Ook ik heb een bestelling van begin juni die maar niet geleverd werd. Eerst heb ik mij aangemeld voor een vordering welke is bevestigd door de curator en inmiddels ben ik benaderd voor de compensatie tegoedbon.
Ik heb contact gehad met de klantenservice of het niet mogelijk is om de betaling retour te krijgen maar ik kreeg het onderstaande antwoord. Ik heb me nu maar aangemeld voor de waardebon.
Formeel heb ik nu denk ik nog steeds een vordering op de failliete boedel, ik heb nog niks gehoord van de curator. Ik ga ervan uit dat ik als crediteur wordt geïnformeerd over de voorwaarden van de doorstart.
Beste Mark,
Allereerst willen we u bedanken voor uw mooie feedback. We begrijpen volledig dat u het bedrag wellicht liever direct teruggestort ziet op uw rekening. Dat is een gevoel dat wij geheel begrijpen.
Bij een faillissement, zoals bij het oude Beaumotica, ontstaan er vaak complexe juridische situaties. Juridisch gezien zijn de oude organisatie Beaumotica en de nieuwe organisatie Beaumotica twee afzonderlijke entiteiten. Hierdoor kunnen de verplichtingen van het oude Beaumotica, zoals mogelijke terugbetalingen, niet worden overgedragen aan de nieuwe organisatie.
Toch voelen wij, als het nieuwe Beaumotica, een sterke verbondenheid met onze klanten. We waarderen het vertrouwen dat u in ons heeft getoond enorm en willen graag uw vertrouwen terugwinnen. Als teken van onze waardering, bieden we een shoptegoed aan dat overeenkomt met de waarde van uw oorspronkelijke bestelling. Dit is geen juridische verplichting, maar een gebaar van onze kant om u te bedanken voor uw loyaliteit.
We begrijpen dat dit wellicht niet uw eerste keuze is, maar we hopen dat u dit gebaar kunt waarderen en dat het u de gelegenheid biedt om iets te kiezen dat u evenveel voldoening geeft als uw oorspronkelijke bestelling. Uw shoptegoed-code is een jaar lang geldig, dus u kunt zelf beslissen hoe en wanneer u deze wilt gebruiken.
We hopen op uw begrip en staan klaar om u te ondersteunen in deze overgangsperiode. Ons team staat altijd klaar om uw vragen te beantwoorden of meer informatie te verstrekken over deze situatie. We kijken ernaar uit om u in de toekomst te mogen verwelkomen bij het nieuwe Beaumotica.
Met vriendelijke groet,
Team Beaumotica