OpenVPN-connect-app android en VLAN's met NAS als VPN-server

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1954186

Topicstarter
De situatie:
* router
* managed switch
* synology NAS, PC, camera en android-telefoon zitten in hetzelfde subnet en in VLAN0
* synology NAS en de PC hangen aan de managed switch
* ik heb een portforward ingesteld in de router waarbij ik poort 1194 via UDP koppel aan het IP van mijn NAS
* de synology NAS heb ik ingesteld als OpenVPN-server met UDP en poort 1194. De OpenVPN-server-
instellingen in DSM lijken verder juist te zijn
* ik heb een vpnconfig.ovpn-bestand geplaatst op mijn android als client met o.a. de regels
remote 192.168.x.x (IP van mijn NAS) 1194 en redirect-gateway def1. Het certificaat is included in dit
bestand
* in de DSM-software van synology heb ik een account aangemaakt met de juiste machtigingen. Dat
account wordt gebruikt in de OpenVPN-connect-app
* alle apparaten hebben een vast IP
* met het onderstaande netwerk kan ik met een PC en android op het internet
* met een PC kan ik dus de NAS instellen met de DSM-software

Met de android-telefoon wil ik graag camera-beelden kunnen bekijken via internet.

Hoe is het mogelijk om binnen een VLAN-netwerk via internet met een android een NAS te connecten met een OpenVPN-connect-app?

Zie onderstaande tabellen van mijn netwerk:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25fTTkpJQIYLme-T-eSE1bm1HF4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/koBEDUFl2fSUsOKtVR4hj3CF.jpg?f=user_large

Ik vraag me af of mijn VLAN-opstelling juist is?

Het lijkt er mogelijk op dat portforward niet werkt.

Ik krijg met de OpenVPN-connect-app op mijn android de melding: connection timeout. Connection failed to establish within given time.

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 1954186 op 22-06-2023 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Bertus
Jij zegt: is er uberhaupt verkeer mogelijk naar buiten vanuit die VLANs voor de bepaalde ranges? Is er DNS beschikbaar in die VLANs?

Ik kan met een PC vanaf een VLAN het internet op, dan is er toch verkeer mogelijk naar buiten? Of zeg ik iets geks?

Wat bedoel je met voor bepaalde ranges?

Hoe krijg ik DNS beschikbaar in de VLAN's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:01
@Anoniem: 1954186 Kan je niet beter in de bestaande draad doorgaan dan dat je nu hier een nieuw draadje start ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@W1ck1e
Dat is de vraag W1ck1e. Ik zag dat mensen door het lange topic veel niet lezen. Ik krijg vragen over info die er al in staat. Ik dacht dat dit overzicht zou geven. Maar misschien heb ik het mis. En het gaat nu mogelijk ook meer over VLAN's. Ik snap jouw punt. Lastig kiezen wat het verstandigst is. Heb jij een idee W1ck1e? Misschien de bovenstaande info als korte samenvatting zetten bij mijn vorige topic?

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 1954186 op 22-06-2023 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 23:01
Ik heb geen idee, sorry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@W1ck1e
Dan is er bij jou dus ook twijfel wat het verstandigst is?

Keuzes maken in het leven is vaak lastig. Maar vast beter dan helemaal geen keuzes maken. Dus daarom dacht ik laat ik eens een nieuw topic aanmaken ;-)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 1954186 op 22-06-2023 13:42 ]

Pagina: 1