Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
- Product design (Professioneel - bijv. Figma, Visual Studio Code, Photoshop, Premiere, After Effects, etc);
- 3D (Enthousiasteling - bijv. Blender om modellen te maken voor de 3D printer);
- Gamen op 3440x1400 @ 175Hz (Competitief - bijv. LoL, Warzone, Anno 1800, CIV VI en Diablo 4);
- ML en AI (Experimenteren - Voornemen om ML en AI weer op te pakken. Vroeger image recognition software gemaakt, maar ben er helemaal uit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik rond de ~3000 euro. Als een toevoeging aan het budget relatief veel voordeel oplevert, dan overweeg ik dat graag (bijv. ~250 euro).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, wel al mijn randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Qua lokale opslag denk ik aan 2TB genoeg te hebben. Extra SSDs neem ik niet mee in deze berekening.
- Op de voeding wil ik niet besparen. De PC draait bijna 24/7.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Fractal Design i.v.m. kwaliteit en looks (bijv. Design North - Mesh);
- Nvidea i.v.m. Cuda Cores;
- BeQuiet i.v.m. prestaties, kwaliteit en looks;
- Noctua i.v.m. prestaties, kwaliteit en looks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Tower met ATX form factor i.v.m. hitte, looks en afmetingen videokaart. PC staat op de grond;
- Front of top panel op de case met USB C en 3.5mm aansluitingen;
- Kwalitatieve voeding die zo efficient mogelijk is. PC draait bijna 24/7;
- Simpele air cooler of AIO;
- Zo stil mogelijk. Dat er geluid is bij flinke workloads neem ik voor lief;
- Understated look. Glas en RGB is niet nodig;
Ga je overklokken?
Afgezien van het wijzigen van de RAM-instellingen in het BIOS, zal ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik het meest benieuwd naar ben is of jullie tot dezelfde samenstelling en conclusie komen als ik:
- Heb ik een redelijke bang-for-buck?
- Heb ik iets over het hoofd gezien?
- Welke koeler jullie aanraden voor een processor als de i7-13700k (ook in de context van een 4080 of 4090 in dezelfde tower).
Hulp wordt zeer gewaardeerd!
- Product design (Professioneel - bijv. Figma, Visual Studio Code, Photoshop, Premiere, After Effects, etc);
- 3D (Enthousiasteling - bijv. Blender om modellen te maken voor de 3D printer);
- Gamen op 3440x1400 @ 175Hz (Competitief - bijv. LoL, Warzone, Anno 1800, CIV VI en Diablo 4);
- ML en AI (Experimenteren - Voornemen om ML en AI weer op te pakken. Vroeger image recognition software gemaakt, maar ben er helemaal uit).
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst blijf ik rond de ~3000 euro. Als een toevoeging aan het budget relatief veel voordeel oplevert, dan overweeg ik dat graag (bijv. ~250 euro).
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Geen componenten, wel al mijn randapparatuur.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Qua lokale opslag denk ik aan 2TB genoeg te hebben. Extra SSDs neem ik niet mee in deze berekening.
- Op de voeding wil ik niet besparen. De PC draait bijna 24/7.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Fractal Design i.v.m. kwaliteit en looks (bijv. Design North - Mesh);
- Nvidea i.v.m. Cuda Cores;
- BeQuiet i.v.m. prestaties, kwaliteit en looks;
- Noctua i.v.m. prestaties, kwaliteit en looks.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
- Tower met ATX form factor i.v.m. hitte, looks en afmetingen videokaart. PC staat op de grond;
- Front of top panel op de case met USB C en 3.5mm aansluitingen;
- Kwalitatieve voeding die zo efficient mogelijk is. PC draait bijna 24/7;
- Simpele air cooler of AIO;
- Zo stil mogelijk. Dat er geluid is bij flinke workloads neem ik voor lief;
- Understated look. Glas en RGB is niet nodig;
Ga je overklokken?
Afgezien van het wijzigen van de RAM-instellingen in het BIOS, zal ik niet overklokken.
Wat verwacht je van ons?[i]
Waar ik het meest benieuwd naar ben is of jullie tot dezelfde samenstelling en conclusie komen als ik:
- Heb ik een redelijke bang-for-buck?
- Heb ik iets over het hoofd gezien?
- Welke koeler jullie aanraden voor een processor als de i7-13700k (ook in de context van een 4080 of 4090 in dezelfde tower).
Hulp wordt zeer gewaardeerd!
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 429,- | € 429,- |
1 | Moederborden | MSI MAG Z790 TOMAHAWK WIFI | € 269,- | € 269,- |
1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4090 OC Edition 24GB GDDR6X | € 1.919,- | € 1.919,- |
1 | Behuizingen | Fractal Design North - Mesh Charcoal Black | € 131,30 | € 131,30 |
1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 84,62 | € 84,62 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3038F16GX2-TZ5N | € 133,25 | € 133,25 |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W | € 224,25 | € 224,25 |
1 | Solid state drives | Samsung 990 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 167,68 | € 167,68 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.358,10 |