Excel: automatisch vullen obv dropdown

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 04-05-2024
Hoi
Ik heb een vraag. Ik heb een in een youtube filmpje het volgende gezien:
Men selecteert in een drop down list een waarde, en vervolgens wordt de sheet gevuld met data. (20 Regels)
Dit triggert mij. Ik zou graag willen weten hoe dit kan. Is dit verticaal zoeken? En in alle cellen een formule? Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel.
Als je in dat menu een andere waarde selecteert, overschrijft hij alle vorige gegevens .
Ik wil dit graag namaken. De maker van het filmpje wil het niet vertellen, daarom kan ik ook geen screenshot plaatsen.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• erwn
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Wordt de sheet werkelijk gevuld met data of bevatten die cellen al IF statements o.b.v. die dropdown?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
Dat kan ik niet zien. Ik ben al aan het klooien.geweest met vertikaal en horizontaal zoeken, maar ik krijg het nog niet voor elkaar. Ik ga het eens met IF Proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Kan op vele manieren. Verticaal of horizontaal zoeken. Als(). Een simpele A2 = A1 + 1. VBA. Veel anders. Verticaal zoeken klinkt als de meest voor de hand liggende methode, afhankelijk van wat wordt gevuld.

Kan je wat concreter zijn in wat je precies bedoelt - en waar je vastloopt met verticaal zoeken?

offtopic:
Ik heb de topictitel wat aangepast. "excel vraag" zegt niets over de concrete vraag - er zijn in het verleden wel meer vragen geweest met betrekking tot Excel :P

[ Voor 22% gewijzigd door F_J_K op 21-06-2023 09:29 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-05 16:04

Pos

Kan het niet zo zijn dat er gewoon een filter is gebruikt?

Bij gegevens en dan filter gebruiken over een kolom/cellen bereik.

Zo zou je dat ook kunnen bewerkstelligen.

In dat drop down menu kun je ook precies die dingen zoeken of uit een lijst kiezen zoals je aangeeft.

Het is maar net hoe de YouTuber zijn filmpje is gestart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
Ik liep vast omdat ik de eerste cel zoek op basis van voorwaarde en verticaal zoeken. Vervolgens op basis van de gevonden waarde horizontaal lijst verder vullen, echter dan vult ie ook artikelen die niet aan de eerste voorwaarde voldoen. Dus ik ga nu bij horizontaal zoeken een IF er omheen bouwen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
@Pos nee, excel regelsnummers zijn zichtbaar, niet blauw, en veranderen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
Ik zie nu ook waarom dit niet werkt met horizontaal zoeken. Mijn tabel moet ik horizintaal gaan samenstellen. Dan kan ik daarna uit mijn data vertikaal gaan zoeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z0_SAKELIIV7jVg8DQAXdOPya1s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LylzY94yqj2Gc280OcpTTMNo.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

theanhank schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 10:20:
Ik zie nu ook waarom dit niet werkt met horizontaal zoeken. Mijn tabel moet ik horizintaal gaan samenstellen. Dan kan ik daarna uit mijn data vertikaal gaan zoeken
Suggestie: ga eerst even los van het einddoel ‘spelen’ met voorbeelden van very.zoeken. (Of het inieuwere en krachtigere X.zoeken). Dus de voorbeelden zoals X.ZOEKEN-functie - Microsoft Ondersteuning

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theanhank
Helaas heb ik x.zoeken niet(excel 2019).
Ik neem aan dat je vert.zoeken bedoelt ipv very.zoeken.

Maar mijn tabel even anders opstellen, en daarna bijbehorende data zoeken gaat naar verwachting werken. Dank allemaal voor het meedenken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 17:26
Jammer dat je 2019 hebt, anders zou je met de filter-functie prima verder kunnen.
https://www.ablebits.com/...it%20is%20not%20supported.
Hier zet je de formule één keer in de bovenste cel en loopt dan over in het aantal rijen en kolommen dat nodig is.
Pagina: 1