Vloerverwarming

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-06-2023
EDIT: de laatste 2 foto's heb ik vandaag gemaakt, de vloer is donderdag geëgaliseerd. Op zich is de vloer nu droog op deze twee plekken na, beide aan de achterkant van de woning.

,In mijn woning is vloerverwarming gefreesd, ik dacht dat het zand cement vloer was.
Nu bleek het anhydriet te zijn.

Ze hebben de sleuven dichtgesmeerd en nu gaven ze aan dat deze ondergrond langer duurt om te drogen?

ze willen morgen komen, maandag gefreesd en dichtgesmeerd om te egaliseren. Dus twee dagen ertussen.

Ik vind de vloer vrij donker, mij oogt hij nog lang niet droog, willen jullie svp meekijken?

De monteur gaf aan de vloerverwarming getest te hebben, kan dit zonder thermostaat?
Hij zou ons bellen als hij klaar was, dat deed hij met de mededeling, heb getest, alles doet het, en heb de deur dichtgetrokken. Hij was dus al weg, is dat normaal? Ik heb geen uitleg over iets gekregen?

Hetzelfde bedrijf komt wel ( man die gefreesd en aangesloten heeft is ingehuurd als zzp-er) egaliseren

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qe8rUsymMOuaj_QwMJVjQYyIwCk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wEOkBzHQDfRC4zksZFHFSyB4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/41f7mbpWfZYcvJj3JEEW8QMoqrY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EWYKcxM4Kor2liVcV6zsjMU0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l3d8iQ0gMFiCC6fO-vka4W-YR7o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/js0oQ2ppreZgwpgnA2vBd9jA.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uAxLVtaJzORfo93O7MheOq-0ejU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kezKQm0cNnzImBThxsXOSubc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WaYQ0Jg_-QviLeUOFpa3W5uwGmI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/DU3MfLg2amCNhPciigcyWD0M.jpg?f=user_large

[ Voor 18% gewijzigd door Natascha op 24-06-2023 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapjuh99
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 05-07 12:47
Dit oogt mij nog niet helemaal droog. Heb je een vochtmeter? Dan kun je de punt op het cement zetten, dan zie je zo het vochtpercentage van het cement wat ze over de vloerverwarming hebben gelegd.

"Whatever the mind of man can conceive and believe it can achieve" - Napoleon Hill

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
Het is nu een dag verder, meerdere plekken worden nu lichter, licht is droog lijkt me?

En dan zal het toch nog helemaal tot onderaan moeten drogen, totdat je gaat egaliseren?

Nee, ik heb helaas geen vochtmeter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:37
2 dagen is ook wel erg kort. Ik weet niet of dit een probleem is, maar ik zou eerder denken aan 2 weken drogen :) maargoed, of dit een probleem is kan ik je helaas niet vertellen, maar ik zou wachten tot het droog is, just to be sure..

Uiteindelijk moet je toch wachten tot het drogen, dus of je het nu doet of straks, netto verandert er niets. Ik zou dus geen risico nemen de boel eerst laten drogen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 15:08
Als je echt twijfels hebt, zet die op mail oid zodat je achteraf bij problemen kan verwijzen naar je communcatie. Maar doorgaans weten ze wel wat wel en niet kan, en hebben ook vakmannen geen zin in discussies en problemen (vandaar dat de goeie echt zelf hun eisen stellen, vb naar percentage vocht in de vloer voor ze verder willen afwerken).
Ja, je kan een vloerverwarming testen zonder er water op te zetten, door die met een compressor onder druk te zetten (lucht lekt gemakkelijker dan water, dus luchtdicht is zeker waterdicht). Bleef bij mij onder druk tot de nieuwe zandcementvloer uitgedroogd was.

Welke afwerkvloer komt er bovenop? Als die ook waterdoorlatend is, kunnen de sleuven nog verder uitharden en drogen door de egaline heen.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
naftebakje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:24:
Als je echt twijfels hebt, zet die op mail oid zodat je achteraf bij problemen kan verwijzen naar je communcatie. Maar doorgaans weten ze wel wat wel en niet kan, en hebben ook vakmannen geen zin in discussies en problemen (vandaar dat de goeie echt zelf hun eisen stellen, vb naar percentage vocht in de vloer voor ze verder willen afwerken).
Ja, je kan een vloerverwarming testen zonder er water op te zetten, door die met een compressor onder druk te zetten (lucht lekt gemakkelijker dan water, dus luchtdicht is zeker waterdicht). Bleef bij mij onder druk tot de nieuwe zandcementvloer uitgedroogd was.

Welke afwerkvloer komt er bovenop? Als die ook waterdoorlatend is, kunnen de sleuven nog verder uitharden en drogen door de egaline heen.
De vloer is gisteren geëgaliseerd, dus maandag sleuven dicht, donderdag geëgaliseerd. Ben ik dom ei weer vergeten te vragen wanneer de keuken erop geplaatst mag worden. Afwerkvloer wordt click pvc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
Die dichtgezette sleuven drogen nog wel door de egaline heen, daar zou ik mij niet zo druk om maken.

De click pvc komt pas na de keuken en loopt niet onder de keuken door? Dan zie ik niet zo'n probleem. Egaline is een dunne laag en is dus vrij snel hard en belastbaar, zeker met dit weer. Je keuken staat met slechts enkele stelpoten op de vloer, dus het kan nog prima doordrogen (mocht dat noodzakelijk zijn). Bovendien loopt er geen vloerverwarming onder je keukenblok toch? Ik denk dat je na het weekend al prima een keukenblok op je vloer kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
frennek schreef op vrijdag 23 juni 2023 @ 15:29:
Die dichtgezette sleuven drogen nog wel door de egaline heen, daar zou ik mij niet zo druk om maken.

