Ik ga verhuizen en ga daarbij mijn thuiskantoor dus ook verhuizen naar een nieuwe kamer. Ik heb daarvoor een andere opstelling dan nu in gedachten.
Dit gaat de nieuwe ruimte worden;

Het idee is als volgt;
Op mijn bureau met een speakerstandaardje (Bureau komt tegen de muur (links)
2x Klipsch R-41PM
Tegen de achterwand (Uiterst links en rechts achter in de hoek)
2x Klipsch RP-8000F
In een van de overgebleven hoeken;
1x Klipsch R-100SW
Mijn audiomeubel plaats ik rechtsonderin in de hoek, daarop zet ik mijn versterker.
Ik trek een HDMI kabel van PC naar versterker en stop een HDMI Dummy in de out-port.
Tot zover werkt alles, ik zit dan nog met twee dingen in mijn hoofd;
-Het liefst wil ik dat de versterker aan gaat bij computer aan, en uit gaat bij computer uit.
Maar een PC heeft natuurlijk geen (e)arc poort, zijn er alternatieven om te zorgen dat de versterker de computer volgt?
-Ik wil de vloerstaanders ook gebruiken om stereo muziek te luisteren
Als ik een spelletje speel of een film/serie kijk wil ik de opstelling gewoon zoals bovenstaand gebruiken. Echter, als ik werk wil ik het liefst stereo muziek alleen uit de vloerstaanders. Maar dat gaat natuurlijk niet, want die staan aangesloten op surround left en right. Een oplossing zou zijn om all-stereo te gebruiken op de versterker. Maar het liefst heb ik dan het geluid alleen uit de vloerstaanders.
Zijn daar nog handige truc'jes voor?
Dit gaat de nieuwe ruimte worden;

Het idee is als volgt;
Op mijn bureau met een speakerstandaardje (Bureau komt tegen de muur (links)
2x Klipsch R-41PM
Tegen de achterwand (Uiterst links en rechts achter in de hoek)
2x Klipsch RP-8000F
In een van de overgebleven hoeken;
1x Klipsch R-100SW
Mijn audiomeubel plaats ik rechtsonderin in de hoek, daarop zet ik mijn versterker.
Ik trek een HDMI kabel van PC naar versterker en stop een HDMI Dummy in de out-port.
Tot zover werkt alles, ik zit dan nog met twee dingen in mijn hoofd;
-Het liefst wil ik dat de versterker aan gaat bij computer aan, en uit gaat bij computer uit.
Maar een PC heeft natuurlijk geen (e)arc poort, zijn er alternatieven om te zorgen dat de versterker de computer volgt?
-Ik wil de vloerstaanders ook gebruiken om stereo muziek te luisteren
Als ik een spelletje speel of een film/serie kijk wil ik de opstelling gewoon zoals bovenstaand gebruiken. Echter, als ik werk wil ik het liefst stereo muziek alleen uit de vloerstaanders. Maar dat gaat natuurlijk niet, want die staan aangesloten op surround left en right. Een oplossing zou zijn om all-stereo te gebruiken op de versterker. Maar het liefst heb ik dan het geluid alleen uit de vloerstaanders.
Zijn daar nog handige truc'jes voor?