De situatie:
* router
* managed switch
* synology NAS, PC, camera en android-telefoon zitten in hetzelfde subnet en in VLAN0
* synology NAS en de PC hangen aan de managed switch
* ik heb een portforward ingesteld in de router waarbij ik poort 1194 via UDP koppel aan het IP van mijn NAS
* de synology NAS heb ik ingesteld als OpenVPN-server met UDP en poort 1194. De OpenVPN-server-
instellingen in DSM lijken verder juist te zijn
* ik heb een vpnconfig.ovpn-bestand geplaatst op mijn android als client met o.a. de regels
remote 192.168.x.x (IP van mijn NAS) 1194 en redirect-gateway def1. Het certificaat is included in dit
bestand
* in de DSM-software van synology heb ik een account aangemaakt met de juiste machtigingen. Dat
account wordt gebruikt in de OpenVPN-connect-app
* alle apparaten hebben een vast IP
* met het onderstaande netwerk kan ik met een PC en android op het internet
* met een PC kan ik dus de NAS instellen met de DSM-software
Met de android-telefoon wil ik graag camera-beelden kunnen bekijken via internet.
Hoe is het mogelijk om binnen een VLAN-netwerk via internet met een android een NAS te connecten met een OpenVPN-connect-app?
Zie onderstaande tabellen van mijn netwerk:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/koBEDUFl2fSUsOKtVR4hj3CF.jpg?f=user_large)
Ik vraag me af of mijn VLAN-opstelling juist is?
Het lijkt er mogelijk op dat portforward niet werkt.
Ik krijg met de OpenVPN-connect-app op mijn android de melding: connection timeout. Connection failed to establish within given time.
* router
* managed switch
* synology NAS, PC, camera en android-telefoon zitten in hetzelfde subnet en in VLAN0
* synology NAS en de PC hangen aan de managed switch
* ik heb een portforward ingesteld in de router waarbij ik poort 1194 via UDP koppel aan het IP van mijn NAS
* de synology NAS heb ik ingesteld als OpenVPN-server met UDP en poort 1194. De OpenVPN-server-
instellingen in DSM lijken verder juist te zijn
* ik heb een vpnconfig.ovpn-bestand geplaatst op mijn android als client met o.a. de regels
remote 192.168.x.x (IP van mijn NAS) 1194 en redirect-gateway def1. Het certificaat is included in dit
bestand
* in de DSM-software van synology heb ik een account aangemaakt met de juiste machtigingen. Dat
account wordt gebruikt in de OpenVPN-connect-app
* alle apparaten hebben een vast IP
* met het onderstaande netwerk kan ik met een PC en android op het internet
* met een PC kan ik dus de NAS instellen met de DSM-software
Met de android-telefoon wil ik graag camera-beelden kunnen bekijken via internet.
Hoe is het mogelijk om binnen een VLAN-netwerk via internet met een android een NAS te connecten met een OpenVPN-connect-app?
Zie onderstaande tabellen van mijn netwerk:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/koBEDUFl2fSUsOKtVR4hj3CF.jpg?f=user_large)
Ik vraag me af of mijn VLAN-opstelling juist is?
Het lijkt er mogelijk op dat portforward niet werkt.
Ik krijg met de OpenVPN-connect-app op mijn android de melding: connection timeout. Connection failed to establish within given time.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1954186 op 22-06-2023 13:50 ]