Click PVC/laminaat door leggen over een hele verdieping

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 12:30
Ik wil op de 1e verdieping click PVC of laminaat leggen. In mij huidige woning heb ik dit ook al gedaan op twee slaapkamer en de overloop. De nieuwe woning zit anders in elkaar bedenk me nu dat dit is ets minder simpel is. Vooral omdat je niet achteruit kan werken en het liefst op 1 plek begint.
Ik zie hier geen mogelijk voor, en de enige optie is denk ik om op de twee linker slaapkamers te beginnen, waarna ze hopelijk gelijk uitkomen op de overloop om daar verder te kunnen naar de derde slaapkamer rechtsboven en de overloop.
Hoe realistisch is het dat de twee afzonderlijke kamers links op de mm gelijk uitkomen om zo verder te kunnen.
Of zijn er andere mogelijkheden die ik niet zie, zonder gebruik te maken van overgangsprofielen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d3hhBkiZ-n-HY6csqoEZg4q0GYA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fpQsW9TtRW8vG2vGSSElIXup.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:18

jgj82

Ja, maar = nee

De hele zooi omdraaien en in de slaapkamer rechtsboven beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Maar dan moet je op de overloop toch achterste voren leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Prutsky schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:49:
Maar dan moet je op de overloop toch achterste voren leggen?
Ik heb Ikea laminaat achteruit gelegd (één kamer), het kost je iets meer tijd, maar is wel te doen.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Prutsky schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 22:31:
Hoe realistisch is het dat de twee afzonderlijke kamers links op de mm gelijk uitkomen om zo verder te kunnen.
Niet, en als jij hier begint met leggen (linksonder) dan ga je elke graad afwijking in het leggen óf in de eerste muur waaraan je gelijk legt terugzien in de afwijking die je op die afstand van 10 meter zult hebben. Zie afbeelding hoe het overdreven gezien komt te liggen (of de andere kant op).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KOsMcXc1SBmnztb5vx6U8thqZxA=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Pxs65SqwRYmeg60BSRIwUlLQ.png?f=user_large

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:00

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Clicklaminaat kun je prima achteruit leggen, kost alleen iets meer moeite. Kwestie van goed aanslaan met een blokje en hamer :)

* The Eagle heeft per ongeluk ca 90m2 achteruit gelegd ipv vooruit waar ook lengtes van 10 meter in zaten :+

Wat hulp kan dan welkom zijn, maar korte lengtes is prima alleen te doen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
Als ik jullie dan zo lees dan inderdaad op de slaapkamer rechtsboven beginnen en het stukje op de overloop achterstevoren leggen.

We gaan het beleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SerealKiller
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:54

SerealKiller

Fas est et ab hoste doceri

Ik ben begonnen in mijn huis bij de deuren, dat stuk helemaal netjes gelegd, en een gedeelte langs de wanden van de kamers (2 rijen) dan heb je het gedeelte waar alles bij elkaar komt super recht en netjes liggen, en heb je al het zaagwerk gewoon gedaan. Mocht je iets schuiven etc, want lijnen komt niet uit etc, kun je nog aanpassingen doen. En dan is het gewoon per kamer afwerken.

War is the only proper school of the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
Ik zou rechtsonder beginnen. Die kamer helemaal vol leggen. Dan door de hal in, de eerste paar rijen leggen. Dan planken stapelen de kamer linksboven in tot je de muur tegen komt. Dan de gestapelde planken wegnemen(m.u.v. de laatste tegen de buitenmuur aan) en die kamer vol leggen.
Dan kom je weer in de overloop uit, legt het door de slaapkamer rechtsboven in, die je gewoon vol kunt leggen, de hal neem je dan ook direct deels weer mee.
Als laatste kun je dan het stukje overloop leggen.

