Alternatieven voor het maken van kopieën van contacten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 04-07 10:58
Jarenlang heb ik als extra back-up voor contacten, naast iCloud, Phonecopy gebruikt om de (telefoon)contacten van mijn telefoon elders op te slaan.
Alleen die applicatie is mij een beetje tegen gaan staan. Toch lijkt het mij nu weer handig om elders (niet bij Apple) een makkelijke back-up te hebben van mijn contacten.

Volstaat dan een back-up op mijn computer of kan ik dan beter een kopie zetten in bijvoorbeeld mijn Proton Drive? Zo ja, hoe stel ik het dan zo in dat dit, bijvoorbeeld een keer in de week, automatisch gesynchroniseerd wordt?

Op de een of andere manier heb ik het idee dat ik iets simpels over het hoofd zie of dat je je telefooncontacten minder kunt verliezen dan ik denk.
...

Ik gebruik een iPhone SE 2020 en een iMac 2019. De kans is aanzienlijk dat ik bij Apple blijf.
...

Via deze website heb ik alternatieven gevonden. Alleen het zijn er nogal veel. Hoe bepaal ik welke ik het beste kan gebruiken?
...

Keuzes maken de Mens

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 22:09
Als je een iPhone en een iMac hebt en die zijn via een Apple ID gekoppeld, dan kan je al je contacten op beide apparaten beheren en zien. iCloud zit daar tussen en is dus eigenlijk een derde plek waar het staat. Is dat niet genoeg?

En in antwoord op je vraag: testen en kijken wat jou bevalt. Je geeft alleen aan dat je een makkelijke manier wilt, maar volgens mij heb je de meest makkelijke (mits je het delen van contacten tussen je apparaten al aan hebt staan) al in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Zelfs wanneer ik momenteel toegang verlies tot zowel mijn telefoon als mijn computer (door iets van een brand of iets) ben ik dus nog in staat om via andere manieren mijn contacten te downloaden?

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-10 22:09
Log even met je Apple ID in op iCloud.com. Volgens mij moet je er zo ook bij kunnen komen.

Even gecontroleerd, je kan ze onder Data Recovery terugvinden als je ingelogd bent.

[ Voor 32% gewijzigd door Archer_VC10 op 22-06-2023 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Kan ik daar ook op inloggen als ik mijn telefoon en computer niet meer heb?
Ik weet mijn wachtwoord van mijn Apple ID niet bepaald uit mijn hoofd. Dat staat in BitWarden, waar ik dus mijn computer of telefoon voor nodig heb...

Klinkt als een Catch 22!

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:53
Voor dat soort primaire wachtwoorden moet je ook niet iets gebruiken waardoor je afhankelijk van bent van derden of apparaten.
Want hoe heb je het wachtwoord voor Bitwarden dan opgeslagen?

Je kan een voor jou makkelijk te onthouden zin als wachtwoord gebruiken voor je Apple account met wat speciale tekens er tussendoor. Dat hoef je dan niet ergens op te slaan waar je later niet meer bij kan.

En om in te loggen op iCloud via de browser heb je nog wel steeds een Apple device nodig voor de 2-factor verificatie. Dus dat blijft ook wel een probleem.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ja, dat laatste, daar zit het 'm in.

Ik weet mijn BitWarden wachtwoord wél uit mijn hoofd. Alleen als ik elders wil inloggen heb ik 2FA nodig - en dus mijn telefoon.
De kans dat ik beide apparaten kwijtraak is klein, alleen niet 0.

Keuzes maken de Mens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:53
Apple heeft in dat geval verschillende procedures om je wachtwoord te resetten.
https://support.apple.com/nl-nl/HT201487

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whahas
Ah, dat kan dus ook in een Apple Store. Handig!

Dan vraag ik me inderdaad af of het de moeite is om een extra back-up te maken. De kans dat ik helemaal niets meer kan is verwaarloosbaar klein.

Trouwens kan zoiets als een Yubikey hier bij helpen?
Ik heb ook die extra laag beveiliging aanstaan op mijn Apple ID: geavanceerde gegevensbescherming.

Maakt dat nog uit?

Keuzes maken de Mens

Pagina: 1