Roeimachine - keuze

Pagina: 1
Acties:
  • 2.425 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Annan
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-07 06:19
Hoi hoi,

Een tijdje geleden had een ski-ongeval waarbij ik mijn schouder brak. Ik was voordien vrij sportief en het doel is , na een relatief lange revalidatie, om terug wat kracht en conditie op te bouwen. Mijn oog viel daarom op een roeimachine omdat er vaak, ook hier op het forum, gezegd wordt dat roeien een zeer complete sport is.

Nu vroeg ik me eigenlijk af wie er allemaal zo'n ding in huis heeft staan en wat jullie ervaringen hiermee zijn. Idealieter zou ik elke morgen een sessie van 20min willen inlassen. Maken zo'n dingen veel lawaai (genoeg om iemand in een andere kamer wakker te maken)?

Tenslotte zie ik heel veel roeimachines voor heel veel prijzen en zie ik door de bomen het bos niet echt meer. Ik ben meestal iemand die graag kwaliteit wil en daar op zich ook wel wil voor betalen, maar het moet echt prijs/kwaliteit goed zitten. Een duur item dat na 1j kapot is, geeft me kippenvel.

Ik zat dus zelf even te kijken naar de waterrower producten maar hekel hierbij de beperkte computer en trainingsprogramma's. Ik hoor ook veel goeds over de concept 2, maar er wordt ook gezegd dat echte 'water' roeiers beter zouden zijn voor gewrichten (in hoeverre is dit waar/BS). Of zijn deze allemaal overkill?

Hopelijk kunnen jullie mij wat op weg helpen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foomers
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 03-07 15:44
Ik kan een concept 2 erg aanraden. Die dingen zijn niet stuk te krijgen. Op de site van concept 2 zijn ook veel trainingschemas te vinden.Ik heb zelf een concept 2 met een PM5 die je makkelijk kan verbinden met je telefoon. Daarmee kan je ook veel details zien, en bijhouden van progressie is via je telefoon ook wel handig.
Ik zou weg blijven van een water roeier. Als je realistisch wil roeien kun je dat beter in een echte roeiboot doen. De waterroeier hebben meer onderhoud nodig en maken veel meer geluid. Het voordeel van een concept 2 is dat onderhoud erg makkelijk is en bijna alle reserve onderdelen zijn via de site te krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

Ik heb al meer dan 20 jaar een Concept 2 model C, ooit met een PM2+ monitor, een paar jaar geleden vervangen door een PM5 voor de online logboek koppeling. Het enige wat ik ooit heb moeten vervangen waren de rollers onder het stoeltje (slijtage). De handle heb ik ooit vervangen door een model D model omdat die fijner is dan de originele rechte houten versie. Onderdelen voor de model C zijn nog steeds te koop in de webshop. Aanrader.

[ Voor 8% gewijzigd door noo op 23-06-2023 12:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Sinds een jaar heb ik een blumill active, deze werkt goed, redelijk compact, geschikt tot 150 kilo. Elektronische weerstand motor, is stil.
Nadeel, ruimte nodig, stroom nodig, je kan hem wel rechtop zetten maar dat doe ik niet.
https://blumill.shop/products/blumill-roeitrainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetMvZ
  • Laatst online: 18-01 12:16
noo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:40:
Ik heb al meer dan 20 jaar een Concept 2 model C, ooit met een PM2+ monitor, een paar jaar geleden vervangen door een PM5 voor de online logboek koppeling. Het enige wat ik ooit heb moeten vervangen waren de rollers onder het stoeltje (slijtage). De handle heb ik ooit vervangen door een model D model omdat die fijner is dan de originele rechte houten versie. Onderdelen voor de model C zijn nog steeds te koop in de webshop. Aanrader.
Even een vraagje: ik heb ook een model C maar mij. Pm3 begint het te begeven. Gaf het nog problemen bij jou om deze te vervangen voor een pm5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetMvZ
noo schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 12:40:
Even een vraagje: ik heb ook een model C maar mijn Pm3 begint het te begeven. Gaf het nog problemen bij jou om deze te vervangen voor een pm5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

peetMvZ schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 19:33:
[...]

Even een vraagje: ik heb ook een model C maar mij. Pm3 begint het te begeven. Gaf het nog problemen bij jou om deze te vervangen voor een pm5?
Geen enkel probleem, oude arm er af, nieuwe arm met de PM5 er op schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peetMvZ
noo schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 20:10:
[...]

Geen enkel probleem, oude arm er af, nieuwe arm met de PM5 er op schroeven.
Top! Bedankt voor je reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Maken zo'n dingen veel lawaai (genoeg om iemand in een andere kamer wakker te maken)?
Ik zou het zelf niet fijn vinden als iemand in de kamer naast me zou gaan ergometeren, nee. Het maakt best een herrie, hoewel het natuurlijk uitmaakt of je in een heel hoog tempo loopt te beuken of meer in een laag tempo. Als je een beetje goed ritme hebt is het in ieder geval wel een redelijk stabiel geluid, maar zeker niet zacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1967Ams
  • Registratie: Juli 2024
  • Laatst online: 26-07-2024
*knip*

Welkom op Tweakers. Oudere topics laten we liever rusten en daarnaast lijkt dit teveel op promotie / spam.

[ Voor 89% gewijzigd door tweakduke op 26-07-2024 12:07 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.