Luchtafvoer mobiele airco naar kruipkelder

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjuh110
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 24-02 21:34
Goedemorgen iedereen,

In mijn garage wordt het laatste dagen te warm, een split-unit is geen optie en dus wil ik met een mobiele airco een paar graden koelen. Deze hebben een flinke doorvoer nodig naar buiten voor de luchtslang. Een raam wat open kan heb ik niet, maar ik heb wel luik naar de kruipkelder in de garage. Zou het een optie zijn hier de warme lucht in te blazen of is dit onverstandig?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Nu online
Heb je vloerverwarming nodig? Dan is het een goed idee.
Wil je je huis koelen ben je juist niet zo slim bezig want de warmte kan niet weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowhite0901
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19:16
Sowieso is een mobiele splitunit altijd beter dan een mobiele airco

12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sidjuh110
99ruud99 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 06:38:
Heb je vloerverwarming nodig? Dan is het een goed idee.
Wil je je huis koelen ben je juist niet zo slim bezig want de warmte kan niet weg
In de kruipkelder zitten diverse ventilatie openingen, per stuk veel kleiner dan de 150mm luchtslang maar alle luchtroosters bij elkaar komt het wel in de buurt denk ik. De warmte zou dus wel weg moeten kunnen al gaat de kelder wel wat warmer worden, maar zijn er buiten dat nog andere problemen?
Snowhite0901 schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 06:45:
Sowieso is een mobiele splitunit altijd beter dan een mobiele airco
Dat snap ik, maar zoals aangegeven is een split-unit geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plaspvd
  • Registratie: Mei 2014
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjuh110
Mooie oplossing, ik heb geen brievenbus wel een garagedeur. Er zitten hier echter geen openingen in, een gat maken is mogelijk maar doe ik het liefst niet. De kruipkelder is de makkelijkste manier, maar daardoor zal de temperatuur wel behoorlijk oplopen daar en wellicht is het ook vochtige lucht die uit die airco komt, dat weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15:59

CeesKees

I rest my Kees

Wat is er in je garage dat niet te warm mag worden?

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sidjuh110
CeesKees schreef op donderdag 22 juni 2023 @ 07:41:
Wat is er in je garage dat niet te warm mag worden?
Of het iets toevoegt voor de vraag weet ik niet ;) , maar er staat apparatuur die werkt met een omgevingstemperatuur tussen de 10 en 28 graden, dit komt er nauw. Nu komt de temperatuur hierboven en heb ik een oplossing nodig
Pagina: 1