Toon posts:

Celeron / P III

Pagina: 1
Acties:
  • 80 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen :))

Effe een vraagje . Wie heeft ervaring met Celerons op 1.0 en 1.2 GHZ ?? Hoeveel langzamer zijn deze in de praktijk dan een P III 1000 Mhz ?

Ik moet namelijk een systeem bouwen dat wordt gebruikt voor o.a Word , Excel , fotobewerking uit een digitale camera (lees : plakken , knippen etc , geen speciale bewerkingen)af en toe wat scannen , internet , wat printwerk maar verder niet echt heel veel . Af en toe een spelletje zal er ook wel bijzijn maar niet echt een top game PC .

Ik had in gedachten :

Inwin Miditower (or whatever)
Aopen Ax 34 Pro (II?)
Intel Celeron 1000 Mhz
256MB Sdram / 133 mhz Inf (aangezien 128 mb maar 59,- piek kost)
VGA Gainward 32MB GF2 MX ret.
Intern Modempje ...
IBM/MAXTOR HDD ongeveer 20-30 GB ( aanbevelingen welkom)
flopje
aopen 52x cd-rom

naja en ee kijkdoos natuurlijk .

b.v.d

grtz bd

Red het milieu , eet een bever

doeg

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nounou, de frontpage niet gevoelgd?

Zaterdag verscheen het volgende: http://www.tweakers.net/nieuws/18224

Alle benches die je ooit had willen zien van Tbird, Spitfire Duron, Morgan Duron, CuMine PIII en CuMine Celly tem 1100MHz.

Kort samengevat:
Soms wint de 1GHz Tbird (hoger is niet getest- was niet zo relevant), soms de 1GHz Morgan Duron, in veel gevallen met de GHz PIII nek-aan-nek; nooit komt de 1100MHz Celly in de buurt van de top- in het algemeen is het net een tikje zwakker dan de 950MHz Spitfire Duron.

Oslik blyat! Oslik!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik zie dat je vrij nieuw bent hier. Welkom op GoT :) Er zijn een aantal regels, en daarom wil ik je vragen om de algemene FAQ en de PMG FAQ te lezen. Verder moet je hier even kijken:

[topic=218256/1/50]

Ik laat je topic open, maar de discussie mag alleen over de CPU/mainboard gaan en niet over de overige componenten van het systeem. Als het offtopic gaat, dan gaat de topic alsnog op slot. Succes :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Op maandag 03 september 2001 11:21 schreef Bart Decker het volgende:
Red het milieu , eet een bever
Red het bos, eet meer bever. zo moet ie

Siditamentis astuentis pactum.

Verwijderd

koop iig een Matrox ipv een GF

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Op maandag 03 september 2001 16:04 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
koop iig een Matrox ipv een GF
Als je niet twee monitoren wilt gebruiken ben je met een GeForce nog altijd beter af...

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen ervaring met athlon systemen ...Heb de laatste 3 jaar alleen maar met intel systemen gewerkt .

Heb alleen te horen gekregen dat AMD klote is ..wat ik niet zo geloof ..maar na jarenlange indoctrinatie van je intel collega's bouw je toch een aanzienlijke angst op voor AMD .

