[bug] video-tag parser

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:21

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Ik heb een youtube-link gepost maar zowel met de video of youtube tags maakt ie daar geen mooie embed van.

Kunnen jullie eens zien wat er mis gaat?

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=mx77Gkze7mI]

Edit: Waarschijnlijk zit de fout langs youtube want ik zag juist "deze video is niet gevonden" :/

[ Voor 19% gewijzigd door Damic op 23-06-2023 12:57 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Dat is een bekend probleem met de parser. Die kijkt naar <title> </title> maar in de source, en in deze video staat die op een plek waar de parser te wenig info ophaalt en daardoor die tags niet kan vinden.

Edit: Al kan het ook om een video gaan waar de uploader heeft bepaalt dat er niet ge-embed mag worden.

[ Voor 20% gewijzigd door RaZ op 23-06-2023 13:04 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Mmmh zou wel eens kunnen zijn dat embed afstaat :( dan nog zou het leuk zijn als de titel zou verschijnen :)

[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=_ixJMGnc1Zw]

[ Voor 21% gewijzigd door Damic op 23-06-2023 13:08 ]

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:25

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Ik heb al vaker video's hier gezien waar effectief het embedden niet mocht en toch werden deze als preview getoond. Alleen bij het proberen af te spelen krijg je dan de melding dat de video niet embed afgespeeld mag worden en je de video op YT moet kijken. Dus ik denk niet dat het daar aan ligt.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
@Hero of Time mmmh, voor de scripters te achterhalen waarom het niet werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

crisp

Devver

Pixelated

Er zit technisch een verschil tussen het ophalen van een titel voor specifieke domeinen, en het embedden van een resource. Het eerste doen we door gewoon (een deel van) de pagina op te halen en het <title>-element daarin op te zoeken, het tweede doen we met behulp van de oEmbed API van o.a. YouTube.

Het probleem van het ophalen van de titel zit hem in het "een deel van"; om performanceredenen kijken we alleen naar de eerste 100Kb van de pagina; als daar geen <title>-element in voorkomt breken we de request af. YouTube heeft echter geregeld meer dan 250Kb aan javascript en styling in de pagina staan voor het <title>-element 8)7

We zouden wellicht ook specifiek voor YT de oEmbed API kunnen gebruiken voor het ophalen van de titel, maar op dit moment zijn dat echt 2 totaal verschillende codepaden.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Topicstarter
Dat is wel heel raar dat er geen standaard bij youtube zit

Pagina: 1