Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WwF5CyOL9gTJlNCxgGeGuqxCEdw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KGfcmWG6OOI229RDn9YUVq21.png?f=fotoalbum_large

Ik heb tot nu toe twee maal meegemaakt wat je in deze screenshot ziet: een absurd hoog dataverbruik door iets op de achtergrond. Veel meer dan het totaal van gebruik door apps bij elkaar. In dit geval heeft iets 3GB van mijn bundel verbruikt, en ik kan niet achterhalen wat. Ook mijn provider laat dit verbruik zien, dus het is er echt.

Ik draai Android 13 op een Nothing Phone 1.

Ik heb nog geen factory reset gedaan. Ik hoop het op te kunnen lossen zonder..... Alle vergelijkbare problemen die ik online heb gevonden gaan over hoog dataverbruik dat wel in de apps list te zien is.

Heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:46
Ik zie in je statistieken staan, "Exclude data used by operator networks", dus dit zegt in ieder geval iets dat je statistieken niet compleet zijn.

Wie is je mobiele provider en op welk mobiele netwerk zit deze? Dit soort problemen kunnen mogelijk komen door een fout in de configuratie aldaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saeverix
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-06 18:04
Jij gebruikt geen browser op je telefoon? En geen YouTube? Die zie ik namelijk niet (boven) in de lijst staan, maar kunnen wel flink wat data veroorzaken.

Chookity-pok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Ik zit op Vodafone. Verbruik is volgens hen ook zo raar hoog op 2 dagen: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IrwJNldnx1vD2W7vv3uRlmCZ0Kk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/8PLnxnTPUZaPgrFIAAO3JBdf.png?f=user_large

Ik gebruik Chrome en Youtube wel maar voornamelijk op Wifi. In deze lijst staan die apps ver naar onderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12:38
Geen software update oid?

Toen ik erachter kwam dat ik bizar data verbruik had waren het foto's die geüpload werden naar de iCloud. Was op vakantie en maakte veel foto's. Wel op iPhone.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Nee, geen software update. Het lijkt me dat activiteit van apps zoals Photos die foto's naar de cloud upload dan ook in de lijst te zien moet zijn. Als ik alle MB's in mijn lijst optel kom ik bij lange na niet aan bijna 3GB.

Er is iets op de achtergrond bezig gedurende langere tijd (hier verspreid over 20 en 21 juni) wat niet in de apps lijst verschijnt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-06 20:23

DarkSide

theres no place like ::1

Uploaden van foto's zie je idd in de photo's app.
hier iig wel
Zelf ook een NP1. En de apps bij elkaar opgeteld komen wel overeen met het totale verbruik.

Voordat je factory reset doet.
mogelijk even gewoon alle caches clearen?
Data uit zetten. En alles op Wifi bijwerken?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Thanks, ga ik proberen. Ik vraag me af wat er wel meegeteld wordt in het totaal, maar niet in de lijst met app verbruik verschijnt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 19:58
Mijn vriendin heeft deze maand exact hetzelfde (Redmi Note 11 op Hollands Nieuwe netwerk, wat ook van Vodafone is als ik het goed heb). Volgens de klantenservice van Hollands Nieuwe zijn dit afgesloten datasessie die over meerdere dagen gelopen hebben, en dus niet het specifieke verbruik van die dag. Hun advies was om regelmatig de telefoon even in vliegtuigmodus te zetten om zulke sessies te onderbreken.

Dit heeft het probleem echter niet opgelost, zelfs met minimaal 1x per dag de telefoon in vliegtuigmodus zetten blijft er een hoog verbruik optreden elke zoveel dagen. Hierdoor moet ze tussendoor dus minuten/MB's bijkopen om te kunnen blijven bellen/appen, etc.

Ik hoor graag of bovenstaande acties bij jou geholpen hebben als je het geprobeerd hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Vervelend. Nee ik heb nog geen oplossing voor dit 'spook' dataverbruik. Ik heb het tot nu toe maar 2 keer meegemaakt (een keer begin mei, en recentelijk eind juni) en toen ging het om 2 en 3 GB verbruik in 1 of 2 dagen.

Wat ik nu heb gedaan is de warning ingesteld op 1GB (ik verbruik normaal zelden meer dan 1GB; heb bundel van 4GB), zodat ik heel tijdig door heb als er weer iets aan het data slurpen is. Op dat moment wil ik met een process monitor tooltje kijken of ik kan zien wat de schuldige is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webbier
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18-06 19:58
De klantenservice van HollandsNieuwe gaf aan dat het misschien kwam dat de telefoon overschakelde op 4G wanneer het wifi bereik niet afdoende is. Nu heb ik met mijn eigen telefoon overal goed bereik in huis en lijkt dit met die van mijn vriendin ook het geval. Desondanks hebben we de functie die het toestaat om over te gaan op 4G indien bereik van de wifi niet toereikend is uitgezet. Vooralsnog lijkt dit te helpen.

Maar als ik jouw verhaal lees (dat het 'slechts' twee keer voorgekomen is), zou dit ook gewoon toeval kunnen zijn. We gaan het in ieder geval in de gaten houden.

Het vreemde is ook dat de data counter op de telefoon een heel ander beeld laat zien. Wanneer de afgelopen 2 maanden bekeken worden, is het totaal dat de telefoon aangeeft nog altijd lager dan één hoge datasessie die HollandsNieuwe laat zien. Uiteraard kan HollandsNieuwe vanwege privacy niets zeggen over welke data nu specifiek gebruikt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Ja, weird. Bij mij komt de data counter op de telefoon wel overeen met wat m'n provider laat zien, alleen is het totaal van alle apps bij elkaar veel minder.

• Tukki
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb twee abonnementen. Eentje bij hollandsnieuwe en eentje bij Lebara. Bij Lebara gaat het verbruik veel langzamer, terwijl ik dezelfde dingen doe
Pagina: 1