Microsoft Office 2021 en aliassen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-09 22:22
Hallo

Mijn email is een @outlook.com adres. Op de webmail heb ik verschillende aliassen aangemaakt onder dit adres. Deze aliassen gebruik ik om online aankopen te doen, in te schrijven op nieuwsbrieven,...
Als ik een mail krijg op een van deze aliassen dan kan ik vanaf de webmail van Office gewoon op reply drukken waarna het from-adres ook het alias-adres is. Mijn werkelijke mailadres wordt dus niet gebruikt/getoond aan de ontvanger. Deze ziet enkel de alias. Ik kan ook nieuwe mail versturen vanaf een van deze aliassen.

Ik wil hetzelfde bereiken met de Mac-versie van Outlook (Office-pakket). Op mijn Mac gebruik ik Office 2019 en hier bestaat de optie niet om met aliassen te werken op deze manier. Ik heb hier op Tweakers een nieuwsbericht gelezen waarbij deze optie geïntroduceerd zou worden. Is dit nu effectief gebeurd of niet? En zit dit in Office 2021?

Zijn er mensen die nog zo met aliassen werken en dit mij kunnen bevestigen? Ik heb al opzoekingen gedaan maar heb nergens hierover iets teruggevonden.

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Feature staat op delayed:

https://www.microsoft.com...ilters=&searchterms=64123

De vraag is altijd of dergelijke features gebackport worden van het huidige kanaal naar voorgaande versies.
Met het end of life gaan van Office for Mac 2019 in oktober dit jaar gaat het daar in ieder geval niet naartoe komen verwacht ik. Office 2021 is houdbaar t/m oktober 2026.

Werkt onderstaande guide niet op hoofdlijnen? Of is de delegate feature er niet voor Outlook.com adressen?
Anders is dit wellicht een workaround.

https://www.canr.msu.edu/...ddress-in-outlook-for-mac

[ Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 22-06-2023 11:24 ]

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Zit die delegate feature ook in de 2019 versie? Ik vind hem alleszins niet terug voor de @outlook.com adressen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Tomovich schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 19:24:
Zit die delegate feature ook in de 2019 versie? Ik vind hem alleszins niet terug voor de @outlook.com adressen.
Zou kunnen dat hij inderdaad die functie niet toont voor Outlook.com, hij zit er iig wel als je daadwerkelijk Exchange hebt (hetzij on-prem, hetzij 365). Helaas…

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Ik heb het eens met mijn mailadres van het werk geprobeerd en dan krijg ik die delegate feature wel te zien.

Er zijn geen andere oplossingen mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomovich
Ik lees hier dat sinds de update van 13 juni het wel mogelijk moet zijn om te versturen met aliassen. Iemand al eens getest of meer gelezen?
Pagina: 1