Muziekboek voor kinderen repareren

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 11:27
(Hopelijk een passend sub-forum voor deze vraag? Anders graag verplaatsen)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XZL9RP2UpccEAmj_HoklUgPvMI0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JTMb55YzXAckcDgzfMJtvl3e.jpg?f=fotoalbum_medium

Mijn kindjes houden enorm van muziekboekjes (Muziek Maestro (Marion Billet | Clavis Muziek)). Deze muziekboekjes hebben alleen de neiging om allemaal vrij snel op dezelfde manier 'kapot' te gaan.
Namelijk: als je op de knop drukt stopt de muziek in een tiende van een seconde (klinkt als een vastzittende platenspeler).
Nu heb ik al twee van deze boekjes helemaal uit elkaar gehaald, maar heb ik er geen touw aan vast kunnen knopen wat er nu precies stuk is.

Mijn vermoeden is dat er iets ergens kortsluit, maar wat? De contacten kortsluiten op de chip produceert niet het melodietje en een voor een knoppen afknippen helpt ook niet (in de zin van: mogelijk is een van de knoppen kortgesloten). Ik kan natuurlijk de pech hebben gehad dat ik de kortgesloten knop voor het laatst heb bewaard.
Er waren zo op het oog geen overduidelijke defecten zichtbaar.

Heeft iemand ervaring met deze muziekboekjes? Mogelijk ze zelf al eens gerepareerd?

Ik heb weer een nieuw kapot boekje dat ik stapsgewijs met foto's uit elkaar kan halen.

Beste antwoord (via Siaon op 22-06-2023 23:36)

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit klinkt exact hetzelfde als de issues die wij hier thuis hebben met die boekjes (vooral diegene die je hierboven laat zien, die deuntjes kan ik dromen).

Echter bij mij lost zich dat altijd op met een vers batterijtje, die vliegen er doorheen, maar met een vers knoopcelletje doen ze het gewoon weer.(al neem ik aan dat dat ook voor jou het eerste was wat je al gedaan had).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Saus
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit klinkt exact hetzelfde als de issues die wij hier thuis hebben met die boekjes (vooral diegene die je hierboven laat zien, die deuntjes kan ik dromen).

Echter bij mij lost zich dat altijd op met een vers batterijtje, die vliegen er doorheen, maar met een vers knoopcelletje doen ze het gewoon weer.(al neem ik aan dat dat ook voor jou het eerste was wat je al gedaan had).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TommieW
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-05 13:41

TommieW

Numa numa.

Mocht een nieuwe batterij niet de oplossing zijn, dan zou je overwegen een nieuwe te kopen, deze uit elkaar te halen en de nieuwe en oude(/kapotte) te vergelijken. Denk aan zo veel mogelijk weerstanden doormeten, etc. Als je daar geen verschillen uit haalt, dan zou het mij ook niet helemaal verbazen als de IC defect is geraakt

1700X@3,9GHZ - Asus Crosshair VI Hero - 32GB Corsair LPX - GTX 1070Ti
iPhone 13 Pro Max - Macbook Pro 16" M1 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Siaon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-04 11:27
Saus schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:21:

Voor de zekerheid heb ik zojuist de batterijtjes omgewisseld met die van een goed werkend boekje en het probleem is nu weg 8)7 8)7 8)7 8)7 (Probleem met het laatste boekje is dus nu opgelost)
TommieW schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 23:27:
Mocht een nieuwe batterij niet de oplossing zijn, dan zou je overwegen een nieuwe te kopen, deze uit elkaar te halen en de nieuwe en oude(/kapotte) te vergelijken. Denk aan zo veel mogelijk weerstanden doormeten, etc. Als je daar geen verschillen uit haalt, dan zou het mij ook niet helemaal verbazen als de IC defect is geraakt
Ik zal de oude boekjes nog eens bij langs gaan, en ook mijn 'oude' nieuwe batterijen om te kijken of die wellicht stiekum niet goed waren. Als de oude boekjes op een andere manier defect zijn ga ik dit doen. Voor nu lijkt de meest voor de hand liggende oplossing dat het een batterijprobleem was.

[ Voor 38% gewijzigd door Siaon op 22-06-2023 23:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlphaRomeo
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

AlphaRomeo

FP PowerMod
Ik weet het nog van toen onze kinderen nog iets jonger waren. Slechte batterijen waren bij ons altijd de oorzaak. Ook grappig dat sommige muziekjes met hoge tonen bleven werken, maar de zwaardere muziekjes (met bas) eerder stopten. Ik kan me alleen maar voorstellen dat die nét iets meer stroom trekken, spanningsval genereren en het muziekje daarmee laten afschakelen.