Verlichting met draadloze dimmer

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:55
Hallo,

Ik ben op zoek naar een alternatief voor klik aan klik uit.
momenteel heb ik op een kinderslaapkamer een klik aan klik uit dimmer met draadloze wandschakelaar. één keer klikken is aan en twee keer is uit, als de lamp brand dan is één keer klikken ook meteen automatisch de lichtsterkte hoger/lager laten gaan totdat deze wordt ingesteld. Op een kinderslaapkamer is dat niet wenselijk.

Nu zoek ik dus een systeem waarmee ik de led lampen in de plafondlamp toch via een draadloze wandschakelaar kan bedienen en dimmen maar dat deze wel op een vooraf ingestelde bereik blijft staan. Heeft iemand hier suggesties voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emielbf
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 07:27
het Hue systeem kan dit allemaal, eventueel met Friends for Hue schakelaars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pepper92
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09:16
Ik wilde ook Hue aanraden.
In plaats van investeren in een bridge en alle poespas kan je je ook beperken tot een lamp met dimmerswitch (Amazon link).

Ik weet niet of je zonder bridge en dergelijke ook de maximale lichtsterkte kan beperken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDN4S
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 17:55
Bedankt voor het meedenken!
Philips hue zat ik zelf ook aan te denken, als ik zo’n set koop kan ik dan ook 3 lampen aan dezelfde wandschakelaar koppelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:06

DarkSide

theres no place like ::1

Met hue ben je heel flexibel iig.
Ja kan kamers maken en lampen groeperen.
En scenes maken die gekoppeld zijn aan lampen.

En met de verschillende schakelaars dat weer bedienen.
heb zelf deze (maar dan oude model) in het huis.

aan/uit, dimmen, meerdere scenes zijn zo makkelijk te doen.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:19
Je kan met de dimmer switch (hierboven gelinkt) tot 10 lampen aansturen. Voor meer lampen of meer opties zal je een Bridge moeten gaan gebruiken. Ik ben zelf een paar jaar terug van klik-aan-klik-uit overgestapt op Hue en heb daar nooit spijt van gehad. Veel meer opties, veel bedrijfszekerder, minder storingen.
Pagina: 1