Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BVV
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 25-08-2023
Goedemiddag,
Sinds deze week ben ik in bezit van een LG OLED65C2. Een hele mooie tv maar ik loop tegen paar probleempjes aan. Mijn provider is Ziggo en ik kijk met een CI+ module. Ik ben zeer slechthorend en heb echt ondertiteling nodig om uitzendingen te volgen.

De TV geïnstalleerd, allemaal zonder probleem. Ondertiteling slechthorenden aangezet bij Instellingen/ toegankelijkheid. Het schijnt allemaal goed te werken, maar als ik bv een app installeer gaat ondertiteling niet meer automatisch. Dan moet je hem met de knop met de drie puntjes selecteren en aanzetten. En dat dus voor iedere zender opnieuw.

Bij mijn vorige LG (2017) kon ik bij installeren kiezen uit Ziggo / Ziggo (voorheen UPC0 / overig. Dan kon ik zenders verplaatsen en anders nummeren.
Bij deze C2 alleen optie Ziggo en overige providers. Ik kan vervolgens geen zenders verplaatsen of anders nummeren. Als ik zenders oversla doet ondertitelen slechthorenden het niet meer.

Ik heb de TV op alle mogelijke manier opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg het niet voor elkaar. Zie ik iets over het hoofd, heeft iemand een oplossing?

Over enige tijd komt hier glasvezel (datum niet bekend) en zou KPN glasvezel uitkomst kunnen bieden? Overstappen op next mini bij Ziggo, moet ik kabels trekken en met glasvezel ook weer overstappen. Dat weerhoudt me en wil toch die CI+ proberen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleur van B
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 15-11-2024
Heb geen oplossing maar wij overwegen een LG C aan te schaffen en zijn door je vraag getriggerd. We hebben nu een Samsung met CI+ module bij Ziggo.
We gebruiken heel vaak teletekst 888 voor ondertiteling, allemaal prima.
Afgaande op wat je schreef, krijgen we daar dan met een nieuwe LG C ook problemen mee??
Ben trouwens wel benieuwd of je toch nog een tip hebt gekregen op “zender volgorde” en “slechthorenden”