advies dus welkom

derma22@zonnet.nl

B.v.D DRMZ

"leg de rivieren droog , dan verdwijnt de bever"
"oost west , zo tikt het nergens " (in dit geval Zuid en Noord erbij)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 11:21 schreef Bart Decker het volgende:
Ik moet namelijk een systeem bouwen dat wordt gebruikt voor o.a Word , Excel , fotobewerking uit een digitale camera.
nou ok.. laten we hier nou eens mee beginnen, dan denk ik toch aan een redelijke hoeveelheid geheugen, een Matrox of ATi videokaart en een goeie processor. en bovenaan de top: een snel/stabiel moederbord.
Af en toe een spelletje zal er ook wel bijzijn maar niet echt een top game PC .
dan denk ik nog steeds aan de bovenstaande gedachte alleen niet meer aan matrox aangezien deze toch wat minder zijn dat de ATi kaarten (op 3d gebied dan he, op 2d is Matrox de king alleen ik zie het verschil tussen Matrox en ATi niet echt). nVidia raad ik af als het om 2d gaat (wat bij jou belangrijker is dan 3d). Niet dat nVidia slecht is met 2d, maar ik zie zeer duidelijk verschil tussen de TNT2/GF2 en een ATi Radeon. De radeon is in hoge resoluties stukken scherper, voor gamen hoef je je ook geen zorgen te maken. Een Radeon is een zeer goeie kaart om af en toe een spelletje mee te doen.
Ik had in gedachten :
Inwin Miditower (or whatever)
InWin.. zeer degelijke kasten, goed geprijst. ik heb zelf de: InWin Q500 (bigtower), ook de AOpen kasten zijn zeer goed, heb ik ook gehad. De keus is dus aan jou, maar de inwin is zeker geen miskoop.
Aopen Ax 34 Pro (II?)
tsja.. dit moederbord heeft een VIA chipset, zeker geen slecht, maar als je de keus hebt zou ik toch voor een Intel chipset kiezen.

dan zijn er een paar aanraders:
ABIT BX133 RAID -> 440BX chipset, een al wat oudere chipset maar zeer zeker geen slechte en eigenlijk nog steeds de king.
ASUS CUSL2/TUSL2 -> tussen de CUSL2 en de TUSL2 zit niet veel verschil, ze hebben allebei de Intel 815 chipset, behalve dat de TUSL2 ondersteuning heeft voor een PIII Tualatin processor (Tualatin: de nieuwe PIII verkrijgbaar in 1,13GHz en 1.26GHz).

440BX vs i815... de i815 is een iets nieuwere chipset die ondersteuning heeft voor enkele nieuwere snufjes. die snufjes zitten soms ook al op een goed 440BX bord dus dat is het probleem ook niet. de ABIT BX133 (zoals ik al zei) is zeker een aanrader. het enige wat die niet heeft is een AGP 4x poort, de BX133 heeft een AGP 2x poort. het verschil (performance) tussen AGP 2x en AGP 4x is overigens nihil
Intel Celeron 1000 Mhz
celeron, zeer zeker geen slechte processoren al is een P!!! in veel gevallen stukken sneller dan een celeron, dus ik zou een P!!! nemen. verder heb ik hier niet echt iets over te zeggen.
256MB Sdram / 133 mhz Inf (aangezien 128 mb maar 59,- piek kost)
ik zou er zelf 512MB inzetten.
1. het kost (bijna) niks meer
2. 512MB is zeker geen overkill meer in deze tijd (vind ik)
VGA Gainward 32MB GF2 MX ret.
zoals ik al eerder zei, je doet meer 2d dan 3d dus ik zelf zou een ATi of Matrox kaartje nemen.

in jou geval zou ik dan een ATi Radeon 32MB SDR kopen.
Intern Modempje ...
modem? geen verstand van :)
IBM/MAXTOR HDD ongeveer 20-30 GB ( aanbevelingen welkom)
Maxtor, zeer redelijke HD's heb er zelf ook een. verder niks op aan te merken.
flopje
standaard ding voldoet prima
aopen 52x cd-rom
waarom niet meteen een DVD? zoveel duurder zijn die ook weer niet. AOpen 12x40x of een Pioneer spelertje. Die zijn vrij goed

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Die Celeron 1G komt niet zo goed uit de test tov alternatieven kwa performance maar dat is voor jouw niet zo van toepassing denk dat die wel voldoende is of je pakt 'n PIII 700/800 EB is ook ruim voldoende voor jouw toepassing
ook redelijk wat geheugen 256MB is wel aan te raden voor de grafische toepassingen

Matrox is ook aan te bevelen doet ook ietje aan 3D maar als 3D toch eigenlijk wel gewenst is 'n ATI

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Topicstarter
dank voor de hulp...............

Grtz Bart

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Topicstarter is voldoende geholpen en helaas is de discussie weer afgedwaald van CPU/mainboard/geheugen...

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.