Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,, Even een vraagje.

Onze oude S9 willen wij vervangen voor een nieuwe.
Aangezien de huidige redelijk vol staat met voorgeprogrammeerde apps "die niet te verwijderen zijn", ben ik nu op zoek naar een kwalitatief merk dat geen facebook of andere onzinnige apps vastgeplakt heeft aan het binnenwerk.

Bestaan er smartphones waarvan je nog zelf kan bepalen welke apps je nuttig vindt ?

Graag jullie ervaringen

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14

Pazo

Mroaw?

Volgens mij kan dat alleen bij customs roms zover ik weet.
Heb zelf LineageOS op een S10+ naar tevredenheid draaien. Bij een kale installatie stonden er ca 10 (noodzakelijke) apps op, verder helemaal leeg.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zit dat trouwens met Google Pixel ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pazo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:14

Pazo

Mroaw?

In geval van LineageOS; lijstje met devices.
Pixel zit er ook bij.

Grote Enphase topicIQ Gateway uitlezenPVOutput
PV 10,7kWp O/W • WP Panasonic KIT-WC07K3E5 7kW • Airco ME MSZ HR50VF 5kW • Gasloos per 11-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pazo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:29:
In geval van LineageOS; lijstje met devices.
Pixel zit er ook bij.
Top.. Ook veel tech info.
Bedankt. 👍

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Smartphones met zo min mogelijk bloatware / zoveel mogelijk stock Andoid, zoals Motorola, bevallen al jaren goed.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Ik heb vorige maand Nothing One gekocht, ja het is Android dus je hebt wel je playstore plus wat losse apps (maps etc maar allemaal te verwijderen/vervangen), maar verder staat er niets van andere apps geinstalleerd.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Nothing phone hier. Best wel clean qua apps, geen Facebook rommel etc. Wat standaard Google apps, en meeste uit te schakelen (sommige te verwijderen). Erg tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SinergyX schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:40:
Ik heb vorige maand Nothing One gekocht, ja het is Android dus je hebt wel je playstore plus wat losse apps (maps etc maar allemaal te verwijderen/vervangen), maar verder staat er niets van andere apps geinstalleerd.
Zou ook nog een optie zijn..
Maps en andere Google apps zijn nog wel bruikbaar en heb ik ook geen bezwaar tegen.
Kijk alleen al naar de ellende wat bixby veroorzaakt heeft. Er zijn zelfs mensen geweest die de bewuste bixby toets er uitgebroken hebben :?
De S9 die we nu nog hebben was in het begin nog redelijk schoon... Na de eerste grote Update stond in eens Facebook er bij en nog een paar apps die je uitsluitend uit kon zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:26

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:46:
[...]

Zou ook nog een optie zijn..
Maps en andere Google apps zijn nog wel bruikbaar en heb ik ook geen bezwaar tegen.
Kijk alleen al naar de ellende wat bixby veroorzaakt heeft. Er zijn zelfs mensen geweest die de bewuste bixby toets er uitgebroken hebben :?
De S9 die we nu nog hebben was in het begin nog redelijk schoon... Na de eerste grote Update stond in eens Facebook er bij en nog een paar apps die je uitsluitend uit kon zetten.
Ik had hiervoor 2 Samsungs, inderdaad dat dus, ze moeten ergens de prijs mee omlaag krijgen :P (grappig hoe Candy Crush as 'essential' wordt gemarkeerd bij installatie). Hoewel ik de Gallery van Samsung erg fijn vond, ben ik nooit fan van voorafgeinstalleerde niet te verwijderen (of uit te schakelen) zut. SMS zit ik nog steeds met vorm van Google messenger, maar gewoon alles weigeren en je hebt er geen last van :P

Nokia heeft volgens mij nog steeds ook redelijk schone telefoons, maar ik vond huidige designs niet echt zo fijn meer (de eerste series waren briljant).

[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 23-06-2023 16:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
ChaserBoZ_ schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 16:39:
Smartphones met zo min mogelijk bloatware / zoveel mogelijk stock Andoid, zoals Motorola, bevallen al jaren goed.
Motorola plaats ook steeds meer bloatware de laaste tijd.

Andere merken naast Google, Nothing en Nokia met weinig tot geen bloatware zijn Sony, Asus en Fairphone.
Pagina: 1