Google aanwezigheidsdetectie naar ander apparaat

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiddinkytoys
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 07-07-2023
Ik krijg binnenkort een Homey Pro en was daarop wat aan het vooruitlopen. Een groot deel van mijn huis is al van diverse schakelaars voorzien en (tot nu toe) via Google Home te bedienen. Als ik straks mijn Homey Pro heb, wil ik graag een aantal lampen aan laten gaan als ik thuiskom, zou erg simpel moeten zijn.

Daarop vooruitlopend wil ik het graag testen met een heel simpel led-stripje wat aangaat als Google Home via aanwezigheidsdetectie (presence) ziet dat ik thuis ben.

Dit werkt echter niet. Steeds als ik in die instellingen kijk, blijkt mijn locatie via een 'ander apparaat gebruikt te worden'. Dit is alle info die ik kan vinden. Ik heb al nagekeken waar ik allemaal met mijn account op ingelogd ben, maar kan daar niets bijzonders vinden.

Onbepaalde tijd later kijk ik opnieuw en dan staat mijn locatie weer op een 'ander apparaat'

Doe ik iets niet goed, zie ik iets over het hoofd? Ik kan desnoods wat screenshots uploaden, maar daar staat echt niets bijzonders bij en ik kan in google home ook geen lijst met apparaten vinden die mijn locatie bijhouden.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Google en Google Home

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Uitloggen op zoveel mogelijk apparaten binnen mijn Google account, locatie omzetten naar mijn huidige (goede) telefoon met Android, google-en naar het antwoord en nu dit ;-)