[b]Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Momenteel gebruik ik mijn PC voor zowel kantoor dingen als gamen, recent ben ik overgegaan op een nieuwe game, en dit speelt nog niet heel erg soepel, erg veel lagg en disconections.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst niet te veel, maar als het het waard is dan ben ik zeker bereid om ook duurder te gaan kijken. rond de €500 ofzo zou prima te doen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe gaat het om een verbetering + toevoeging van mijn huidige PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kom ik hieronder op terug
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog wensen ?
Mijn pc is nu stil, graag zou ik dit in de toekomst ook zo houden, energie verbruik is geen probleem
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Mijn pc heeft de volgende dingen :
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 8400 @ 2.80GHz 32 °C
Coffee Lake 14nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR4 @ 1329MHz (19-19-19-43)
Motherboard
Dell Inc. 0V8F20 (U3E1)
Graphics
Panasonic-TV (1360x768@60Hz)
Intel UHD Graphics 630 (Dell)
Storage
238GB KBG30ZMS256G NVMe TOSHIBA 256GB (Unknown (SSD))
Optical Drives
PLDS DVD+-RW DU-8A5LH
Mijn game heeft de volgende benodigdheden :
MINIMUM RECOMMENDED
OS Windows 2000 Windows 7 / Windows 10
CPU Pentium4 1.4Ghz Intel Core2 Duo E8400 3.0GHz or higher
Memoria RAM 1GB (1024 MB) or higher 2GB (2048 MB) or higher
Graphic Card Geforce 5700 or higher Geforce GTS 250 (1024MB) or higher
Disk Space 4GB or higher 6GB or higher
DirectX Version Direct X 9.0c or higher Direct X 9.0c or higher
Windows lijkt mij geen probleem, Processor is een minimaal van 1.4 GHZ, aangeraden wordt 3 GHZ die van mij is 2.8 GHZ. Ram geheugen 2GB aangeraden, heb 8 GB. Grafische kaart wordt aangeraden, nu heb ik die niet, ik heb een geintegreerde chip. Disk space 6gb komt goed. Direct X kan ook gedownload worden
Zoals ik het zie heb ik dan alleen maar een grafische kaart nodig, en eventueel als de grafische kaart niet genoeg doet een andere processor, of dat deze "geupgrade" wordt, zoals ik gelezen had.
Nou heb ik zelf eens rondgekeken, en ben ik tot de conclusie gekomen dat het allemaal nog niet zo makkelijk is om de onderdelen allemaal met elkaar te "vandaar dat ik jullie mening vraag over onderstaande optie's. Ik wil eerst het processor gedeelte zo laten en alleen een grafische kaart toevoegen.
De volgende grafische kaarten lijken mij geschikt voor mijn situatie :
Grafische kaart MSI NVIDIA GTX 1650 D6 Ventus V809-3609R 4 GB DDR6
Grafische kaart MSI 912-V809-3861 2 GB GDDR3
GeForce GT 1030 2G OdB
Het hoeft niet per sé een "dikke" grafische kaart te zijn, maar gewoon één dat ik leuk mijn game kan spelen, ik ben me er van bewust dat ik niet helemaal thuis ben in dit soort dingen, echter heb ik wel mijn best gedaan en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.
Bij voorbaat dank.
Momenteel gebruik ik mijn PC voor zowel kantoor dingen als gamen, recent ben ik overgegaan op een nieuwe game, en dit speelt nog niet heel erg soepel, erg veel lagg en disconections.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst niet te veel, maar als het het waard is dan ben ik zeker bereid om ook duurder te gaan kijken. rond de €500 ofzo zou prima te doen zijn.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In principe gaat het om een verbetering + toevoeging van mijn huidige PC
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Kom ik hieronder op terug
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren. Ik sta dan ook open voor alles.
Heb je nog wensen ?
Mijn pc is nu stil, graag zou ik dit in de toekomst ook zo houden, energie verbruik is geen probleem
Ga je overklokken?
Dat zit niet in de planning.
Mijn pc heeft de volgende dingen :
Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 8400 @ 2.80GHz 32 °C
Coffee Lake 14nm Technology
RAM
8,00GB Single-Channel DDR4 @ 1329MHz (19-19-19-43)
Motherboard
Dell Inc. 0V8F20 (U3E1)
Graphics
Panasonic-TV (1360x768@60Hz)
Intel UHD Graphics 630 (Dell)
Storage
238GB KBG30ZMS256G NVMe TOSHIBA 256GB (Unknown (SSD))
Optical Drives
PLDS DVD+-RW DU-8A5LH
Mijn game heeft de volgende benodigdheden :
MINIMUM RECOMMENDED
OS Windows 2000 Windows 7 / Windows 10
CPU Pentium4 1.4Ghz Intel Core2 Duo E8400 3.0GHz or higher
Memoria RAM 1GB (1024 MB) or higher 2GB (2048 MB) or higher
Graphic Card Geforce 5700 or higher Geforce GTS 250 (1024MB) or higher
Disk Space 4GB or higher 6GB or higher
DirectX Version Direct X 9.0c or higher Direct X 9.0c or higher
Windows lijkt mij geen probleem, Processor is een minimaal van 1.4 GHZ, aangeraden wordt 3 GHZ die van mij is 2.8 GHZ. Ram geheugen 2GB aangeraden, heb 8 GB. Grafische kaart wordt aangeraden, nu heb ik die niet, ik heb een geintegreerde chip. Disk space 6gb komt goed. Direct X kan ook gedownload worden
Zoals ik het zie heb ik dan alleen maar een grafische kaart nodig, en eventueel als de grafische kaart niet genoeg doet een andere processor, of dat deze "geupgrade" wordt, zoals ik gelezen had.
Nou heb ik zelf eens rondgekeken, en ben ik tot de conclusie gekomen dat het allemaal nog niet zo makkelijk is om de onderdelen allemaal met elkaar te "vandaar dat ik jullie mening vraag over onderstaande optie's. Ik wil eerst het processor gedeelte zo laten en alleen een grafische kaart toevoegen.
De volgende grafische kaarten lijken mij geschikt voor mijn situatie :
Grafische kaart MSI NVIDIA GTX 1650 D6 Ventus V809-3609R 4 GB DDR6
Grafische kaart MSI 912-V809-3861 2 GB GDDR3
GeForce GT 1030 2G OdB
Het hoeft niet per sé een "dikke" grafische kaart te zijn, maar gewoon één dat ik leuk mijn game kan spelen, ik ben me er van bewust dat ik niet helemaal thuis ben in dit soort dingen, echter heb ik wel mijn best gedaan en hoop ik dat jullie mij kunnen helpen.