Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• projoene
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-08 12:27
Goedemiddag Allen,

Ik zoek een upgrade voor mijn huidige gaming PC. Deze heb ik 4 jaar geleden gekocht en merk dat met Warzone 2.0 m'n GPU rond de 100 graden gaat zitten. Verder loopt het systeem dan wat minder soepel dan als het met andere spellen zou doen. Vandaar mijn vraag of ik dit op een eenvoudige (lees goedkope) manier kan voorkomen?

Ik zoek een?
Upgrade voor mijn huidige gaming PC.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 7 3700X Boxed€ 385,37€ 385,37
1MoederbordenASRock Fatal1ty B450 Gaming-ITX/ac€ 112,84€ 112,84
1VideokaartenEVGA GeForce RTX 2080 XC Gaming€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenFractal Design Node 304 Wit€ 0,-€ 0,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 39,-€ 39,-
1VoedingenCorsair SF600 (2018)€ 0,-€ 0,-
1Solid state drivesCrucial MX500 2,5" 1TB€ 59,85€ 59,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 597,06

Wat is je budget?
Alles onder of rond de € 400

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee zolang het compatibel is met de rest van het systeem

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Enkel gamen en wil graag een 2e en 3e scherm aansluiten bij de nieuwe setup.

Many thanks _/-\o_

[ Voor 118% gewijzigd door projoene op 21-06-2023 13:44 . Reden: Veels te vroeg gepost ]

Beste antwoord (via projoene op 23-06-2023 09:25)

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:12
Een product dat binnen drie maanden stuk gaat onder normaal gebruik valt altijd onder garantie. Sterker nog, de verkopende partij moet dan kunnen aantonen dat jij het niet opzettelijk kapot gemaakt hebt.

Dus als dat nu nog steeds binnen de drie maanden is en je hebt er niks geks mee gedaan dan mag je aan azerty vragen hoe ze willen bewijzen dat jij het opzettelijk kapot gemaakt hebt. Kunnen ze dat niet, dan moeten ze het defecte product vervangen.

Wat betreft je andere kast. Deze heeft ook geen optimale airflow waarbij een heethoofd als een 3080 niet goed zijn warmte kwijt kan. Dus een betere kast is zeker aan te raden.

Zorg voor een kast met intake fans aan de voorkant of in ieder geval de optie bieden om aan de voorkant intake fans te plaatsen.

Plaats daarmee je huidige dan aan de achterkant (exhaust fan) zodat deze de warme lucht weg voert naar buiten.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Je hebt wel een vrij kleine kast, wat de air flow enorm beperkt.
Verder lees ik ook niet wat voor cooler je op je CPU hebt zitten. Is dit de originele stock cooler?

Als advies zou ik je geven om je processor te vervangen door een 5700x en hier een goede compacte cooler op te zetten. Bijvoorbeeld de uitvoering: Noctua NH-L9a-AM4

Zorg voordat je dit doet, je BIOS versie minimaal versie P4.80 is, anders wordt je CPU niet herkend.

Verder zou ik adviseren om een iets grotere kast te nemen om een betere airflow te kunnen creëren dmv intake fans.

Hiermee moet je al een aardig eind komen.

[ Voor 8% gewijzigd door Wylana op 21-06-2023 14:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dommegekke1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 15:08
Aangezien je een SFF case gebruikt is het normaal dat je temperaturen hoger zijn dan met een grotere kast. Echter is 100 graden wel erg extreem. Heb je eerder problemen gehad met temperatuur? Wat zijn de temperaturen in andere games of een benchmark? Welke casefans en CPU heatsink/fans heb je momenteel in gebruik?

Door de airflow van de kast te verbeteren zou de temperatuur verbeterd kunnen worden. Kijk hierbij naar goeie fans van bijv Noctua (in totaalprijs zal dit te overzien zijn voor deze case).
De GPU zou ook toe kunnen zijn aan nieuwe koelpasta. Ook dit zou de temperatuur ten goede moeten komen.

Uiteraard zou een upgrade naar een grotere kast (met betere airflow) ook een goeie upgrade kunnen zijn, maar geen idee of je hier voor open staat / dit mogelijk binnen je toepassing van de PC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• projoene
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 03-08 12:27
Goedemorgen Wylana en Dommegekke,

Bedankt voor jullie reactie, het is even geleden dat ik hem samen gesteld heb en ik zie dat ik 2 fouten gemaak heb waarvoor mijn excuses. (de 3700X gaf na 2 weken al de geest en Azerty zei dat ik pech had met het product en dat het buiten de garantie viel... :+ )

1. de grafische kaart is:

uitvoering: MSI Radeon RX 5700 XT 8G

2. de behuizing met cooling is:

uitvoering: BitFenix Comrade Zwart

uitvoering: Arctic F12 Wit (1-pack)

Met andere spellen zit de temperatuur rond de 90 graden. Verder nooit echt problemen gehad met de temperatuur. Ik zal ook proberen de kast wat meer ruimte te geven ondanks dat de cooling wel vrij is.

Wederom erg bedankt voor het meedenken! :)

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
Een product dat binnen drie maanden stuk gaat onder normaal gebruik valt altijd onder garantie. Sterker nog, de verkopende partij moet dan kunnen aantonen dat jij het niet opzettelijk kapot gemaakt hebt.

Dus als dat nu nog steeds binnen de drie maanden is en je hebt er niks geks mee gedaan dan mag je aan azerty vragen hoe ze willen bewijzen dat jij het opzettelijk kapot gemaakt hebt. Kunnen ze dat niet, dan moeten ze het defecte product vervangen.

Wat betreft je andere kast. Deze heeft ook geen optimale airflow waarbij een heethoofd als een 3080 niet goed zijn warmte kwijt kan. Dus een betere kast is zeker aan te raden.

Zorg voor een kast met intake fans aan de voorkant of in ieder geval de optie bieden om aan de voorkant intake fans te plaatsen.

Plaats daarmee je huidige dan aan de achterkant (exhaust fan) zodat deze de warme lucht weg voert naar buiten.