Ik heb een aanbod gekregen om bij een multinational aan de slag te gaan.
Alles besproken en een aanbod gekregen. In dat aanbod staat echter het volgende:
Daarmee verspeel ik dus elk recht op WW (ontslag genomen zonder nieuwe baan) en heb ik ook geen mogelijkheid (niet echt tenminste) om het contract te bekijken voor ik teken.
Klopt die redenering of mis ik iets en is dit gebruikelijker bij internationale bedrijven?
Heb nu gereageerd met dat we eerst een signed and legally binding employment contract moeten hebben voor ik ontslag kan nemen bij mijn huidige werkgever.
Alles besproken en een aanbod gekregen. In dat aanbod staat echter het volgende:
In een eerdere mail vertelden ze me:[intro tekst]
...... This non-binding offer of employmentis not an employment contract but provides you with an overview of the main characteristics of your future employment contract with the Company.
By accepting this offer, on 30 June 2023 the latest, you will enable the Company to start drafting your employment contract in accordance with this offer. To establish labor relationship between us, we will sign a separate employment contract which will fully describe mutual rights and duties during
your employment at the Company.
The terms of offered employment are as follows: .......
[details die we besproken hebben zoals salaris, vakantie etc]
Wat mij betreft is dit een dikke no-go en zelfs een beetje een red flag omdat men dus blijkbaar verwacht dat ik nu mijn baan op zeg en dan op de eerste werkdag pas de definitieve arbeidsovereenkomst te zien krijg en moet tekenen..... Let me clarify this for you, as our practice differs a bit from the market practice.
Our standard process looks like this:
We’re presenting the offer (presentation that you already have)
Then system offer that initiates all the preparation processes required for the 1’s working day (equipment, accesses, labor contract, adaptation plan, etc)
On the 1’st working day you’re receiving and signing everything
Daarmee verspeel ik dus elk recht op WW (ontslag genomen zonder nieuwe baan) en heb ik ook geen mogelijkheid (niet echt tenminste) om het contract te bekijken voor ik teken.
Klopt die redenering of mis ik iets en is dit gebruikelijker bij internationale bedrijven?
Heb nu gereageerd met dat we eerst een signed and legally binding employment contract moeten hebben voor ik ontslag kan nemen bij mijn huidige werkgever.
[ Voor 14% gewijzigd door GG85 op 23-06-2023 16:59 ]