Ik heb een product verkocht via marktplaats met een marktplaats betaalverzoek. Melding ontvangst betaling gehad en vervolgens product verstuurd. Niets weer vernomen dus was in de veronderstelling dat alles goed verlopen was totdat ik in 1x een melding van marktplaats kreeg dat 'het onderzoek is afgerond en bekijk hier de uitkomst'. In deze uitkomst stond vermeld dat de koper had aangegeven een ander pakket te hebben ontvangen en dat ze daarom haar geld had teruggekregen van Marktplaats. Aangezien ik me van geen kwaad bewust was heb ik contact opgenomen met de koper of ze dit kon toelichten. Het ging hier om kleding en ze gaf aan dat deze haar niet pasten en dat dit dus niet volgens verwachting was en ze daarom had aangeven dat ze een "ander pakket had ontvangen dan verwacht". Kortom zij heeft mijn pakketje wel ontvangen en hoeft niet te betalen!! Contact met haar opgenomen dat dit natuurlijk niet de bedoeling was zonder resultaat. Vervolgens meerdere pogingen gedaan om contact te zoeken met marktplaats waar ik tegen een muur oploop zonder resultaat. Niets kun je hier ook over vinden omdat alles is gericht op de koper en de hierbij behorende koperbescherming. Terwijl er dus nul komma nul VERkoper bescherming is aangezien zo iedereen wel heel makkelijk kan zeggen het pakketje niet te hebben ontvangen. Gelukkig ging het bij mij om een beperkt bedrag, maar dat je als verkoper zelfs als de koper in de mail toegeeft het pakketje wel te hebben ontvangen nog tegen een muur op blijft lopen en aan het kortste eind trekt is op zn zachts gezegd bijzonder. Dus oproepje aan VERKOPERS marktplaats: LET OP want het risico dat je als verkoper je geld NIET krijgt is met deze marktplaats betaalverzoek constructie vele malen groter!!
Het forum van Tweakers is niet bedoeld om ongegeneerd te ranten en om waarschuwingen te plaatsen, maar voor discussies.
Gezien ik hier geen discussiewaarde in zie, doe je dit topic op slot.
Gezien ik hier geen discussiewaarde in zie, doe je dit topic op slot.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Dit topic is gesloten.