Toon posts:

Photoshop - Rhino3d/3DSMax , welke kaart?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik speel wel af en toe een spelletje maar niet het grootste deel van de tijd die ik achter mijn pc zit. Ik wil graag een kaart met zeer hoge 2d kwaliteit maar graag ook een beetje fatsoenlijke 3d ondersteuning.

mijn systeem:

TB 850
256mb RAM
40gb 7200 ATA100 WD schijf

ik heb ongeveer 400,- te besteden, het moet niet veel meer zijn. Voor welke kaart kan ik dan het best gaan?

Geforce 2 GTS ? 64mb of 32mb? Welk merk heeft de beste 2d?

Radeon 32mb DDR ? maakt oem of retail nog uit qua snelheid?

Matrox g550 ? Lijkt me te slecht in 3d, maar de 2d is zo goed :S

Verwijderd

maakt allemaal geen reet uit gewoon een g-forge2 pakken dan rendert ie de preview byna altijd realtime

Verwijderd

Topicstarter
hehe genuanceerd antwoord :) maar hoe zit het met de stabiliteit? welke kaart is het stabielst? ik zit zelf sterk te denken om de radeon te kopen omdat ie ook heel erg goeie 2d zou hebben, hetgeen bij niet elke geforce het geval is.

en het verschil tussen 32mb 64mb, is dat nog nuttig in 3dsmax? of jeukt dat niet

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Als je geen games speelt is een matrox denk ik wel de beste. Superstrakke 2d en 3d is niet echt van belang. Als je in 3dmax ofzow rendert gaat dat toch op prockracht en memcapaciteit.

Verwijderd

Radeon 32mb DDR ? maakt oem of retail nog uit qua snelheid?
OEM = alleen kaartje in zakje, RETAIL = allerlei vage software erbij.

Verwijderd

Topicstarter
het renderen bij 3dmax wordt niet geaccelereert maar het realtime modelen wel (oftewel het bekijken van het model realtime)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 11:21 schreef Tijn_3d het volgende:
maakt allemaal geen reet uit gewoon een g-forge2 pakken dan rendert ie de preview byna altijd realtime
Dit is weer echt een :z-antwoord. Want het maakt wel degelijk 'een reet' uit. Hij vraagt bv. om beeldkwaliteit. Dat heb je met een GeForce 2 niet. Als je zelf het verschil gezien hebt met bv. een Matrox of ATi dan wist je dat zelf ook.

• ZOMERZON
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-03 11:45

ZOMERZON

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op

Voor een top kaartje in 3d (vooral 3d studio max), moet je toch bij nvidia wezen...en dan vooral de Quadro DCC kaartje.

Is speciaal gemaakt voor 3d softwarepakket studio max ;)

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

nee, als je echt goede 2D kwaliteit wil hebben EN nog redelijk willen spelen dan moet je een radeon kopen. GF2 is soms sneller in 3d maar slechter in 2d, en de matrox is net ietsjes (heel klein beetje) beter in 2d maar zuigt ongelovelijk in 3d. De enige goede keus is dus ATI Radeon.

MechWarrior || Monsters Game

Pagina: 1