Kraters / kuilen in nieuw schilderwerk herstellen.

Pagina: 1
Acties:

• BoSmit
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 06-10 08:59
Beste Tweakers gebruikers!

Eerder hebben jullie mij al eens geholpen met tips omtrent mijn schilderwerk.

Ik heb het idee dat ik plaatselijk toch niet goed heb ontvet (of iets heel vettigs heel diep in het hout is getrokken). Hierdoor heb ik plaatselijk kraters / putjes / kuiltjes in het schilderwerk.

Hoe kan ik dit het best herstellen? Enkel de specifieke locatie opschuren en opnieuw aflakken? Of zal ik toch echt het gehele houten vlak mee moeten pakken om zichtbare overgangen te voorkomen?

Ik hoor wederom weer graag van jullie! Bij voorbaat dank de tips!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_X1gZoMcgKG8ncyfeqem8B-rlNs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3XURc91sXmYZ9n3b63U2QCg1.jpg?f=fotoalbum_large

Met nog één kleine toevoeging. Ik heb één luchtbel gehad in verband met de hitte. Omtrent deze bel ben ik ook benieuwd wat de beste wijze van herstel is.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9rLnY0PhvrPyN3Rm36uRTaEmNI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fMmNnXnAqrXsQjELRNfC0SbL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 22% gewijzigd door BoSmit op 23-06-2023 09:51 ]

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:36

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
BoSmit schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:41:

Ik heb het idee dat ik plaatselijk toch niet goed heb ontvet (of iets heel vettigs heel diep in het hout is getrokken). Hierdoor heb ik plaatselijk kraters / putjes / kuiltjes in het schilderwerk.

Hoe kan ik dit het best herstellen? Enkel de specifieke locatie opschuren en opnieuw aflakken? Of zal ik toch echt het gehele houten vlak mee moeten pakken om zichtbare overgangen te voorkomen?

Ik hoor wederom weer graag van jullie! Bij voorbaat dank de tips!
[Afbeelding]
alleen de betrefde plank gaat wel zonder aanzetten etc te zien. ik zou wel naast even schuren ook lakplamuur gebruiken.

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 22:36

Spinez0r

At your service.

BoSmit schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 09:41:

Die eerste foto lijkt verdacht veel op siliconen-besmetting, hier krijg je zogenaamde "vissenogen" van.

er zijn speciale siliconen verwijder goedjes op de markt om de siliconen te verwijderen.

https://www.toolstation.n...iqLjz-9Yo5ohoCPYEQAvD_BwE

Betekend wel dat je 't moet schuren, ontvetten met bovenstaand goedje en weer moet aflakken.

[ Voor 16% gewijzigd door Spinez0r op 27-06-2023 14:49 ]

• d-super
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42
Spinez0r schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:48:
[...]

Betekend wel dat je 't moet schuren, ontvetten met bovenstaand goedje en weer moet aflakken.
Bovenstaand goedje moet je toevoegen aan de verf.........

Citroën DSuper-bjr 1972-5 bak-108pk-Citroën C4 1.2 Hybrid 136 Max bjr 2024

• Spinez0r
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 04-11 22:36

Spinez0r

At your service.

d-super schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 20:45:
[...]

Bovenstaand goedje moet je toevoegen aan de verf.........
Dankjewel voor je opheldering :)
Desalniettemin zal dit goedje het gewenste effect teweegbrengen mits juist gebruikt.

[ Voor 5% gewijzigd door Spinez0r op 27-06-2023 22:45 ]