Apple iPhone 14 Pro met dual sim gebruiken - en Whatsapp

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-08 10:39
Ik heb een vraag over het gebruik van een iPhone met dual sim. Ik ben ook vooral benieuwd naar jullie ervaringen.

Ik heb een eigen bedrijf waar het al jaren enorm druk ik. Ik tik op sommige dagen soms 75 telefoontjes aan. En daarnaast wordt er ook nog met mij ge-whatsappt. We zijn met het gezin ook al twee jaar (door de drukte niet op vakantie geweest) en ik ben in die twee jaar ook nog geen dag vrij geweest. Nu gaat het er in september toch echt van komen. We gaan 2 weken op vakantie _/-\o_ Echter wil ook dus ook echt twee weken vrij zijn. Ik denk dat dit alleen kan als ik voor die tijd een zakelijk mobiel nummer aanvraag en deze als dual sim op mijn iPhone installeer. Hierdoor kan ik het zakelijke nummer op de vliegtuigstand zetten waardoor ik dus onbereikbaar ben. Klanten zullen dan de voicemail horen dat ze met kantoor moeten bellen.

Nu is mijn vraag aan mensen die dual sim op hun telefoon gebruiken wat hun ervaringen hier mee zijn? Werkt het fijn? Wat doet het met de batterij? Daarnaast heb ik de standaard versie van Whatsapp op mijn mobiele nummer draaien. En ik het een Whatsapp business voor ons zakelijke vaste nummer op mijn telefoon staan. Is er een mogelijkheid om nog een Whatsapp app te installeren voor het derde nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xK0etj3
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 26-08 10:46
Gebruik je momenteel je prive telefoonnummer ook voor zakelijke telefoontjes? Of heb je nu al een los zakelijk telefoonnummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02:03
Dual sim werkt op de iPhone precies zoals je dat verwacht. Je kunt de sims afzonderlijk aanmelden, je kunt per contactpersoon aangeven welke sim standaard moet worden gebruikt, je kunt aangeven welke sim moet worden gebruikt voor data. Je kunt dus tijdens je vakantie prima de zakelijke sim uitzetten, telefoontjes worden dan naar voicemail gestuurd als je dat bij de provider zo hebt ingesteld. Het enige is, dat 1 van de 2 simkaarten een esim moet zijn. De iPhone 14 pro heeft maar 1 tray voor een fysieke simkaart.

Whatsapp ondersteunt niet meerdere telefoonnummers. De truc die je nu gebruikt met Whatsapp Business werkt, maar er bestaat geen derde variant, dus wat jij wilt kan zo niet. Je zult dan de andere Whatsapp Business moeten opgeven. En klagen bij Whatsapp, want ze hadden dat natuurlijk al veel eerder moeten fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunri5e
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-08 10:39
xK0etj3 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 14:02:
Gebruik je momenteel je prive telefoonnummer ook voor zakelijke telefoontjes? Of heb je nu al een los zakelijk telefoonnummer?
Prive en zakelijk is door elkaar heen. Echter werk ik vaak een aantal maanden nauw met klanten samen. Daarna stopt vaak het contact. Dus ik kan vrij snel een overstap maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisdn
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09:23
Philpsfan heeft het duidelijk uitgelegd en weinig aanvulling nodig. Behalve je vraag over de batterij: gebruik van 2 sims tegelijk zal zeker iets meer verbruiken, maar ik zie het in de praktijk niet terug, het is echt nihil.

Maar ik zou vooral iets gaan doen aan bronaanpak. 75 telefoontjes per dag haalt een callcenter-medewerker soms niet eens. Ik kreeg er 20 per dag en werd al gek. Toen aan het werk gegaan om alle redenen die ze hadden om mij te bellen weg te strepen. Daarnaast rigoureus gewoon het telefoonnummer uit mijn emailhandtekening gehaald om de gemiddelde klant naar email te kanaliseren. Dan kan ik ze behandelen als het míj uit komt en niet wanneer de beller zichzelf zo belangrijk vind dat ik alles maar even moet laten vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tartarus
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 20-08 11:51
Ik kan alleen maar beamen dat dual sim zo weinig impact heeft op batterijgebruik dat je er in de praktijk heel weinig van merkt.
Pagina: 1