dan het versterkergedeelte niet te gebruiken.

De S2000 heeft wat fouten die met de ingebouwde DSP opgelost hadden kunnen worden. Wellicht is dat bij de S3000 gedaan. De S3000 ziet er in ieder geval stukken beter uit dan de studiomonitors.

[ Voor 57% gewijzigd door TBTL op 24-06-2023 17:02 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 11:02
Wat is er zo fijn aan Edifier? Prima prijs-kwaliteitverhouding, echter kloppen de vele positive reviews imo niet en zijn ze te rooskleurig.

Ik zou eerder voor bijv. een setje ARGON AUDIO FENRIS A5 kiezen. Heeft alles wat je wenst, en imo een mooiere design. Is ookfuture proof door de HDMI aansluiting met ARC waardoor je het eventueel in de toekomst makkelijk aan je tv kunt sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
Ik weet niet of ze te rooskleurig gereviewed worden, lees een review van een gehandicapte man die audiophile is en die is zeer enthousiast over de 3000 pro. De s760D die ik hier nu heb vind ik heel er fijn verder maar wil kleiner voor op het buro. wil van die grote sub af. Ik wil liever geen losse versterker gebruiken.
Dank voor jullie inbreng en reacties. Ik ga de door jullie genoemde opties eens bekijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17-06 21:37
Voor dat bedrag zou je ook eens kunnen kijken naar een stel Klipsch The Fives.
Veel aansluitingen, goed geluid.
Er is ook een uitgebreide review te vinden op hifi.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
wiemelen schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 21:56:
Voor dat bedrag zou je ook eens kunnen kijken naar een stel Klipsch The Fives.
Veel aansluitingen, goed geluid.
Er is ook een uitgebreide review te vinden op hifi.nl.
Thx! die ga ik ook eens bekijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• youridv1
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 17-06 15:53
Ik wil nu echt voor geluidskwaliteit gaan.
Edifier
Het wordt 1 van de 2, niet allebei. Budget edifier sets zijn leuk voor het geld, de duurdere sets zijn mweh als je het mij vraagt. De frequentie curve is alles behalve plat en ze hebben dezelfde problemen met verstaanbaarheid als de goedkopere sets. Voor die prijs is dat het niet waard.

750 euro is een ruim budget. Voor dat geld kun je inderdaad kijken bij Argon Audio https://www.hifiklubben.n...--stereo/argfortea5mk2wa/

Of Kanto
https://www.kantoaudio.com/powered-speakers/tuk/
https://www.kantoaudio.com/powered-speakers/yu6/

sub kun je er altijd nog los bij kopen. Door voor 4 inch modellen te gaan kun je bij zowel argon audio als kanto wel onder de 750 blijven voor 2.1

[ Voor 8% gewijzigd door youridv1 op 27-06-2023 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.loepie

mr.loepie

Topicstarter
@youridv1 Dank voor je aanvulling, Ik heb nu de s3000pro in huis om te testen en moet eerlijk zeggen deze klinken wel al veel beter dan de S760D.
Ik ga eens een afspraak maken bij Hifiklubben in Apeldoorn om die Fortea5 mk2 te beluisteren.
Vind persoonlijk wel dat er een mooie diepe goede bass uit moet komen. En dat doen die s3000 zeer zeker!

Pagina: 1