[Advies gevraagd] Router voor 20m2 kantoor(tje)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schasbeele
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 12-03 20:44
Dag allen,

Vanaf komende maand huur ik een kantoor(tje) in een groot verzamelgebouw met allerlei startups. De kantoorruimte die ik voor mijzelf huur is 20m2, en zal niet veel meer bevatten dan 2 bureaus, en een zitje.

De aanwezige internetvoorziening is een UTP port in de muur waarop ik mijn eigen router kan aansluiten. Geleverd internet is 1gb glasvezel geven ze aan.

Als ik zoek naar een geschikte router zie ik door de bomen het bos niet meer, dus de hoeveelheid aan keuze en ook grote prijsverschillen.

Kan iemand mij adviseren over een goede allround router, met voldoende snelheid om het glasvezel tot zijn recht laat komen, en/of op andere manieren geschikt is voor mijn situatie? Er zullen dus ook vele routers om degene van mij heen aanstaan.

Dank alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
review: Goedkope Wi-Fi 6-routers - Betaalbaar en snel draadloos netwerk

Ik zou met bovenstaande link eens beginnen. Je setup is dermate klein dat ik niet verwacht dat je dit op korte termijn zult ontgroeien en als dat moment er wel komt besteed het dan gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:16

lier

MikroTik nerd

Het begint altijd bij het begin: wat zijn je eisen en wensen?

Je geeft bijvoorbeeld niet (expliciet) aan dat je Wifi wil...is dat zo?
Kan iemand mij adviseren over een goede allround router, met voldoende snelheid om het glasvezel tot zijn recht laat komen, en/of op andere manieren geschikt is voor mijn situatie? Er zullen dus ook vele routers om degene van mij heen aanstaan.
Wat is goed?
Wat is allround?
Wat is voldoende snelheid?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-09 07:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Voor 2 computers in een 20m2 zal bijna elke router wel volstaan.
Is Wi-Fi 6 echt noodzakelijk? Ik denk het niet. Ik zie nergens dat de TS die 1Gbit/s ook echt nodig gaat hebben. (Ik thuis thuis 1 Gbit/s lijn met AC access points, die 400-500 Mbit/s effectieve snelheid halen. Mijn vrouw die met grote files werkt als designer, weet niet dat de netwerkkabel al tijden lang niet meer in haar docking station zit.Om maar even aan te geven wat de realiteit is.)

Verwacht je de router later ook nog te gebruiken of is het voor een paar maanden? Indien het laatste, pak je gewoon een TP-link unit die 802.11ac doet of beter en je zit goed, om maar gewoon een voorbeeld te geven. Tal van andere merken en types, maar zonder verdere specifieke eisen denk ik dat je niet te moeilijk moet denken.

[ Voor 10% gewijzigd door Hann1BaL op 22-06-2023 09:20 ]