Afhandeling faillissement webwinkel Beaumotica

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:42
Beaumotica is failliet, maar de webshop accepteert nog steeds bestellingen: https://www.beaumotica.nl/

https://www.faillissement...40009/beaumotica-b-v.aspx

https://tweakers.net/shop...otica-b-punt-v/overzicht/

[ Voor 53% gewijzigd door Hmmbob op 22-06-2023 18:10 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarchelHoek
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:47
Voorzichtigheid geboden dus en maar even niets bestellen.
Wel jammer, fijne webshop, goede ondersteuning en ruim assortiment altijd.

Sterkte aan medewerkers met het faillissement

Bla Bla Bla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kkorenhof
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 04-12-2023
Mooi balen, kwam er vandaag achter nadat ik al ruim twee weken op een bestelling wacht die met 1-6 dagen verzonden zou worden.
Daar zal ik wel naar kunnen fluiten nu...

Wel bijzonder dat de shop nog steeds open is. Voorzichtig zijn voorlopig. Hoop dat ze een doorstart kunnen maken, is een fijne winkel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-10 20:42
Betalen lukt mij niet, er zijn geen betaalmethoden beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:56
Maar deze winkel valt toch onder thuiswinkel waarborg?
Krijg je dan niet via de waarborg je geld terug van de bestelling?

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:40

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Hmmbob Ik zie dat al sinds eind mei hun feed offline is gehaald, sindsdien tonen we ook geen prijzen meer. Dus de 'schade' aan onze kant richting onze gebruikers toe is gelukkig beperkt. Ik ga dit intern doorspelen en ervoor zorgen dat de nodige acties worden ondernomen.

Ook verplaats ik dit topic naar het Shopping forum, waar dit soort faillissementen worden besproken. Let op, de lokale crew kan dit topic (tijdelijk) op slot zetten en/of regels over het reageren hierop stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18:23
GarBaGe schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 14:48:
Maar deze winkel valt toch onder thuiswinkel waarborg?
Krijg je dan niet via de waarborg je geld terug van de bestelling?
Nee. https://www.thuiswinkel.o...el-org-een-garantiefonds/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:En weer open.

Kunnen we met zijn allen wel op de (nieuwgeplaatste) topicwaarschuwing letten bij het posten in dit topic?

[ Voor 66% gewijzigd door Yorinn op 22-06-2023 16:29 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fdirckx
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 25-09 20:25
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tb3lu09sgzayGhuDjvHhJtb6GgE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/373itDeRrQNEqsjxiQvGaQMJ.jpg?f=fotoalbum_large

mijn collega heeft vandaag deze mail gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:36
*knip* Zie topicwaarschuwing.

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 22-06-2023 19:30 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jichem
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 01-10 19:58
Het is inmiddels mogelijk je aan te melden voor een compensatie in de vorm van een tegoedbon voor de webwinkel die een doorstart heeft gemaakt. http://beaumotica.nl/compensatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlvmark
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-06 07:07
Ook ik heb een bestelling van begin juni die maar niet geleverd werd. Eerst heb ik mij aangemeld voor een vordering welke is bevestigd door de curator en inmiddels ben ik benaderd voor de compensatie tegoedbon.

Ik heb contact gehad met de klantenservice of het niet mogelijk is om de betaling retour te krijgen maar ik kreeg het onderstaande antwoord. Ik heb me nu maar aangemeld voor de waardebon.

Formeel heb ik nu denk ik nog steeds een vordering op de failliete boedel, ik heb nog niks gehoord van de curator. Ik ga ervan uit dat ik als crediteur wordt geïnformeerd over de voorwaarden van de doorstart.
Beste Mark,

Allereerst willen we u bedanken voor uw mooie feedback. We begrijpen volledig dat u het bedrag wellicht liever direct teruggestort ziet op uw rekening. Dat is een gevoel dat wij geheel begrijpen.

