Beeldverhouding vergelijken

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Als je meerdere telefoons vergelijkt, bijvoorbeeld alle Pixel 7 modellen staan er beeldverhoudingen bij die niet te vergelijken zijn.

In dit geval zijn het twee keer 20:9 en een keer 13:6, wat uitkomt op iets van 20:9,23.

Het zou mooi zijn om een 'gelijkgetrokken' beeldverhouding te tonen? Evt. tussen haakjes of bij hover de originele, maar zodat het wel te vergelijken is. Of dit nou de eerste volledige getallen zijn (260:117 en 260:120 in dit geval) of bijv. de ratio (0.45 en 0.46) maakt niet zoveel uit, als het maar te vergelijken is tussen kolommen.

Hetzelfde geldt natuurlijk voor alles met een beeldverhouding, dus ook TV's en laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:28

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

@Oon Als je de eerste, niet afgeronde getallen pakt, dan is het alleen maar onduidelijker denk ik, want niemand gebruikt dat verder. De ratio zou misschien nog kunnen, volgens mij kan je dan zeggen hoe lager het ratio, hoe langwerpiger het scherm is in verhouding met de breedte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Glaanie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:09:
@Oon Als je de eerste, niet afgeronde getallen pakt, dan is het alleen maar onduidelijker denk ik, want niemand gebruikt dat verder. De ratio zou misschien nog kunnen, volgens mij kan je dan zeggen hoe lager het ratio, hoe langwerpiger het scherm is in verhouding met de breedte?
Ik denk dat je daar wel gelijk in hebt ja, bij het uitrekenen van mijn voorbeeld kwam ik er ook al snel achter dat '260:117' eigenlijk ook niet zo heel veel zegt, maar het zou wel een optie kunnen zijn die enige vergelijking biedt.

Ratio/verhouding zal dan inderdaad duidelijker zijn :)