Infinity Subwoofer

Pagina: 1
Acties:
  • 258 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 09:07
Ik kan deze subwoofer kopen van 500 voor 99 piek (maar dan zonder SATs)

http://www.infinity.de/home/comps/list.dyn?TAG=000000000000373B&KAT=000000000000390E

Nou ben ik geen audiofiel maar ik wil wel een lekkere bass.
Geeft dit ding een lekkere bass? Ben maar een arme scholier
met een Technics A600- mk3 versterker met mission 700 speakers. en past die subwoofer er een beetje bij de rest van mijn systeem, want nu heb ik te weinig bass namelijk?
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hervaz
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-07-2020
Lijkt mij persoonlijk niet aan te sluiten met je speakers, ik vind zelf een sub bij hifi grote onzin.

Hou die 100 piek in je zak zou ik zeggen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
zijn subs alleen voor auto's en video dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 10:35 schreef hervaz het volgende:
Lijkt mij persoonlijk niet aan te sluiten met je speakers, ik vind zelf een sub bij hifi grote onzin.

Hou die 100 piek in je zak zou ik zeggen
Grote onzin is een groot woord, maar nodig is het meestal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Laatst online: 19-05 15:55
Zo'n subwoofer biedt al helemaal geen meerwaarde, kijk maar naar het frequentiebereik. Hij verdient het niet subwoofer te worden genoemd.

Nee, de meerwaarde is 0%. Misschien meer maar zeker niet SIGNIFICANT. Geen efficiente koop dus. Spaar verder voor een normale of houdt de F100,- in je zak die geen meerwaarde biedt. Bij muziek bieden ze een kleine meerwaarde, houdt in dat de 40-50Hz tonen (laagste tonen in muziek wat mij betreft) evenhard klinken als bv. de 100Hz tonen (resonante frequentie ligt lager). Maar dan moet de subwoofer wel tot 35Hz @ -3dB ofzo komen wil je tot 40Hz een liniear bereik hebben. Dat haalt deze subwoofer niet, en komt bijna niet lager dan de speakers die je nu hebt.

Onzin dus. Meestal geven huidige speaker genoeg laag, en in dit geval zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 12:42 schreef Chillmeister het volgende:
nee, maar mijn antwoord zou normaal ja zijn geweest aangezien je hebt aangegeven dat het geluid je niet zoveel uitmaakt, zou ik ze gewoon kopen maar kijk wel ff of je ze op je installatie kan aansluiten en het volume kunt regelen.
Je kan ze later altijd weer verkopen word best veel geld voor betaald op bv ibazar.
Waarom ik ze niet zou kopen, kleuring, niet perfect inte stellen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 12:42 schreef Chillmeister het volgende:
Neen.
Subs worden veel gebruikt in autos omdat men daat graag een extreem overdreven boom wil hebben. In een rijdende auto verdwijnt om een of andere reden en heleboel laag (hoe harder je rijd hoe minder laag je hoort).

Bij films is het bijna een must om flink tekeer te kunnen gaan met bas. In een film is een deur geen deur als hij bij het dichtslaan niet je ramen laat trillen.

Voor 'echte' muziek is een sub meestal niet nodig, daarvoor geven je luidsprekers zelf al genoeg bas.
WIl je toch meer, dan is dit een goedkoop alternatief, maar let wel op: dit is een passieve sub, je zult hem dus aan moeten sluiten op je huidige versterker, met alle gevolgen/problemem van dien.
Daarbij is 88db ook niet echt gevoelig...

Voor honderd piek meer bouw je zelf een leuk kastje dat wellicht nog meer boem geeft per buck.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
Op maandag 03 september 2001 12:49 schreef froppie het volgende:

Nee maar mijn missions 700 zijn 87db

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:42

Jag

Op maandag 03 september 2001 12:49 schreef froppie het volgende:

[..]

Neen.
Subs worden veel gebruikt in autos omdat men daat graag een extreem overdreven boom wil hebben. In een rijdende auto verdwijnt om een of andere reden en heleboel laag (hoe harder je rijd hoe minder laag je hoort).

Bij films is het bijna een must om flink tekeer te kunnen gaan met bas. In een film is een deur geen deur als hij bij het dichtslaan niet je ramen laat trillen.

Voor 'echte' muziek is een sub meestal niet nodig, daarvoor geven je luidsprekers zelf al genoeg bas.
WIl je toch meer, dan is dit een goedkoop alternatief, maar let wel op: dit is een passieve sub, je zult hem dus aan moeten sluiten op je huidige versterker, met alle gevolgen/problemem van dien.

Voor honderd piek meer bouw je zelf een leuk kastje dat wellicht nog meer boem geeft per buck.
Vaag hè dat er zoveel laag verdwijnt als je je motor start, echt heel typisch. Stomme car audio ook.

88 dB is trouwens best wel gevoelig, als het tenminste ook echt waar zou zijn. Je mag er best vanuit gaan dat de echte gevoeligheid heel wat lager ligt, waarschijnlijk 4 dB lager ofzo, maar dat geldt voor bijna alle gevoeligheid specs. Bovendien kan je het een stuk hoger maken door hem in een hoek te zetten.
Maar je gaat je versterker wel erg mishandelen als je deze sub erbij gaat zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den the Man
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Den the Man

Hmmm....

Ik zou opzoek gaan naar een oude zware versterker (voor je passieve sub) (die minimaal 4 Ohm aankan) en een laagfilter installeren om de hoge tonen er uit te halen.

dat zal ook niet meer kosten datn 80 piek samen.

Pak je rust!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RJ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11-2023

RJ

<offtopic>

Ik wil ff zeggen dat ik al mijn speakers van Infinity heb en dat ik er zeer over te spreken ben, dus over kwaliteit hoef je niet te twijfelen. Dat is ook de mening van andere infinity-owners. ik moet ook nog een baskist hebben en waarschijnlijk hou ik het bij dezelfde serie.

</offtopic>

Geniet maar tweak met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chillmeister
heb het toch gekocht, en ik ben er toch blij mee. De bass klinkt nu iets lager en zuiverder en harder. hij is zeker (voor mij dan) de 99 piek waard.

Mijn versterker kan ook 4 ohm aan.
laagfilter, is dat het zelfde als een cross over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-08 21:25

JT

VETAK y0

Ja, das hetzelfde.

En voor Mission 700 zal het idd ook wel een meerwaarde hebben. Vanaf de 701 zou ik het niet zeker weten.

En dat een sub gewoon in een home cinema setup hoort, ben k helemaal met die andere gast eens. Echt zwaar bruut als je weer een zware explosie in je maag voelt })

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Pagina: 1