Klavier probleem met speciale tekens

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andreas10
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 22-06-2023
Mijn vraag
Ik kocht me een oudere tweedehands HP Pavillion 17 - enkel nodig voor wat licht administratief werk - waar ik door een kennis de harde schijf liet vervangen door een ssd. Hij zette er ook meteen windows11 op. Nu zit ik in de knoei met zijn klavier Softwarematig staat het klavier op nederlands - belgisch punt - alleen ziet mijn klavier er anders uit - en neen, het is geen qwerty-klavier. Herkent iemand het klaviertype op de foto in bijlage, en zoja, heb je enig idee of ik dat correctingesteld krijg op mijn laptop ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
standaard windows 11
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
.me een aap gezocht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-r6UfRobDmC0nOjWEnIMSvLHlL8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7n9zwUp0fLIja8Xv3KWALBY0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 2% gewijzigd door Andreas10 op 22-06-2023 11:14 . Reden: extra toelichting ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aart93
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 11-09 16:14
Is het niet gewoon een qwerty toetsenbord waar iemand een paar letters omgewisseld heeft om er een soort van azerty letterindeling van te maken? Alle speciale tekens komen in ieder geval overéén met qwerty.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SE USER
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15:04
Idd. vermoedelijk een "omgevormd" qwerty klavier. Normaal op de toets 9 zou er ook een cedille (ç) moeten staan op 7 è op 0 à op 8 ! enz...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SniperGuy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06:03
zoek op de site van HP met het model nummer de specs op: daar staan ook altijd de keyboard layouts die geleverd kunnen worden :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 09:12

ikt

De speciale tekens zien eruit alsof het een gewoon US-ANSI (QWERTY) toetsenbord is. Waarschijnlijk heeft iemand die inderdaad naar een andere layout gezet.

Je kunt de letters gewoon weer goed zetten door die keycaps te verwijderen: YouTube: How To Fix - HP Laptop Key Replacement / Repair for Small Normal Siz...