[Somfy] Tahoma Switch/Situo issue na toevoegen Eolis 3D

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob37
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 12-03 16:13
Ik heb een zonnescherm met Somfy motor en verlichting in de armen. Deze bedien ik met de Tahoma Switch app en de Situo 5 io afstandsbediening. In de app is de verlichting een apart apparaat en op de ab zit deze op een eigen kanaal.

Dit werkte allemaal goed totdat ik vorige week een Eolis 3D io windsensor heb toegevoegd via de app. Sindsdien krijg ik een foutmelding in de app als ik via de ab de verlichting bedien. In de app komt dan de melding dat ik de verlichting niet kan bedienen, hierbij wordt de optie 'toch bedienen' getoond en als ik dat doe werkt het verder gewoon. De melding is daarna ook weg zolang ik alles met de app doe, maar zodra de ab wordt gebruikt komt die weer terug.

Beste optie leek me om de verlichting uit de app te verwijderen en opnieuw te koppelen. En daar gaat het mis: van alles geprobeerd, maar het lukt niet. Het is niet helemaal duidelijk onder welke categorie armverlichting valt in de app, dus ik heb meerdere dingen geprobeerd maar loop vast op het volgende:
- de standaardwijze van toevoegen door ab in programmeerstand te zetten, werkt niet doordat de verlichting dan niet gedetecteerd wordt in de app.
- de opties om via de Tahoma app de verlichting toe te voegen werken niet omdat ik in een loop beland, waarin het lijkt alsof de Tahoma een sleutel naar zichzelf moet sturen.

Welke optie zie ik over het hoofd?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09
Hoe heb je deze sensor toegevoegd? Als bewegingssensor, openingssensor of als tillings/intellitagsensor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:53
Deze Eolis 3D io dien je alleen direct op de motor te programmeren en niet via de tahoma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC-Medic
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:09
Is het niet mogelijk om deze sensor met beide te laten communiceren? Het lijkt mij handig om bijvoorbeeld de batterij status van de sensor uit te lezen op de tahoma switch. Het oranje ledje heb ik gemist, want hij doet het al een tijdje niet meer.