Lite On 15" TFT, goede koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-08 21:00

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Ik kreeg hier net op de zaak een fax waarin een Lite On TFT 15" LCD staat voor hfl 799,- ex btw.

Dat is op zich een mooi prijsje en ik ben op zoek naar een LCD voor erbij (en voor LAN parties). Maar ik heb geen flauw idee of Lite-On goeie monitoren maakt aangezien ik alleen maar Iiyama en Sony ken in die richting.

De verversingstijd is 30ms staat er op de lite on site. Is dit snel genoeg om te gamen? In principe is het alleen voor op LANs dus een heel klein beetje ijlen zou nog wel te overleven zijn. Het wordt niet mijn main monitor zeg maar dus de eisen zijn dan ook niet zo hoog :P

http://www.liteontc.com.tw/sales/analog.htm

Verder kan ik que reviews online erg weinig vinden over deze dingen. Hij schijnt in de PCM als 2e getest te zijn maar ik weet niet of ze daar ook op 'gamen' testen.

Iemand die meer info over dit ding heeft?

Verwijderd

30 ms betekend dat hij 33 Hz aankan, gohgohgoh wat snel!

Verwijderd

Het lijkt mij geen goede keus. Ik begrijp niet waarom iedereen voor een TFT scherm wil hebben voor een extreem lage prijs.

Als je geen geld heb koop dan gewoon een goed CRT scherm of spaar door voor een duur maar goed TFT scherm.

• Carnifex
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 11:17

Carnifex

auch

Respons time:

TR: 1/(30/1000) = 33
TF: 1/(20/1000) = 50

Of dit het aantal herz is vraag ik me af. Op dezelfde site staan namelijk ook digitale schermpjes die dezelfde waardes hebben bij de 'respons time', maar bij de resolutie wel 60 hz hebben staan.
Waar slaat dat TR/TF op?

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 11:33 schreef delfosso het volgende:
Het lijkt mij geen goede keus. Ik begrijp niet waarom iedereen voor een TFT scherm wil hebben voor een extreem lage prijs.

Als je geen geld heb koop dan gewoon een goed CRT scherm of spaar door voor een duur maar goed TFT scherm.
Zoals ik al zei, is dit een scherm voor erbij. Ik heb thuis al een Iiyama 22" dus een goed CRT scherm heb ik al. Alleen weegt dat ding beetje veel om elke naar een LAN te sjouwen :)

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 11:28 schreef BasjeBanaantje het volgende:
30 ms betekend dat hij 33 Hz aankan, gohgohgoh wat snel!
Ik weet dat dus niet, daarom vraag ik het. Is normaal replyen dan te veel gevraagd? Reply dan aub niet :(

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

[www. norrod. nl]
Lite-On 15 inch TFT monitor
TFT monitoren waren altijd zeer prijzig maar Lite-On heeft deze drempel aanzienlijk verlaagd!
Naast de zeer scherpe prijs beschikt de Lite-On EC150AT TFT monitor over een 15inch display welke een maximum resolutie van 1024 x 768 @ 75Hz kan weergeven. Tevens is het een groot voordeel dat deze TFT monitor energiebesparend is, weinig ruimte inneemt op uw bureau en ook nog rustiger voor uw ogen is!
[/www. norrod. nl]

75hz dus

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

Verwijderd

Hoeveel je met een TFT scherm kan slepen weet ik niet, ze lijken mij kwetsbaarder dan een CRT. Maar persoonlijk heb ik ook een niet al te dure gekocht en hij bevalt me prima! (ADI 600 bij de inmac) Gamen gaat uitstekend, een TFT scherm heeft wel last van traagheid waardoor de graphics iets vager worden, maar bij iets houd het dan ook wel weer op, bekijk het maar als een extra anti-aliasing functie.

Waarom koop je zo'n ding? Omdat het veel rustiger is aan je ogen, veel gezonder is doordat er geen straling vanaf komt. Refresh frequenties maken geen verschil, zolang het niet onder de 40Hz komt maakt het voor je ogen niks uit. (op een CRT beeldscherm wel, want deze zijn 'onrusting' tot onder de 80Hz). Een TFT is altijd haarscherp, en hoef je nooit af te stellen qua beeldranden etc. Ook is een 15" TFT bijna een 17" CRT, je moet een 15" TFT dus niet vergelijken met een 15" CRT.

Grote nadelen van een TFT zijn:
-Je loopt het risico op kapotte pixels, tot aan 3 valt vaak niet onder de garantie.
-Je hebt een maximale resolutie (bij mij 1024x768) persoonlijk draaide ik deze res altijd al, maar ik kan me voorstellen dat mensen een hogere resolutie willen.
-De kleuren zijn minder stabiel, bij daglicht moet je hem anders instellen dan met kunstlicht, veel meer dan dat je bij een CRT moet doen. En je hebt een maximale kijkhoek en de kleuren veranderen als je hem van een andere hoek bekijkt.

Bij aankoop wel opletten wat voor signaal ingangen die dingen hebben, sommige alleen digitaal hiervoor moet je een videokaart hebben met een digitale uitgang. Sommige gewoon VGA (analoog) en sommige (duurdere) allebei.

Ik vind hem tot nu toe beslist een goede aankoop, alleen hoop ik dat het apparaat langer dan 3 jaar meegaat. Iets waar ik nog niet zo zeker van ben.

ozymandias

• Leader98
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-08 23:50
Gaat het hier echt om dezelfde Lite-On TFT monitor die in de PCM test stond?
En waar is ie allemaal te kopen? Hoe zit het met garantie?

Prijs klinkt cool maar ik vrees voor de kwaliteit...

• Sovereign
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-06 19:01
De verversingstijd is 30ms staat er op de lite on site.
Pixel refresh is the rise + fall time, in dit geval dus totaal 50 ms.

Tweede tip, let niet op diegenen in deze thread die geen TFT scherm hebben en zomaar wat brabbelen. ;)

• D-RiSe
  • Laatst online: 19-03 19:37

D-RiSe

Kick the baby

dat verhaal van mij gaat over de EC150AT, maar er is ook nog een GC150AT en een EC150ATA.... geen idee wat het verschil maar aan de prijzen te zien niet veel... mischien zelfs typfouten :)

intel silver reef, celly 2.0 Ghz, 256mb ddr, G2MX

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 12:02 schreef D-RiSe het volgende:
dat verhaal van mij gaat over de EC150AT, maar er is ook nog een GC150AT en een EC150ATA.... geen idee wat het verschil maar aan de prijzen te zien niet veel... mischien zelfs typfouten :)
Met en zonder speakers is het enige verschil wat ik gevonden heb. Maar als ik zo de normale replies eens lees hier is het best een leuke optie als 2e monitor.

Hij staat btw op www.laska.nl voor die prijs. Andere sites nog niet gekeken dus weet ook niet of dit de goedkoopste is.
Pagina: 1