De click pvc komt pas na de keuken en loopt niet onder de keuken door? Dan zie ik niet zo'n probleem. Egaline is een dunne laag en is dus vrij snel hard en belastbaar, zeker met dit weer. Je keuken staat met slechts enkele stelpoten op de vloer, dus het kan nog prima doordrogen (mocht dat noodzakelijk zijn). Bovendien loopt er geen vloerverwarming onder je keukenblok toch? Ik denk dat je na het weekend al prima een keukenblok op je vloer kan zetten.
Klopt idd, click pvc komt pas na het drogen van de stucwanden. Dus over een week of 4.
Het is puur de keuken die ik wil plaatsen, ivm het verleggen van de afvoer en leidingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kipragout
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-03 08:50
Als ik naar de foto van de verdeler kijk lijkt het erop dat je een anhydrietvloer hebt (waar vloerverwarmingsmensen een hekel aan hebben). Dat is een gipsgebonden vloer en dus geen zandcementvloer.

Als ik naar de foto kijk waarop ze het hebben dichtgesmeerd lijkt dit met een zandcementmortel te zijn. Wanneer zij het niet in de primer hebben gezet is dit vragen om problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
kipragout schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 08:16:
Als ik naar de foto van de verdeler kijk lijkt het erop dat je een anhydrietvloer hebt (waar vloerverwarmingsmensen een hekel aan hebben). Dat is een gipsgebonden vloer en dus geen zandcementvloer.

Als ik naar de foto kijk waarop ze het hebben dichtgesmeerd lijkt dit met een zandcementmortel te zijn. Wanneer zij het niet in de primer hebben gezet is dit vragen om problemen.
Hij was er idd niet blij mee, dubbel zolang bezig geweest.
Hij zei meteen pak de primer even, tegen zijn collega.
Geen idee wat ze verder gedaan hebben, lijkt me dat ze wel weten wat ze doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
naftebakje schreef op woensdag 21 juni 2023 @ 12:24:

Heb 2 nieuwe foto's geplaatst, ik kreeg idd het advies de vloer te leggen, en pas als het kouder wordt het stookprotocol te doen. Maar zie nu overal staan dat je dat echt gewoon voor de vloer moet doen, als er iets mis is dat ze dan de vloer niet hoeven beschadigen. De monteur gaf aan dat dit beter in de koudere maanden kon, het is nu te heet, dan zou je de thermostaat nog boven de 31 moeten draaien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-07 15:08
Vloer droogt idd wel verder als je nog even wacht met de PVC.
Stookprotocol is om je vloer te laten barsten, voor je er vb tegels op plakt die mee kunnen barsten. Als je vloerverwarming infreest, is die vloer al warm en koud geweest (winter zomer) en is er veel minder kans op barsten. Ook zal clickPVC erg tolerant zijn voor barsten.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
naftebakje schreef op zondag 25 juni 2023 @ 13:49:
Vloer droogt idd wel verder als je nog even wacht met de PVC.
Stookprotocol is om je vloer te laten barsten, voor je er vb tegels op plakt die mee kunnen barsten. Als je vloerverwarming infreest, is die vloer al warm en koud geweest (winter zomer) en is er veel minder kans op barsten. Ook zal clickPVC erg tolerant zijn voor barsten.
Wel raar dat de vloer zo verschillendAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HecS32TPr5I2XK7bzdxcVm8zI_g=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/g9ajzl7D294EOvl4VlYO04m4.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jaMz3N7CatxyDMDGdwbsPNCte70=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/pNQoQWk0guMfR1XTHtJ1BOyl.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AU0qhbLtSRMnstCeExev7Ywhya4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/j2hpXUf7pKewniC7UK3unus8.jpg?f=user_large van kleur is, dit is van vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frennek
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 12:03
De egaline is waarschijnlijk met de hand gemixt. Kleine variaties in watergebruik per batch en hoe goed ze hebben doorgemixt geeft kleurverschil. Niet echt netjes, maar hoeft ook niet direct een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Natascha
frennek schreef op maandag 26 juni 2023 @ 10:00:
De egaline is waarschijnlijk met de hand gemixt. Kleine variaties in watergebruik per batch en hoe goed ze hebben doorgemixt geeft kleurverschil. Niet echt netjes, maar hoeft ook niet direct een probleem te zijn.
Klopt werd in een cement kuip gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ibead
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-06 18:43
Ziet er strak uit!
Weet jij toevallig met welk materiaal de sleuven zijn dichtgesmeerd?
Bij mij worden nu sleuven gefreest, maar ik moet ze zelf dichten na het plaatsen en aansluiten van slangen op CV. De meningen hierover verschillen. Ben benieuwd wat ze hier hebben gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ottie93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 08-07 10:03
ibead schreef op woensdag 16 augustus 2023 @ 15:55:
Ziet er strak uit!
Weet jij toevallig met welk materiaal de sleuven zijn dichtgesmeerd?
Bij mij worden nu sleuven gefreest, maar ik moet ze zelf dichten na het plaatsen en aansluiten van slangen op CV. De meningen hierover verschillen. Ben benieuwd wat ze hier hebben gebruikt.
Ik heb destijds van die cementgebonden tegellijm van COL gebruikt. Zakte wel iets in, maar heb daarna geëgaliseerd. Daarnaast, als je een ondervloer gaat gebruiken, boeit het niet zo heel veel als het ietsjes inklinkt.

Weet weinig, leert veel

Pagina: 1