Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BekSide
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:43
Goedenavond,

Om te beginnen een klein beetje achtergrond info.
Al jaren ben ik een gebruiker van enkel Apple apparatuur. (iMac 27'', MacBook Pro, etc. etc.)
Nu ben ik recentelijke aan een nieuwe baan begonnen waar ik dus verplicht ben met een windows werk laptop te werken, dit bevalt echter prima.
Wel loop ik wat aan tegen andere sneltoetsen en dat ik dus nu van alles door elkaar haal met werk en thuis achter de computer.

Wat mij zeer goed bevalt is het met meerdere schermen werken op het werk, waar ik thuis eigenlijk enkel de 27'' gebruikte. Ik zou dus best de overstap willen maken van Mac naar een soort van thuis kantoor met meerdere schermen (2). Vandaar dit topic geopend.

Wat ga je met je laptop doen?
Werk gerelateerde dingen, dit is echter vrij beperkt tot excel, maar grote files wel en veel bestanden open.
Ook zou het mooi zijn als het systeem te combineren is met gamen, heb altijd alleen op consoles gegamed, maar als ik dan toch de overstap maak, wellicht direct een systeem waarop gamen fatsoenlijk kan.

Windows zal het dus worden, Office voornamelijk & gamen.

Wat is je budget?
De iMac 27 & MacBook Pro de deur uit, budget zal rond de €3.000,- *inclusief monitoren dat wel.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik zal de laptop niet veel meenemen, maar dit soms wel doen. gewicht dus minder relevant. 2 monitoren op mijn bureau, kabel vanaf daar naar de laptop en dat het dan werkt dat is wat ik zoek.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Tot 3 maanden geleden zou ik direct gezegd hebben Apple. Maar daar stap ik dus vanaf, heb in een ver verleden Dell laptops gehad die bevielen niet goed. echter graag kwalitatief goed, dus liever geen plastic poppenspul.

[ Voor 9% gewijzigd door BekSide op 22-06-2023 20:15 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
om je een beetje op weg te helpen en dit topic niet al te veel te laten verzanden lijkt het me vooral handig dat je wat meer aangeeft waar je precies naar op zoek bent en wat je verwachtingen zijn.

ik noem even een paar dingen;

je geeft aan dat je een werklaptop hebt (en werklaptops zijn doorgaans goed genoeg om de software te draaien die je voor je werk nodig hebt) kortom : waarom wil je dan een laptop waar je werk-gerelateerde zaken op doet - en wat verwacht je dan voor situaties tegen te komen. heb je veel kracht nodig of moet het ding juist minimaal 10uur op een acculading mee kunnen.

of om dat verhaal duidelijk te maken, zal ik een voorbeeld geven:
als sociaal werker kom ik regelmatig bij mensen thuis, ik werk dan in een online office omgeving om korte verslagen te schrijven en formulieren in te vullen (doordat het online is zou een 5g slot wel echt een pré zijn, maar als dat niet kan dan zou ik natuurlijk ook altijd nog een 5g modem via usb aan kunnen sluiten (dus dan zijn extra snelle usb-(c?) sloten welkom. een mifi-routertje zou ik misschien ook kunnen aanschaffen maar ik vraag me dan wel af wat dat met de accu-duur doet.. (tetheren via telefoon is geen optie ivm barrijduur van mijn telefoon)
soms kijken clienten mee op mijn scherm dus goede kijkhoeken zijn belangrijk, en ik wil een groot scherm minimaal 16 inc bij 1440p zodat ik voldoende schermruimte heb maar het allemaal ook niet te priegelig wordt.

ook wil ik er graag op gamen, ik speel eigenlijk vooral RTS en Sandbox spellen en en eigenlijk zou ik ook eens een casual flight-sim of race-sim willen kunnen spelen.
zoals je tekst er nu staat kun je wel doom willen spelen of minecraft of dat zelfs dat nieuwste spel waar je minstens een 4080 voor nodig hebt.. dat walt er op deze manier niet uit op te maken.

verder geef je aan dat je graag met meerdere schermen zou willen werken maar zeg je eigenlijk niets over de reden waarom of het type scherm dat je zou willen aansturen weerom dan kunnen we geen fatsoenlijke suggesties doen over de hardware die nodig is om zoiets goed te laten werken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-06 09:14
@BekSide Voor €3.000 kan je beter een aparte desktop voor gamen en lichte laptop voor werk nemen. De desktop kan veel stiller veel meer hitte afvoeren, is upgradebaar en bied betere prijs kwaliteit. Je laptop hoeft dan geen discrete GPU te bevatten en onnodig dik en groot te zijn.