Bij een faillissement, zoals bij het oude Beaumotica, ontstaan er vaak complexe juridische situaties. Juridisch gezien zijn de oude organisatie Beaumotica en de nieuwe organisatie Beaumotica twee afzonderlijke entiteiten. Hierdoor kunnen de verplichtingen van het oude Beaumotica, zoals mogelijke terugbetalingen, niet worden overgedragen aan de nieuwe organisatie.

Toch voelen wij, als het nieuwe Beaumotica, een sterke verbondenheid met onze klanten. We waarderen het vertrouwen dat u in ons heeft getoond enorm en willen graag uw vertrouwen terugwinnen. Als teken van onze waardering, bieden we een shoptegoed aan dat overeenkomt met de waarde van uw oorspronkelijke bestelling. Dit is geen juridische verplichting, maar een gebaar van onze kant om u te bedanken voor uw loyaliteit.

We begrijpen dat dit wellicht niet uw eerste keuze is, maar we hopen dat u dit gebaar kunt waarderen en dat het u de gelegenheid biedt om iets te kiezen dat u evenveel voldoening geeft als uw oorspronkelijke bestelling. Uw shoptegoed-code is een jaar lang geldig, dus u kunt zelf beslissen hoe en wanneer u deze wilt gebruiken.

We hopen op uw begrip en staan klaar om u te ondersteunen in deze overgangsperiode. Ons team staat altijd klaar om uw vragen te beantwoorden of meer informatie te verstrekken over deze situatie. We kijken ernaar uit om u in de toekomst te mogen verwelkomen bij het nieuwe Beaumotica.

Met vriendelijke groet,

Team Beaumotica

• moppentappers
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 29-09 21:01
Zojuist ontving ik een mail dat er een doorstart is, ik wist eerlijk gezegd niet eens dat er sprake was van een faillissement, fijn dat Beaumotica in zekere zin toch behouden blijft, ik had toch altijd wel de indruk dat deze webshop goed liep.

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:48
@moppentappers Wellicht nuttig om te tekst te plaatsen.
quote: mail beaumotica 31 aug 2023
Beaumotica heeft nieuws!
Beaumotica wordt nieuw leven ingeblazen met de oprichters van Gereedschapscentrum.nl

Het is jou wellicht opgevallen dat Beaumotica de laatste tijd slecht bereikbaar is geweest, de voorraad niet op orde was en de levertijden niet overeenkwamen met de door ons gemaakte afspraken. Hoog tijd voor verandering!

Wij brengen jullie graag op de hoogte dat wij een doorstart hebben gemaakt samen met de oprichters van Gereedschapcentrum.nl. Hierdoor ontstaan er nieuwe mogelijkheden om nóg verder te kunnen groeien en innoveren. Ons doel is dan ook de nieuwste technologieën en designs aan te bieden en jou van de beste sfeervolle en innovatieve oplossingen te voorzien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvp
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-10 11:43

bvp

*knip* Offtopic. Dit gaat niet voer de afhandeling van het faillissement van juni dit jaar.

[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 26-10-2023 15:23 ]

Pagina: 1

Let op:
[font size=30]Lees dit eerst![/font] - alles over faillissement.
Zo hoeven we niet alles meermaals te herhalen in het topic.

[color=red]Wat nadrukkelijk niet de bedoeling is:[/color]
  • De welbekende "ja ik ook"-reacties.
  • Flamen, trollen, of andersoortig ononderbouwd ranten richting de shop.
  • Vragen stellen waar je makkelijk een antwoord met een zoekmachine op kan vinden.
  • Gooien met 'modder'.
  • Het posten van privé NAW gegevens, foto's van de eigenaar, familie en/of medewerkers is niet toegestaan.
  • Ongefundeerde beschuldigingen, zoals oplichter, richting de shop of eigenaar.
  • Offtopic discussies over alles wat NIET met dit faillissement te maken heeft.
  • Al het andere wat volgens de diverse FAQ's en policy's niet toegestaan is.
[color=green]Wat wij wel graag zien:[/color]
  • Houd de discussie hier netjes.
  • Reageer beargumenteerd.
  • Post alleen als je daadwerkelijk iets toe te voegen hebt.