specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt
Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Verwijderd
Verwijderd
Win98 is leuk voor spelletjes en dergelijke, maar als server is het niks.
hij wil de files niet goed beveiligen voor de users
hij logt heel erg traag in (onder traag versta ik zo'n 15 minuten tot 30 minuten)
deze twee redenen waren de rede dat ik geen winnt meer wilde nu kan ik wel naar win2000 server gaan maar ik denk dat ik daar op dezelfde problemen stuit.
specs | specs server
Niet goed beveiligen? zijn de partities ntfs heb je groepen aangemaakt?Op maandag 03 september 2001 11:28 schreef dreamer het volgende:
ik wilde win98 gaan gebruiken omdat ik nog al wat problemen heb met winnt.zoals
hij wil de files niet goed beveiligen voor de users
hij logt heel erg traag in (onder traag versta ik zo'n 15 minuten tot 30 minuten)
deze twee redenen waren de rede dat ik geen winnt meer wilde nu kan ik wel naar win2000 server gaan maar ik denk dat ik daar op dezelfde problemen stuit.
Logt traag in. Welke netwerk protocol gebruik je?
Waarschijnlijk wel kwa beveiliging lijkt het op NT maar gebruik je de beveiliging ook goed?
I believe what I want to Believe
ik gebruik tcp/ip als protocoll
ik heb hier al heel veel geprobeerd maar lukt allemaal niet
specs | specs server
Win98 is echt bagger als server....
Ik heb hier Win NT 4.0 SP6 draaien als server op een P120 met 32 MB intern.
Inloggen gaat helemaal niet traag moet je, je ff verdiepen in de materie (boek kopen ofzo).
Win 98 draait voor geen meter als server geheugen loopt vol is niet stabiel etc., etc.
Het doel van een server is dat hij stabiel is en een lange UPTIME kan halen.
Dat zie ik win98 niet doen.
Probeer anders NT workstation eens.
Heb je wel SP6 gedraait
9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh
dit bedoel ik dus heb ik het zelfdeOp maandag 03 september 2001 15:58 schreef InterFreak het volgende:
Ik had eerst winnt 4.0 op me server draaien (AMD 200mmx 32mb ram 2gb hd) beviel me gewoon voor geen meter! toen d8 ik gooi er maar ff win2k er op! nou na ong een instalatie van 5 uurtjes zat alleen win2k erop.. het ging voor mij allemaal te sloom... instelle enz... toen heb ik ff win98SE geinstaleerd!werkt bij mij veel relaxer
server heeft al een uptime van 35 dagen
bij al die andere besturingssytemen liep ie gewoon te snel vast.. (na 7 dagen) of als ik gewoon te veel downloads openzette
ik heb al lang boeken liggen maar kom ik er ook niet mee uit.
sp6 draait erop zowel windows nt workstation als winnt server
specs | specs server
Het doel van een server is niet om lange uptime te halen. Dan moet je een machine aan zetten in de kast met een ups eraan.. maar dat noem ik nog geen server dan.Het doel van een server is dat hij stabiel is en een lange UPTIME kan halen.
Dat zie ik win98 niet doen.
De bedoeling van een server is om services aan te bieden op de tijden dat het de bedoeling is.
Heb hier een server die niet nodig is snachts.. dus maakt die automatisch snachts om 02:00 een reboot.. geen uptime, maar wel vreselijke stabiele services omdat die geen last heeft van memory-leaks enzo. En om die services gaat het toch.
Als je dus een server wil neerzetten met bepaalde eisen, waaraan win98 aan kan voldoen (en je kent win98 beter dan andere windows versies) gebruiken dan.
(Ja, je heb dus gelijk als jij uptime wil hebben moet je geen win98 hebben, die kan daar niet aan voldoen).
Instalatie van NT duurde duurde hier drie kwartier
En ik draai nog wel met 80MHz minder dan jou
Ik vind een server draaien met als OS 98 niet slim.
goed dit weet ik nu wel dat het niet slim is maar toch wil ik het gaan proberen en weet ik nog steeds niet hoe ik mijn probleem op kan lossen weet iemand ditOp maandag 03 september 2001 16:12 schreef dhm00 het volgende:
Ik snap dan niet wat je met die PC doet
Instalatie van NT duurde duurde hier drie kwartier
En ik draai nog wel met 80MHz minder dan jou
Ik vind een server draaien met als OS 98 niet slim.
specs | specs server
Hoe kan ik zorgen dat de profielen van de user op server worden op geslagen (onder win98).
volgens mij gaat dat niet en ik zou ook even geen progje weten waarmee dat wel kan. als je lokaal op je win98 machine inlogd kun je wel family login gebruiken maar dat zal de bedoeling wel niet wezen...
En hoe kan ik per user bepalen in welk mapje ze wel mogen en ik welk mapje niet.
kan niet per user of voor iedereen ( met of zonder password ) of geen toegang. of overal een ander pasword opzetten en die niet aan iedereen vertellen, maar dan zullen de users niet zo blij zijn dat ze elke keer weer een wachtwoord moeten geven.
blijf toch bij NT, werkt perfect. of heb je misschien trage hardware dat het aanloggen zolang duurt ??
bij mij draait t perfect op p133/64Mb.
uptime van nu bijna 200 dagen, moest rond de kerst even rebooten...
specs : wil je niet weten
specs | specs server