Laptop met sidescrolling!

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 27-05 21:51
Wat ga je met je laptop doen?
Gewoon een beetje surfen en mailen

Wat is je budget?
niet te goedkoop niet te duur

Goed, mijn laptop van 7 jaar oud is overleden, de SSD doet het niet meer. En nou zou ik vast wel de SSD kunnen vervangen, alleen de accu is ook al naar zijn grootje.
Kortom, wat nieuws!

En uiteraard begin ik bij de BBG van deze maand. zoals hierboven staat, is het gewoon voor browsen en mailen en films/series van de NAS af streamen. Totaal niets bijzonders. Dus wat in de tot 500 Euro categorie staat, zal al ruimschoots voldoen. gaming ga ik er niet mee doen, heb nu een 'gaming laptop', want handig voor LAN. Alleen dan sleepte ik toch de desktop mee....

Alleen, wat wel belangrijk is, en een absolute must is, is sidescrollen. Ik wil gewoon aan de zijkant van de trackpad kunnen scrollen. Ik vind 'gestures' echt compleet onhandig. Ik moet het niet.

de vraag is dus, welke laptops doen aan sidescrollen...?
uitvoering: Lenovo IdeaPad 3 15ALC6 (82KU01LHMH) ?
uitvoering: Lenovo IdeaPad 3 14ALC6 (82KT00C5MH) ?

Aanvullende eisen: toetstenbordverlichting. en dat was het denk ik wel.... Lieffst 16GB alleen dat drijft de prijs aardig op.

Merk maakt niet zo heel veel uit, zolang het maar geen Apple is.
Ook géén chromebook.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIMIC
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Je bedoelt dat je scrollen met 2 vingers op de trackpad niet prettig vind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 07-10 10:42
Is dat niet gewoon een kwestie van instellen?

KDE settings hier, op een standaard multi-touch Synaptics touchpad op een ThinkPad.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s641NR7_cpMyokUxJ4_jGugOQkM=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/L3WYJYaRLua7MPAz1FoXw7nZ.png?f=fotoalbum_medium

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
gertvdijk schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:13:
Is dat niet gewoon een kwestie van instellen?
Nope, niet alle laptops en/of drivers ondersteunen het. En bij merken kan ene model het wél hebben en het andere weer niet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
NIemand een idee, of heeft @gertvdijk gewoon gelijk, en ik het fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lednov
Nou, gelukkig een duidelijk en eenduidig antwoord gekregen....

@gertvdijk bedankt voor je moeite, ik ga er maar op gokken dat je dan gelijk hebt...
Pagina: 1