Toon posts:

Dual BX: Bios upgrade?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de PC-discount in ahoy een A-trend Dual BX MoBo op de kop getikt voor 275 piek. Nu lees ik voor de gein de handleiding, staat er dattie maar tot 650 Mhz kan dmv de multiplier (6,5x). Als ik hiervan nou de BIOS upgrade, kan ik de multiplier dan nog hoger instellen? Is het ook mogelijk om hier bijvoorbeeld 2 P!!! 800's op te zetten met de FSB op 133 en de multiplier op 6? (het moederbord ondersteund FSB's tot 155mhz in stapjes van 2)
Anyways, wat raden jullie me aan?

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:35
't gaat om een bordje voor intel chippies. Je hoeft de multiplier helemaal niet in te stellen dus. Dat doen die chippies zelf wel voor je.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Een FCPGA P!!! is niet zomaar op een PPGA socket te planten. Daarvoor heb je een FCPGA -> PPGA converter nodig, zoals de Powerleap Neo.

Verder heb je inderdaad ook een BIOS update nodig met FCPGA support, maar het is zeer de vraag of deze verkrijgbaar is voor je plankje..

Tot slot: alle Intel processoren (in ieder geval vanaf de Pentium2) hebben een gelockte multiplier, dus het maakt geen ruk uit of je BIOS de multiplier al dan niet ondersteunt..

Verwijderd

Topicstarter
Dat weet ik, daar gaat het eigenlijk ook niet om... Ik wil gewoon weten wat het maximum is wat ik er op kan zetten :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:55
Multipliers zijn geen probleem; die bepalen de cpu's (want multiplier-locked) helemaal zelf. Wat je moet weten is of dit bord de Coppermine (0.18m) based Pentium's en Celeron's ondersteund want die gebruiken een lagere spanning. Ook is het makkelijk als het BIOS deze cpu's hekent, anders ben je nog niks verder.
Over overclocken, en dan met name voor twee cpu's op 133MHz op een BX valt niks zinnigs te zeggen; het gaat met duals in het algemeen moeizamer dan met één cpu. Kijk in ieder geval voor een BIOS upgrade.

edit:
sneller typen?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 10:44 schreef abbadon het volgende:
Multipliers zijn geen probleem; die bepalen de cpu's (want multiplier-locked) helemaal zelf. Wat je moet weten is of dit bord de Coppermine (0.18m) based Pentium's en Celeron's ondersteund want die gebruiken een lagere spanning. Ook is het makkelijk als het BIOS deze cpu's hekent, anders ben je nog niks verder.
Over overclocken, en dan met name voor twee cpu's op 133MHz op een BX valt niks zinnigs te zeggen; het gaat met duals in het algemeen moeizamer dan met één cpu. Kijk in ieder geval voor een BIOS upgrade.

edit:
sneller typen?
Ja! maar jij heb 't haarfijn uitgelegd! :) LOL

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op maandag 03 september 2001 10:44 schreef abbadon het volgende:
[..]
Inderdaad.. Er is tot nu toe nog niemand erin geslaagd om de FSB van een BP6 stabiel op 133MHz te krijgen, althans niet zonder exotische koeling en die-hard modden van het plankje (o.a. vervangen van alle voltage regulatie condensatoren)..

Ik zou zelf gaan voor dual P!!!@100MHz FSB.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm OK, dus in principe kan ik er een p3 800 op kwijt omdattie (mocht het kunnen) zelf die multiplier van 8 leest... ook al ondersteuntie officieel maar multipliers tot 6,5? Het enigste waar ik dan achter moet zien te komen is oftie idd compatible is met die coppermine core... THNX

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-08 17:19
Op maandag 03 september 2001 10:54 schreef Marlboro het volgende:
Hmm OK, dus in principe kan ik er een p3 800 op kwijt omdattie (mocht het kunnen) zelf die multiplier van 8 leest... ook al ondersteuntie officieel maar multipliers tot 6,5? Het enigste waar ik dan achter moet zien te komen is oftie idd compatible is met die coppermine core... THNX
tja, het ergste dat je kan gebeuren is dat je als core voltage niet lager kan dan 2.0V, terwijl zo'n coppermine core iets van 1.6V default heeft...
Is eigenlijk best erg nu ik het zo teruglees :)

