Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

SMA Sunny Tripower Smart Energy inverter & BYD Batterij

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Tuurtje
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-08-2024
Ik overweeg om beide producten te gaan aanschaffen.
De batterij is niet om extra rendement te krijgen maar om echt als noodstroom voorziening te dienen.

Ik weet dat als je de Fronius Symo GEN24 inverter & BYD Batterij gebruikt en de stroom valt weg er een herstart van de Fronius plaats vindt. Dit duurt circa 60 seconden (is dus een klote oplossing)
YouTube: Tesla Powerwall vs BYD Solar Batteries

Ik kan nergens vinden wat er gebeurd in een opstelling met de SMA Sunny Tripower Smart Energy inverter & BYD HVM/HVS batterij.

Iemand enig idee ?

p.s. het gaat mij er dus primair om dat er geen apparatuur hard crashed.

Groet Arthur

Alle reacties

• Tuurtje
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 30-08-2024
gevonden:

Dazu trennt eine automatische Umschalteinrichtung das Hausnetz mit der PV-Anlage vom öffentlichen Stromnetz. Ein Batterie- oder Hybrid-Wechselrichter bildet daraufhin ein Ersatzstromnetz und die PV-Anlage kann die elektrischen Verbraucher versorgen.

Die automatische Umschalteinrichtung ist im Sunny Tripower Smart Energy integriert.

SMA Energy System Home mit Ersatzstromfunktion entspricht nicht den Anforderungen an eine
unterbrechungsfreie Stromversorgung gemäß der IEC 62040. Bei Netzausfall trennt eine automatische
Umschalteinrichtung das Ersatzstromnetz vom öffentlichen Stromnetz. Nach der Trennung sind die elektrischen Verbraucher und die PV-Anlage in der Regel für 5 bis 7 Sekunden nicht versorgt, bis das Ersatzstromsystem wieder Wirk- und Blindleistung bereitstellen kann.

Wenn für einen einzelnen elektrischen Verbraucher, z. B. einen Computer, eine normgerechte unterbrechungsfreie Stromversorgung oder eine kürzere Umschaltzeit als 5 bis 7 Sekunden verlangt wird, benötigt dieser elektrische Verbraucher eine eigene unterbrechungsfreie Stromversorgung gemäß der IEC 62040.

Conclusie: je apparatuur gaat dus "hard" down

• ErnstvV
  • Registratie: Februari 2023
  • Niet online
Als ononderbroken stroom echt belangrijk is zou je misschien beter er een UPS tussen kunnen zetten. Er is altijd even een onderbreking aangezien er fysiek tussen de noodstroom uitgang van de omvormer en het net geschakeld moet worden. Uiteindelijk wil je bij stroomuitval niet dat je accu de rest van de buurt van stroom voorziet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:13

DukeBox

loves wheat smoothies

ErnstvV schreef op zondag 25 juni 2023 @ 07:50:
Als ononderbroken stroom echt belangrijk is zou je misschien beter er een UPS tussen kunnen zetten.
Ook die verbreekt kort de energievoorziening (uitgaande van offline/line interactive ups) maar meestal zo kort dat voeding van apparatuur die er aanhangt dat kan opvangen. Je moet dan eigenlijk kijken naar een online ups maar qua efficiëntie is dat niet echt interessant in Soho omgevingen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik dacht dat de backup verbruikers ALTIJD gevoed worden vanuit de omvormer (ook als het net wegvalt)
https://vimeo.com/762642158/1a7dda4425
vanaf 18:30

Maar het is heel onduidelijk uitgelegd, met die 30 milliseconden en wat dat precies doet.

[ Voor 5% gewijzigd door AUijtdehaag op 25-06-2023 18:52 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek