Tijdelijke 'fundering' schuur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-06 09:45
Wij hebben bij de bouw van ons huis 10 prachtige heipalen laten slaan voor een toekomstige schuur. Maar door omstandigheden (financiële tegenslagen) gaat dat nog wel een jaar of 5 tot 10 duren voordat we daadwerkelijk daar iets mee gaan doen. Ondertussen is het wel erg handig om een schuur te hebben natuurlijk.
Ik heb nu via marktplaats een prachtig schuurtje op de kop weten te tikken van 7 x 4 en deze wil ik plaatsen op de plek waar geheid is. Ik wil nog geen beton gaan storten voor de fundering, vanwege de kosten maar ook vanwege de plaatsing van electra/water/riolering wat in de toekomst pas bepaald gaat worden voor de definitieve schuur.
Weet iemand hoe ik mbv de heipalen een tijdelijke oplossing kan maken om de marktplaats schuur op te zetten zonder dat het al te veel kost? Ik speel zelf met het idee om er een soort vlonder op te bouwen maar wellicht zijn er nog andere opties?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8vtTiR1ACPps5EstY1jQ5HAGHNg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Zl75QijT1E18IwmaDGqT8ox3.jpg?f=fotoalbum_large

Cabauw/Lopik; 26 x 370 Wp (12 x O/ZO, 14 x W/ZW) 9,6 kWp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:01

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Moet er een auto oid in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
Nee alleen tuingereedschap, fietsen enz. Geen groot/zwaar materiaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Staan die heipalen op precies de goede plaats voor de schuur?

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:15
Ik zou inderdaad een vlinder oid maken op de palen of een betonnen fundering leggen. Daar dan het Markplaats schuurtje op, in het laatste geval ligt de fundering er dan alvast voor de definitieve schuur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:42

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
vloer tussen de palen maken (vlonder) maar ik denk dat gewoon wat gratis marktplaats tegels neergooien en daar je schuur opzetten goedkoper is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Wil je die semi-tijdelijke schuur per se op dezelfde plek hebben? Het lijkt namelijk alsof de grond rondom de palen iets verdiept is, dus dat gaat geheid (:p) wateroverlast opleveren als je daar ín gaat opbouwen, en anders moet je een enorme hoop ophogen. Een vlonder op die palen heb je ook niet daadwerkelijk goedkoop geregeld. Ik zou op een andere plek goed aantrillen en daar met betontegels een vloertje leggen. Dat zou wel even moeten houden...

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniel14
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:02
Over wat voor een schuur hebben we het? Staal? Hout?
Evt ophogen met zand het wat tegels leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _NvS_
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 23:48
Wil je de tijdelijke schuur eerst weer slopen voor dat je de nieuwe gaat bouwen, anders kan je de tijdelijke beter niet daar zetten. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
_NvS_ schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:32:
Wil je de tijdelijke schuur eerst weer slopen voor dat je de nieuwe gaat bouwen, anders kan je de tijdelijke beter niet daar zetten. 😉
Daar had ik nog niet aan gedacht!! Goeie tip!
daniel14 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:10:
Over wat voor een schuur hebben we het? Staal? Hout?
Evt ophogen met zand het wat tegels leggen.
Het is een houten schuur.
Ugchel schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:09:
Wil je die semi-tijdelijke schuur per se op dezelfde plek hebben? Het lijkt namelijk alsof de grond rondom de palen iets verdiept is, dus dat gaat geheid (:p) wateroverlast opleveren als je daar ín gaat opbouwen, en anders moet je een enorme hoop ophogen. Een vlonder op die palen heb je ook niet daadwerkelijk goedkoop geregeld. Ik zou op een andere plek goed aantrillen en daar met betontegels een vloertje leggen. Dat zou wel even moeten houden...
Gezien de tip van _NvS_ en het kostenplaatje lijkt het inderdaad verstandig om een andere plek te zoeken en wat gratis tegels op marktplaats te regelen. De ruimte heb ik om hem ernaast te zetten, kost me alleen een stukje vers ingezaaid gras maar daar kan ik mee leven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Je zit wel prachtig daar zeg! Kan je niet stap voor stap toch de permanente bouw beginnen? Begin met koppensnellen en een fundering, dat kan je allemaal zelf en dat zijn de kosten toch niet?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
Dinictus208 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:13:
Je zit wel prachtig daar zeg! Kan je niet stap voor stap toch de permanente bouw beginnen? Begin met koppensnellen en een fundering, dat kan je allemaal zelf en dat zijn de kosten toch niet?
Ja natuurlijk zou ik best willen beginnen maar voordat ik kan afbouwen ben ik jaren verder. Ik wil voor de winter iets hebben staan waar ik mijn spullen in kan opbergen en ik kan op dit moment niet in beide investeren.
Daarbij heb ik zelf niet de expertise om een echte fundering te maken en de laatste offerte om dit te laten doen kwam op 11k ex btw. Dat lukt nu gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
Ugchel schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 13:09:
Ik zou op een andere plek goed aantrillen en daar met betontegels een vloertje leggen. Dat zou wel even moeten houden...
De grond is in de gehele tuin ongeveer 30/40 cm opgehoogd, is het handig om een stukje af te graven en ophoogzand er in te gooien en dan trillen? Ik heb inmiddels al een partijtje tegels gevonden op marktplaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blitzkrieg
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:04