Wat wou ik nou zeggen... oh ja, ik had een celeron-2 566 (die heeft standaard ook 1.6V nodig geloof ik) op 1.9V draaien (anders kreeg ik em niet op 850 Mhz), dus die een-tiende volt erbij zal wel niet zo'n probleem zijn. Wel goed koelen allemaal!

ach...in een volgend leven lach je er om!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De VRM van een 440BX plankje kan in principe een voltage leveren van tussen de 1,3 en 2,3V. Zo staat het in de Intel Reference datasheet en dat is ook het geval bij alle 440BX plankjes die ik ken. De voltage is hier dus niet zo'n groot probleem; het is slechts een kwestie van de juiste BIOS upgrade (indien je de voltage vanuit de BIOS moet/kan instellen uiteraard).

• 0siris
Op maandag 03 september 2001 13:34 schreef BalusC het volgende:
De VRM van een 440BX plankje kan in principe een voltage leveren van tussen de 1,3 en 2,3V. Zo staat het in de Intel Reference datasheet en dat is ook het geval bij alle 440BX plankjes die ik ken. De voltage is hier dus niet zo'n groot probleem; het is slechts een kwestie van de juiste BIOS upgrade (indien je de voltage vanuit de BIOS moet/kan instellen uiteraard).
klopt helemaal over die voltages: bios moet chip herkennen en voltage toekennen (en niet op 2.8V beginnen, wat overigens toch ook kan voor bijv. een pentium2-233? Dan loopt het toch van 1,3 tot 2.9V?) en met die VRM ben ik in de war met LX en BX (toch? nu ben ik HEEL erg in de war :) )

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 04 september 2001 13:08 schreef 0siris het volgende:

[..]

klopt helemaal over die voltages: bios moet chip herkennen en voltage toekennen (en niet op 2.8V beginnen, wat overigens toch ook kan voor bijv. een pentium2-233? Dan loopt het toch van 1,3 tot 2.9V?) en met die VRM ben ik in de war met LX en BX (toch? nu ben ik HEEL erg in de war :) )
Je hebt gelijk :Z |:(
Ik ging af op de voltage specificaties van mijn eigen BP6, maar de 440BX kan een nóg bredere range aan. Volgens Intels datasheet voldoet de 440BX aan VRM 8.2 specificatie, ofwel het moet in principe een voltage van tussen de 1,3 en 3,5V kunnen leveren..

• Dr.Q
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 16:21
Op maandag 03 september 2001 10:59 schreef 0siris het volgende:

[..]

tja, het ergste dat je kan gebeuren is dat je als core voltage niet lager kan dan 2.0V, terwijl zo'n coppermine core iets van 1.6V default heeft...
Is eigenlijk best erg nu ik het zo teruglees :)
ehehhe, jah maakt niet zoveel uit hoor, als je maar koelt ik kan draai mijn standaard 800@1,6 nu ook 1035@2.05 dus die 0,45 volt erbij...:P :)

edit:

Shit! is wel een slot-a athlon hoor! geen p3
stom...

/edit

Inmiddels onderdeel van de huisraad... ;)

• 0siris
Op dinsdag 04 september 2001 13:32 schreef BalusC het volgende:
Je hebt gelijk :Z |:(
...
Zo houden we elkaar scherp ;)

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 12:39

Shuriken

Life is all about priorities

Het gaat hier om de Atrend 6280 ofwel de Freeway BXDR6280/155.

De laatste bios kun je van www.freeway.com.tw halen. Is een beetje zoeken want de site is in het japans.

Revision B: http://www.freeway.com.tw/freewaytool/6280bxdr/bxdr108a.zip

Revision C:http://www.freeway.com.tw/freewaytool/6280bxdr/bxdr205.zip

Oh en dit zijn gewoon engelse biosen.

Ik heb het boardje onlangs voor 200 piek gekocht. Het board kan door middel van een Powerleap adapter de Coppermine draaien.

De componenten op het board ondersteunen een Core Voltage tot 1.3 V. Alleen je kunt in het bios maar tot 1.9 V instellen. Een of andere japanse site heeft een modificatie gemaakt. Dmv. een switchje en wat solderen kun je dan het voltage wel naar beneden krijgen. Ik kan helaas de site op dit moment niet benaderen.

Dus je kunt er zo geen coppermine opgooien.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1