Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-09 00:11
Mijn vraag
Office 365 (licentie via school als docent) deed het tot een dag of 2 geleden prima. Nu opent alles extreem moeizaam, sluit niet af
- excel opent normaal maar sluiten duurt eindeloos (alleen de app, geen bestand open)
- word lijkt het normaal te doen, maar bestand uit teams via sharepoint openen duurt eindeloos
- outlook duurt eindeloos om op te starten, doet het na 2 minuten ofzo wel.

Relevante software en hardware die ik gebruik
windows 11 education
office 365 voor onderwijs.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
- 2 herinstallaties van office 365.
- saralog:eerste regel zo ongeveer:
06/21/2023 15:32:47,6432,1,Info,HRC,##Calling RegEnumKeyEx API Failed, the error code: 2

ik ga wellicht alles weer verwijderen en kijken of ik office 2016 gewoon kan installeren... daar heb ik losse key van gekregen. Maar als iemand weet hoe je dit kan fixen dan graag.

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRiesje
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:36
Ik zou Office verwijderen, configuratiescherm > programma's verwijderen toevoegen > Office365 ondernemingen > verwijderen.

Als je dat hebt gedaan moet je op office.com inloggen en kom je op t beginscherm als t goed is zie je ergens 'Office installeren' staan. Ik doe dit vanuit mijn hoofd dus t kan zijn dat t niet juist is maar wel in grote lijnen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
MRiesje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 17:54:
Ik zou Office verwijderen, configuratiescherm > programma's verwijderen toevoegen > Office365 ondernemingen > verwijderen.

Als je dat hebt gedaan moet je op office.com inloggen en kom je op t beginscherm als t goed is zie je ergens 'Office installeren' staan. Ik doe dit vanuit mijn hoofd dus t kan zijn dat t niet juist is maar wel in grote lijnen in ieder geval.
dat heb ik dus al 2x gedaan... en het lijkt hem in de connectie issues te zitten?

ja ja... niet iedereen heeft dezelfde kennis... wees daarom ook eens gewillig en geef een antwoord op een vraag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
bij het opstarten van outlook, krijg ik het "opstarten in beeld" en dan in pictogrammen deel (waar klok en wifi etc staat): "kan geen verbinding maken met de server"

op laptopje met office2019 werkt alles normaal, het lijkt hem in de "popup" te zitten ofzo voor je gebruikersnaam -> valideren in de app op gsm.

de Sara app voor office support kan ik me niet in aanmelden? Die geeft soms een heel groot wit veld, waar je accounts in zouden moeten komen. Hij zegt dan "open verificatie voor gebruikers valideren"

[ Voor 51% gewijzigd door Lord_T op 21-06-2023 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik begrijp dat je de https://learn.microsoft.c...rt-and-recovery-assistant al hebt doorlopen. Was de genoemde regel de enige feedback ervan?

Sowieso, er van uitgaande dat er niet regionaal of wereldwijd wat plat ligt (dat had ik vast zelf ook gemerkt): is het mogelijk dat er lokaal wat wordt geblokkeerd? Firewall, adblocker, iets anders.

Ook: bekijk ook de verschillende logs in de event viewer rond de tijdstippen dat het gebeurt. Zie je er iets relevants?

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
F_J_K schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 18:28:
Ik begrijp dat je de https://learn.microsoft.c...rt-and-recovery-assistant al hebt doorlopen. Was de genoemde regel de enige feedback ervan?

Sowieso, er van uitgaande dat er niet regionaal of wereldwijd wat plat ligt (dat had ik vast zelf ook gemerkt): is het mogelijk dat er lokaal wat wordt geblokkeerd? Firewall, adblocker, iets anders.

Ook: bekijk ook de verschillende logs in de event viewer rond de tijdstippen dat het gebeurt. Zie je er iets relevants?
In de machtigingsinstellingen toepassingsspecifiek wordt de machtiging Activeren niet verleend aan Lokaal voor de COM-servertoepassing met CLSID
{2593F8B9-4EAF-457C-B68A-50xxxxxxxB54}
en APPID
{15C20B67-12E7-4BB6-92BB-7Axxxxxxx402}
aan de gebruiker DESKTOPTHOMAS\Thomas van den Berg SID (S-1-5-21-3xxxxxxx977-12270367-xxxxxxxxx-1001) met het adres LocalHost (via LRPC) die wordt uitgevoerd in de toepassingscontainer Niet beschikbaar SID (Niet beschikbaar). Deze beveiligingsmachtiging kan worden gewijzigd met het beheerprogramma van Component Services.

Dit vind ik in de event viewer waar ik misschien iets mee moet?

Ook een fout, maar die is van eerder:
Fout bij het instellen van kenmerken op provider {8444a4fb-d8d3-4f38-84f8-89960a1ef12f}. Fout: 0xC0000001

zit ongeveer 30 minuten tussen

uiteindelijk:
- office 2021 gekocht (via slim want goedkoop €12,50 en betrouwbaar als docent) -> installeert vrolijk office 365...
- office 2016 geïnstalleerd (klooit met outlook nog steeds....)
- ik heb het geëscaleerd naar de ict man van school, die met veldwerk moet gaan bellen overdag...
- al met al nog geen ruk verder.... die methode om de com toepassingen via regedit aan te passen, werkt niet, want geen rechten om het aan te passen....

[ Voor 13% gewijzigd door Lord_T op 21-06-2023 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord_T
Even update:

inmiddels: windows 11 pro gekocht en geïnstalleerd (aan hotmail gekoppeld)
daarop office 2021 geïnstalleerd.

--> in outlook 1 email account (werk) gezet en dat geeft nog steeds continu zelfde issue... 1min 27 ofzo wachten tot verbonden met exchange server...

-> bij opstarten (2x onedrive ingeschakeld: 1x prive, 1x werk). Beiden hebben echt minuut of 2 nodig om in te loggen en te checken of ze iets moeten synchroniseren. (de versie van hotmail is iets sneller dan de versie van mijn werk, maar zeker niet snel. )

-> KPN modem paar dagen geleden gereset (fabrieksinstellingen) -> verwacht dat het daar niet aan ligt, maar goed.

-> het door windows mee-geinstalleerde programma mail: is direct verbonden met de hotmail? Geeft in ieder geval geen meldingen over "verbinden met exchange server"

-> windows firewall uitgezet. -> geen verschil, dus weer aangezet.

Iemand goede suggesties? Want ik snap er steeds iets minder van...

Pagina: 1