Zwart scherm gedurende 5 seconden

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pei
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2023
Beste allen,

twee dagen geleden heb ik een docking station gekocht om 2 monitoren aan mijn laptop te verbinden doormiddel van 2 HDMI kabels. Mijn tweede monitor heb ik nog niet, maar had het alvast met 1 monitor geprobeerd. Nadat ik de HDMI kabel in de docking station had gestoken en de usb-c van de docking station in mijn laptop, ging mijn monitor gedurende 5 seconden (plus minus) op zwart iedere 5 minuten. In eerste instantie dacht ik dat dit door het docking station zou komen, maar dit gebeurt nu ook wanneer ik niet gebruik maak van het docking station en de HDMI van mijn monitor direct in mijn laptop steek. Voorheen ging mijn beeldscherm nooit op zwart gedurende een aantal seconden iedere 5 minuten. Heeft iemand een idee hoe dit komt, en wat ik er aan kan doen om dit zwarte beeld te voorkomen?

Laptob: HP Pavilion G 15-dk0989nd
Monitor: HP EliteDisplay E233

Met vriendelijke groet,
Pascal

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 20:04
Toevallig bij je test (laptop rechtstreeks aan monitor) een andere kabel gebruikt dan voorheen? Dit gedrag kan namelijk door een slechtere kabel komen. HDMI is digitaal: wel of geen beeld.

Computers follow your orders, not your intentions.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Wat @Big Mama zegt, sowieso eerst de kabel uitsluiten.

Welk dockingstation gebruik je? Anders even de FW van scherm en dock updaten.
Op werk hebben we vee problemen met E231’s die een oude FW hebben.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pei
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 05-10-2023
Bedankt voor de reacties en het meedenken,

Ik heb zowel bij voor, tijdens als na het gebruik van het docking station gebruik gemaakt van dezelfde HDMI kabel. Ten opzichte van het testen van de docking station (hooguit 10 minuten) en erna is er niets gewijzigd aan mijn "opstelling". Ik vind het daarom ook erg raar dat dit nu opeens gebeurt.

Het docking station betreft een:
Sounix USB C docking station - 10 in 1 USB C HUB - Dual HDMI - VGA - USB*3 - TF/SD - PD 100W

Link naar bol.com waar ik deze heb gekocht:
https://www.bol.com/nl/nl...errer=socialshare_pdp_www