Ik overweeg de volgende upgrades aan mijn PC. Ik heb nu een kleine build en wil nu een grotere voor betere airflow. Vandaar dat het moederboard mini ITX is, als het even kan wil ik die behouden en maak ik die upgrade op een later moment.
Wat ik van mijn oude systeem wil behouden:
De onderdelen die ik erbij wil kopen zijn (ik vervang een gtx1070 en Fractal Node 304 kleine behuizing):
Ik zit nog met de volgende vragen:
- Is dit een beetje een goede match?
- Is de voeding voldoende?
- Ik heb nu gekozen voor RTX 4070 vanwege het lagere verbruik in de hoop dat ik dan geen nieuwe voedig hoef en omdat ik een beelscherm heb met G-sync. Mocht het antwoord op vraag 2 nee zijn dan staat deze ook weer ter discussie. Maar op dit moment kost bijv. een RX 6700XT ook 600 euro en lijkt mij de extra 30e het dan wel waard voor DLSS 3 en RTX.
- Kan die SSD op dit moederbord?
- Loopt ik nog tegen gekke dingen aan als ik met mijn mini ITX voor een wat grotere build ga qua kast etc.
- Heeft een afstermarket cooling zin voor mijn CPU?
Wat ik van mijn oude systeem wil behouden:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 178,50 | € 178,50 |
| 1 | Moederborden | MSI B450I Gaming Plus AC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Interne harde schijven | Seagate Desktop HDD, 1TB | € 76,- | € 76,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16 | € 39,- | € 39,- |
| 1 | Voedingen | Seasonic Focus Gold 450W | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Crucial MX300 2,5" 525GB | € 0,- | € 0,- |
| Totaal | € 293,50 | |||
De onderdelen die ik erbij wil kopen zijn (ik vervang een gtx1070 en Fractal Node 304 kleine behuizing):
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 | € 629,- | € 629,- |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Pop Air White TG Clear | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 44,90 | € 44,90 |
| Totaal | € 758,80 | |||
Ik zit nog met de volgende vragen:
- Is dit een beetje een goede match?
- Is de voeding voldoende?
- Ik heb nu gekozen voor RTX 4070 vanwege het lagere verbruik in de hoop dat ik dan geen nieuwe voedig hoef en omdat ik een beelscherm heb met G-sync. Mocht het antwoord op vraag 2 nee zijn dan staat deze ook weer ter discussie. Maar op dit moment kost bijv. een RX 6700XT ook 600 euro en lijkt mij de extra 30e het dan wel waard voor DLSS 3 en RTX.
- Kan die SSD op dit moederbord?
- Loopt ik nog tegen gekke dingen aan als ik met mijn mini ITX voor een wat grotere build ga qua kast etc.
- Heeft een afstermarket cooling zin voor mijn CPU?