Hallo allemaal,
Ik ben mij aan het oriënteren om zonnepanelen op het dak te leggen. Mijn appartement is onderdeel van een VvE en het dak is gezamenlijk eigendom. We hebben het dak conform de verdeelsleutel in de splitsingsakte verdeeld. Het gaat om een plat dak met bitum bedekking. Geen schaduw door andere gebouwen of bomen, alleen wat schaduw door lage schoorstenen op het dak zelf.
Ik zou graag eerlijk advies van jullie willen en dan vooral wat echt wijsheid is voor mij en niet wat het duurste is. Wel geef ik de voorkeur aan parallel geschakeld omdat ik weinig ruimte heb voor een omvormer bij de meterkast.
Budget = 6K
- 6 of 7 x JINKO SOLAR N-TYPE 420WP FULL BLACK 420 Wp;
- 6 of 7 Enphase IQ8+ micro-omvormers
Prijzen tussen de € 5200,- en € 6200,-
Ik ben mij aan het oriënteren om zonnepanelen op het dak te leggen. Mijn appartement is onderdeel van een VvE en het dak is gezamenlijk eigendom. We hebben het dak conform de verdeelsleutel in de splitsingsakte verdeeld. Het gaat om een plat dak met bitum bedekking. Geen schaduw door andere gebouwen of bomen, alleen wat schaduw door lage schoorstenen op het dak zelf.
Ik zou graag eerlijk advies van jullie willen en dan vooral wat echt wijsheid is voor mij en niet wat het duurste is. Wel geef ik de voorkeur aan parallel geschakeld omdat ik weinig ruimte heb voor een omvormer bij de meterkast.
Beschikbare (dak)ruimte
Zo'n 30 a 40 m2.Schaduw
Enkel van lage schoorstenenJaarverbruik
Zo'n 2000 a 2500 kwhHuidige elektriciteitsaansluiting
1 fase (meterkast is wel voorbereid op komst 3 fase)Budget en doel
Doel is uiteraard zo min mogelijke maandelijkse kosten aan stroom in de toekomst.Budget = 6K
Wie gaat het project uitvoeren
Alles uitbestedenBijhouden van data
Niet belangrijk voor mij.Reeds verkregen offertes
Een aantal. Allemaal:- 6 of 7 x JINKO SOLAR N-TYPE 420WP FULL BLACK 420 Wp;
- 6 of 7 Enphase IQ8+ micro-omvormers
Prijzen tussen de € 5200,- en € 6200,-
Regio
Gelderland-Zuid[ Voor 8% gewijzigd door Bramthegreat op 24-06-2023 15:27 ]
:strip_exif()/f/image/V6b2czRRmhxpoGZInQaOtL0H.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/HjlEPh9aDJ2T6ObaAELQRaXz.jpg?f=fotoalbum_tile)