Gelukkig zijn de regels veranderd en is een adviseur nu wel van waarde. Die tijd was anders en niet goed.
[...]
Lijkt mij niet slim van een bank in deze tijden van online vergelijken, om stiekem nog veel lagere rentes te hebben dan je online hebt staan. Was bij mij iig niet het geval ook.
Lijkt mij bijzonder slim. De gemiddelde bank zit vaak niet te wachten op een huis tuin en keukenprutser. Dat kost ze veel meer tijd, energie en risico's. Door dat bij de adviseur neer te leggen scheelt dat de bank nogal wat. Daar staat veelal een lagere rente of betere voorwaarden tegenover.
Dat jij dat toen niet gezien hebt, dat is logisch. Jij hebt geen adviseur gehad.
[...]
Klopt, tegelijk is het wel de eenvoudigste situatie omdat er niet een bestaand huis verkocht hoeft te worden, geen overbrugging is, etc.
Er zijn vele malen meer factoren die van belang zijn om het complex te maken.
[...]
En als je zelf stelt dat het via meerdere opties nuttig kan zijn, kan je echt niet voorstellen dat er ook mensen zijn waarvoor geen van die opties het geval zijn?
Zeker.
Maar die komen dat niet navragen op een forum, want die weten het al.
[...]
Het is toch juist het omgekeerde? Mensen lezen zich zelf in, en zoeken dingen uit, in plaats van blind naar de "expert" te gaan en die in drie klikken in zijn software het samen te laten stellen. Net als de HDMI kabel van de BCC voor €80, want de expert daar zei dat je die toch echt nodig had. En als je €1500 voor je nieuwe TV betaald, dan ga je daar toch niet op besparen?
En als je zelf hebt ingelezen, ja dan kan je prima stellen dat het duidelijk voor je is wat je wil.
Want via internet krijg je altijd het beste advies? Bijzonder. Dat is misschien niet zo erg bij een videokaart van 700 euro, maar je huist van tonnen... Daar wil je geen misser op maken als het even kan.
Waarbij nogmaals, ik wil zeker niet elke starter adviseren gewoon voor execution only te gaan, ik zou tegelijk wel adviseren iig geen dure adviseur te nemen, en voor degene die zelf denken het goed genoeg uit gezocht te hebben en weten wat ze willen: Go for it.
Een goede adviseur hoeft geen dure adviseur te zijn. De meeste adviseurs bieden hun diensten in verschillende opties aan. In geval van TS kan hij waarschijnlijk uit met de "goedkoopste dienst" omdat de situatie niet heel complex is.
Mijn advies is simpel, als je op een forum moet vragen om advies over je hypotheek of advies of je daar een adviseur voor moet inschakelen: je hebt een adviseur nodig.