Goede TLV opofferen voor goede gasprijs?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:12
Ik heb nog tot januari een contract bij Innova met €0,74 TLV, inclusief gas.
Nu wil ik graag ergens anders een jaarcontract voor gas afsluiten. Weet iemand hoe Innova hiermee omgaat?
Ik voorzie de volgende opties in volgorde van wenselijkheid:

- €50 opzegboete. Elektra loopt gewoon door. - Top
- Innova stuurt mij een naheffing voor mijn gasverbruik, zonder die te verrekenen met mijn opgebouwde TLV. - Vervelend als ze daarna failliet zouden gaan.
- Innova zegt ook mijn elektra op, want samen afgesloten. - Zou me een paar duizend euro kosten.

Ik hoop dat het niet te veel off-topic is hier. Ik denk in ieder geval dat het voor velen hier relevant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeH
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 11:21
Interessante vraag. Zit een beetje met hetzelfde.
Waarom zou je gas opzeggen als er nog tot 1 januari een prijsplafond is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22-09 19:17
GeeH schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:54:
Als je 1,25 /m3 als prijs kan krijgen ipv de 1,45 m/3 en je verbruik rond de 1200m3/jaar is, gaat die 20 cent per m3 toch best aardig aantikken ;)

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tvern
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17-08 23:12
Wat D_Jeff noemt speelt mee, maar mijn zorg is vooral wat de prijs gaat doen in januari. Het zal tegen die tijd eerder twee euro duurder, dan vijftig cent goedkoper zijn ben ik bang.

Ik neem aan dat ik hier niet de enige ben die met een gascontract van innova in zijn maag zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09 00:00
Tvern schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:32:
Wat D_Jeff noemt speelt mee, maar mijn zorg is vooral wat de prijs gaat doen in januari. Het zal tegen die tijd eerder twee euro duurder, dan vijftig cent goedkoper zijn ben ik bang.

Ik neem aan dat ik hier niet de enige ben die met een gascontract van innova in zijn maag zit.
Ik heb hetzelfde maar dan een variabel contract bij Engie.
Ik heb het gas nu overgesloten naar CB per aankomende September.

Hiervoor contact gehad hoe dat nu zit.
Het zijn 2 verschillende producten voor het gemak op 1 contract.

Bij jullie zou dit ook met een jaarcontract gelden lijkt mij, zijn ook 2 verschillende producten en per product een opzegboete van 50 euro.

Dat zou idd betekenen dat je een boete zou moeten betalen voor het weghalen van je gas, maar zou los moeten staan van het contract van electra.

Ik zou er morgen even een belletje aan wagen bij Innova om te vragen wat er met je contract gebeurt als je gas eraf haalt. ( wat als je gasloos gaat wonen, dan zou dit toch ook moeten kunnen lijkt mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Natuurlijk niet. ;)
Ook ik had tot afgelopen maart een jaarcontract bij Innova voor zowel Elektra en gas.
Alleen is dit wel een beetje off topic.

[ Voor 31% gewijzigd door JMS-2 op 20-06-2023 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• civspeler
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 21-09 17:02
Hier valt op dit moment vooraf he-le-maal niks over te zeggen. Maar reken er maar op dat als de gasprijs 2 euro hoger ligt, de overheid opnieuw in zal grijpen, bijvoorbeeld weer met een prijsplafond. Ook al zegt het kabinet nu nog van niet.

Ik zou me in elk geval niet zo druk maken. Je kunt de kachel altijd nog uitlaten en een extra trui aantrekken. De tijd dat mensen in Nederland nog regelmatig doodvroren in hun woning ligt al zo'n halve eeuw achter ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
Tvern schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:49:
Ik heb nog tot januari een contract bij Innova met €0,74 TLV, inclusief gas.
Nu wil ik graag ergens anders een jaarcontract voor gas afsluiten. Weet iemand hoe Innova hiermee omgaat?
Ik voorzie de volgende opties in volgorde van wenselijkheid:

- €50 opzegboete. Elektra loopt gewoon door. - Top
- Innova stuurt mij een naheffing voor mijn gasverbruik, zonder die te verrekenen met mijn opgebouwde TLV. - Vervelend als ze daarna failliet zouden gaan.
- Innova zegt ook mijn elektra op, want samen afgesloten. - Zou me een paar duizend euro kosten.

Ik hoop dat het niet te veel off-topic is hier. Ik denk in ieder geval dat het voor velen hier relevant is.
Dat is een combinatie van de eerste 2. Dus 50 euro boete en gas afrekenen. Je mag de el en gas als losse contracten zien. Dit betekent dus gewoon dat je een afrekening krijgt voor je gas. Je TLV blijft op de Innova bank staan helaas.

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klump4u
  • Registratie: Februari 2008
  • Niet online

klump4u

Full electric in Zuid-Limburg

Ik heb ook een gascontract bij Innova, €4,10 inclusief per m3, gelukkig gebruik ik alleen nog gas om te koken, loopt tot eind september, daarna maar eens kijken. Volgens mij kun je gewoon je gascontract opzeggen en je elektra door laten lopen, gewoon bellen en vragen.