blitzkrieg

Whoop Whoop!

Ik zou een funderingen maken van 10cm opsluitbanden en die dan vol tegels leggen, kan je de opsluitbanden als hoogte voor het afrijen van je baan gebruiken.

Well, I ain't really drowning 'cause I see the beach from here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:09
Diepie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:34:
[...]

De grond is in de gehele tuin ongeveer 30/40 cm opgehoogd, is het handig om een stukje af te graven en ophoogzand er in te gooien en dan trillen? Ik heb inmiddels al een partijtje tegels gevonden op marktplaats ;)
Een laagje zand werkt wel fijner om tegels te leggen. In dit geval is 10 cm meer dan genoeg. Dan volstaat het ook om alleen even goed aan te stampen.
E.e.a. afhankelijk van hoe "tijdelijk" het moet zijn, bij mij is dat vaak een rekbaar begrip.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Diepie schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 14:24:
[...]

Ja natuurlijk zou ik best willen beginnen maar voordat ik kan afbouwen ben ik jaren verder. Ik wil voor de winter iets hebben staan waar ik mijn spullen in kan opbergen en ik kan op dit moment niet in beide investeren.
Daarbij heb ik zelf niet de expertise om een echte fundering te maken en de laatste offerte om dit te laten doen kwam op 11k ex btw. Dat lukt nu gewoon niet.
Voor een schuur de verdere fundering leggen kan je gewoon echt zelf doen hoor. Wat ben je in die schuur van plan dat je überhaupt die palen hebt laten slaan?

YouTube: Beton tuinhuis

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meenkdrie
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 15:06
Mooi plekje hebben jullie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
JukeboxBill schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:26:
[...]

Een laagje zand werkt wel fijner om tegels te leggen. In dit geval is 10 cm meer dan genoeg. Dan volstaat het ook om alleen even goed aan te stampen.
E.e.a. afhankelijk van hoe "tijdelijk" het moet zijn, bij mij is dat vaak een rekbaar begrip.
Tijdelijk is wat mij betreft tussen de 5 en 10 jaar. Daar lijkt me dit genoeg voor idd.
Dinictus208 schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 15:31:
[...]

Voor een schuur de verdere fundering leggen kan je gewoon echt zelf doen hoor. Wat ben je in die schuur van plan dat je überhaupt die palen hebt laten slaan?

YouTube: Beton tuinhuis
De uiteindelijke schuur zal rond de 9x7,5 worden met naast een schuurgedeelte ook een verblijfsunit voor gasten voor onze b&b. Stenen onderlaag, hout, pannendak, nokhoogte 6m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diepie
Dankjewel :)

Pagina: 1