Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:04
Ik ben op zoek naar een nieuwe tablet en uit de bbg kwam de lenovo tab m10 plus goed uit de bus. Nu zijn daar verschillende versies van en welke is dan de juiste keus?

Ik heb nu een nvidia shield k1 dus dat is al een oud beestje, kwa snelheid voldoet deze net niet meer en de accu is zo goed als overleden. Ik gebruik hem enkel om wat te internetten, dus geen games.
Mobiel internet is ook niet nodig.

Op het eerste gezicht zou ik dan voor de mediatek helio g80 versie moeten gaan a 189 euro. Voor 227 euro heb ik echter de snapdragon 680 versie.
Is het verstandig om voor de 680 te kiezen of is de helio g80 goed genoeg? Ik hecht veel waarde aan lange accuduur en de 680 is zuiniger, merk je dit verschil ook of is het gros van verbruik op conto van het beeldscherm?

Alvast bedankt voor jullie visie en hopelijk wordt mijn twijfel weggehaald.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:11
Ik zou de 680 nemen. De g80 voldoet nu misschien, maar na de volgende update mogelijk niet meer want te traag.
Gezien je lang met je tablet doet lijkt mij dat belangrijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Wij hebben zelf een Tab M10 FHD Plus met die rare dock erbij. Die doet het nog prima en is op het moment nog meer dan genoeg voor wat wij er mee doen (beetje internet, Netflix, Spotify aansturen).

Maar als je nu een tablet gaat kopen zou ik toch zeker wel het extra geld uitgeven voor de 680. Dat scheelt je een jaar of twee aan extra gebruik voor je een nieuwe moet kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cpt.Chaos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 06:04
Dit is helder, het wordt de 680 dus. Bedankt voor de input.