18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 2400AC 11,5kWh🔋,Hyundai Kona 64kWh 🚗, Peblar Home ⛽

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JWT
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-09 20:47

JWT

Ik heb toen nog met alleen stroom aan kunnen sluiten, maar dit was even daarna dichtgezet. Ze zullen er dus niet happig op zijn. Logisch met die tarieven.. jeetje..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• V-8
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 11:10

V-8

GeeH schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 16:54:
Omdat we door middel van belastingen het verschil tussen prijs van de energieleverancier en het prijsplafond toch betalen met zijn allen!
Dus graag overstappen, dat kost mij minder. 😉

Tesla MYJ SR | BMW i3S 94Ah | 4.070WP Z/O + 2.100WP N/W | Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Srednier
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 04-08 09:48
V-8 schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 22:09:
[...]

Omdat we door middel van belastingen het verschil tussen prijs van de energieleverancier en het prijsplafond toch betalen met zijn allen!
Dus graag overstappen, dat kost mij minder. 😉
Ik heb dan weer liever dat je het door laat lopen. Lekker vetmesten vanuit denhaag, dan dat varken in september slachten...

gasloos, 29kWp op APS, Nibe F2120-20, BMW i4 e40, Victron ESS 3ph 75kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Is er al iemand die het gas heeft weggehaald bij Engie?
Is dit goed gegaan met het electra gedeelte ivm de tlv koppeling...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascal s68
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:48
JMS-2 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:47:
Is er al iemand die het gas heeft weggehaald bij Engie?
Is dit goed gegaan met het electra gedeelte ivm de tlv koppeling...
Ja, overstap met alleen gas naar Coolblue.
Ik heb eerst Engie gebeld en gevraagd of het contract voor stroom ongewijzigd bleef en dezelfde voorwaarden van toepassing bleven. Dit werd bevestigd door de medewerkster van Engie - het stroom-contract loopt ongewijzigd door met dezelfde voorwaarden. Dit is 3x bevestigd, ik heb het gesprek voor de zekerheid opgenomen en opgeslagen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
pascal s68 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:58:
[...]

Ja, overstap met alleen gas naar Coolblue.
Ik heb eerst Engie gebeld en gevraagd of het contract voor stroom ongewijzigd bleef en dezelfde voorwaarden van toepassing bleven. Dit werd bevestigd door de medewerkster van Engie - het stroom-contract loopt ongewijzigd door met dezelfde voorwaarden. Dit is 3x bevestigd, ik heb het gesprek voor de zekerheid opgenomen en opgeslagen.
Ik heb hetzelfde gedaan, behalve het opnemen haha.
Mij werd herhaaldelijk verteld dat het 2 losse producten zijn.
Maar ben je al over, dan zou je het moeten kunnen zien in de app toch?

Ik ga per 1 September over ook naar CB, was nieuwsgierig of het idd goed verloopt.

[ Voor 4% gewijzigd door JMS-2 op 13-07-2023 19:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascal s68
Ik ga per 1 augustus over, dan weet ik hoe het er bij Engie en Coolblue uit zal zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
pascal s68 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 21:06:
Ik ga per 1 augustus over, dan weet ik hoe het er bij Engie en Coolblue uit zal zien.
Is alles goed verlopen bij je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pascal s68
JMS-2 schreef op zondag 13 augustus 2023 @ 14:39:
[...]

Is alles goed verlopen bij je?
Net terug van 2 weken vakantie, maar het is allemaal prima verlopen.
Engie-app geeft alleen nog mijn electriciteits-contract (gas is eraf), Coolblue laat netjes het gas-abbo zien.
Ik wilde het voorschot bij Engie verlagen naar 0, maar dat kan niet (ook niet wanneer je gegarandeerd geld terug krijgt na een jaar). Ik krijg het termijnbedrag niet lager ingesteld dan 10 euro.

Verder is dus alles prima verlopen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMS-2
pascal s68 schreef op maandag 21 augustus 2023 @ 14:25:
[...]

Net terug van 2 weken vakantie, maar het is allemaal prima verlopen.
Engie-app geeft alleen nog mijn electriciteits-contract (gas is eraf), Coolblue laat netjes het gas-abbo zien.
Ik wilde het voorschot bij Engie verlagen naar 0, maar dat kan niet (ook niet wanneer je gegarandeerd geld terug krijgt na een jaar). Ik krijg het termijnbedrag niet lager ingesteld dan 10 euro.

Verder is dus alles prima verlopen :)
Wat fijn dat het allemaal goed is gegaan en dat er niets veranderd is aan je energiecontract.

Het klopt idd dat je je maandbedrag bij Engie niet lager kan zetten als 10 euro.

Op dit moment niets meer vernomen van CB, maar dat zal eerdaags wel komen.
Het geeft mij goede moed dat het bij mij ook goed zal verlopen over ruim een week, dank alvast

[ Voor 4% gewijzigd door JMS-2 op 23-08-2023 14:43 ]

Pagina: 1