Al een aantal keren zo gedaan, altijd nog goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:18

jgj82

Ja, maar = nee

Analamoebe schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:02:
Ik zou rechtsonder beginnen. Die kamer helemaal vol leggen. Dan door de hal in, de eerste paar rijen leggen. Dan planken stapelen de kamer linksboven in tot je de muur tegen komt. Dan de gestapelde planken wegnemen(m.u.v. de laatste tegen de buitenmuur aan) en die kamer vol leggen.
Dan kom je weer in de overloop uit, legt het door de slaapkamer rechtsboven in, die je gewoon vol kunt leggen, de hal neem je dan ook direct deels weer mee.
Als laatste kun je dan het stukje overloop leggen.

Al een aantal keren zo gedaan, altijd nog goed gegaan.
Laminaat in de badkamer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nyarlathotep
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-05 10:13

Nyarlathotep

Crawling Chaos

Rechtsboven beginnen. En indien mogelijk iets meer uitgeven aan laminaat dat je per plank kan leggen (in plaats van een hele rij er in moeten schuiven). Dan kun je prima per kamer leggen.
Afwijkingen zul je altijd krijgen; er bestaat geen huis waar alle muren kaarsrecht zijn.

Mijn muziekcollectie op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groningerkoek
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 13-05 22:27
Laminaat leggen wat je ook achterstevoren kunt leggen (wat met veel soorten prima kan) en dan beginnen waar het jou goed uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Analamoebe
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 05-05 16:05
jgj82 schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 13:07:
[...]

Laminaat in de badkamer?
Mij bad, linksonder beginnen dus ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14-05 12:03
Wel even uitmeten of je met een halve of hele plank moet beginnen om niet rot met de muren uit te komen. Je wil daar niet net 4-5 cm overhouden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Moeilijkste stukken zijn de overloop doorgangen. Je kan laminaat gewoon voor en achteren leggen

[ Voor 32% gewijzigd door mierenfokker op 26-06-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:02
Ik begin bij de overloop. Ik leg vanuit de kamers een stuk ingezaagd tot het kozijn zodat ik op de overloop met een rechte plank start. Dan kun je zorgen dat alles recht ligt voor er al een hele kamer ligt en er niks te schuiven is. Vanuit daar alle kamers in.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJk7KOBHBA0n7bzKpwzuy0k3ZBI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SaIpDfMjxMYyb8DQMvfF0wXC.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hOA1u0IJQfhtgt-GVlqMexRWHyc=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KGaRI6W5iB6mmdGziOFAoYC5.jpg?f=fotoalbum_tile

Op de 1e etage ook zo gedaan, daar was het lastiger door een 3e kamer en hebben we wat moeite gehad om een goede aansluiting richting die kamer te maken. Die komt overeen met jouw kamer rechtsboven.

Edit: op foto rechts zie je boven dat de muur wat schuin wegloopt op de overloop. Helaas te veel voor een plint. Mini stukje van 1cm gezaagd, achterstevoren in geklikt en plint erover. Zie je niks meer van.

[ Voor 10% gewijzigd door CarpeVentum op 28-06-2023 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CarpeVentum
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:02
Ik wil gelijk een lans breken voor F profielen van Floordirekt. Supermooi om laminaat op je trap aan te laten sluiten. Laminaat in het profiel schuiven na het op maat zagen. En vastkitten maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0aiX11rDqim9fZxDDnQpOEQZ15I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4wcVfvxQuOSzSWXIN6mBDNom.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rhM9xJmxxTLM317ibP9MxgW8Wq8=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knjjku7nJCvvthCEfZIRVAUS.jpg?f=fotoalbum_tile

Het zal vast niet mega handig zijn, maar het werkt wel. Die plank bij de trap ziet er bij mij zo uit: Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mEdWNc76l2wEka7KpLXeZQn_Icg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/WwfrH4fLoJAQsZBooaCPZqBU.jpg?f=user_large

[ Voor 14% gewijzigd door CarpeVentum op 28-06-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutsky
@CarpeVentum Dat is een mooi systeem voor bij de trap. Ik heb de stroken daar 90 graden gedraaid liggen. Vraag me af of je zo’n strook dan ook kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilaurensnl
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-05 06:54
Zou het niet beter zijn om in het midden te beginnen? Je kunt het dan zo bekijken dat het dan het best aansluit voor alle kamers. Ben geen expert in dit opzichte wilde het even droppen.
Pagina: 1