Powerbank: magnetisch?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Is een powerbank die zich magnetisch aan je telefoon hecht? Ik wil draadloos laden - dat kan mijn telefoon ook - maar weet niet of het vastklikken door middel van magnetisme zo goed is voor mijn telefoon?

Het lijkt natuurlijk handig, maar mijn buikgevoel zegt dat magneetjes en elektronica geen goede combinatie is.
Ik ben er me van bewust dat draadloos laden sowieso magnetische inductie gebruikt, maar daar is de telefoon natuurlijk op voorzien.
Wat denken jullie?

[ Voor 27% gewijzigd door kamustra op 20-06-2023 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:15
Wat zou het voordeel zijn van een magnetische powerbank?

Bij nieuwere iPhones heb je MagSafe, wat magneten gebruikt, dus het zal sowieso niet slecht zijn voor je telefoon. Maar als jij geen iPhone hebt, dan heb je waarschijnlijk ook weinig aan een magnetische powerbank.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Niet online
Ik zoek bijvoorbeeld op amazon in de niet-te-hoge prijsklasse naar powerbanks die wel draadloos laden ondersteunen. Bijna allemaal hebben ze als functie magnetisch vastklikken.
Ook als het niet werkt met mijn telefoon en ik er niets aan heb, heeft de powerbank het wel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Je telefoon heeft geen last van een magneet.

Misschien stoort het op een ingebouwd kompas, maar dat is dan ook alleen maar zolang je de powerbank gebruikt.

edit:
Supersterke magneten uitgesloten, blijkbaar, deze zouden metalen onderdelen in het toestel kunnen magnetiseren waardoor het kompas er permanent last van blijft houden. Maar bij magneten in een powerbank welke bedoeld is om tegen je telefoon te plakken zou ik daar niet direct bang voor zijn. ;)

[ Voor 49% gewijzigd door Xander op 20-06-2023 19:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
kamustra schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:55:
Ik zoek bijvoorbeeld op amazon in de niet-te-hoge prijsklasse naar powerbanks die wel draadloos laden ondersteunen. Bijna allemaal hebben ze als functie magnetisch vastklikken.
Ook als het niet werkt met mijn telefoon en ik er niets aan heb, heeft de powerbank het wel :)
Heb je voorbeelden van powerbanks die dat hebben? Ik heb zelf een stuk of 5 powerbanks, en ik heb er vele honderden gezien, maar ik zie ze maar zelden met een MagSafe-achtige magneetfunctie.

Maar verder heeft je telefoon er geen last van, ook niet als je telefoon geen MagSafe heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Bij draadloos laden gaat wel een hoop energie verloren. Ik zou het nooit doen bij een powerbank (waarbij de hoeveel Wh altijd belangrijk is).
Geef mij maar een normale powerbank.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
psy schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 18:59:
Bij draadloos laden gaat wel een hoop energie verloren. Ik zou het nooit doen bij een powerbank (waarbij de hoeveel Wh altijd belangrijk is).
Geef mij maar een normale powerbank.
Powerbanks die draadloos laden bieden hebben ook vrijwel altijd nog USB-poorten voor bedraad laden, dus het is niet alsof je moet kiezen.

En 'hoeveel Wh altijd belangrijk' is bij lange na niet altijd waar ;) Ik heb vaak zat dat een powerbank ook met draadloos laden meer dan genoeg kracht heeft om meerdere dagen door te komen, terwijl ik het maar een paar uur of een dag nodig heb.

* Hahn is heel blij met z'n powerbanks die draadloos laden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Niet online
Thanks allen!

Deze bijvoorbeeld allemaal :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-ib6v74yQMx28jaSMOmxwp-_BnY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/GbenEScSpZpsKY1q1SmWTcZA.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Hahn schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:03:
[...]

Powerbanks die draadloos laden bieden hebben ook vrijwel altijd nog USB-poorten voor bedraad laden, dus het is niet alsof je moet kiezen.

En 'hoeveel Wh altijd belangrijk' is bij lange na niet altijd waar ;) Ik heb vaak zat dat een powerbank ook met draadloos laden meer dan genoeg kracht heeft om meerdere dagen door te komen, terwijl ik het maar een paar uur of een dag nodig heb.

* Hahn is heel blij met z'n powerbanks die draadloos laden hebben
Het maakt ze wel zwaarder. Dus ik heb het liever niet.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
kamustra schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:07:
Thanks allen!

Deze bijvoorbeeld allemaal :)
[Afbeelding]
Maar dan zoek je ook echt op 'magnetic powerbank'? Als ik simpelweg op 'powerbank' zoek bij Amazon, dan kom ik er maar weinig tegen.

Als jij er geen voordeel aan hebt, zou ik er ook niet meer aan uitgeven, dat is zonde van je geld :P
psy schreef op dinsdag 20 juni 2023 @ 19:08:
[...]

Het maakt ze wel zwaarder. Dus ik heb het liever niet.
Ja, duidelijk, jij wilt het niet. Prima, niemand verplicht het je te kopen :)

[ Voor 17% gewijzigd door Hahn op 20-06-2023 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamustra
  • Niet online
Nee op PowerBank wireless :)
Maar alright ik kan verder! Voor wireless wil ik wel behalen dus als de goedkopere powerbanks dan ook magnetische bevestiging hebben is dat maar zo, zolang het voor mijn telefoon geen kwaad kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:00
Alle powerbanks op dat screenshot zijn bedoeld voor het MagSafe systeem van Apple. Heb je ook een nieuwere iPhone die dit heeft (iPhone 12 of nieuwer)? Dit zijn ook niet echt powerbanks maar meer speciale accus die een toevoeging zijn bovenop je ingebouwde iPhone accu, meer een powerpack dan een powerbank. Waarom denk je dat een systeem wat Apple speciaal voor deze iPhones heeft bedacht slecht zou zijn voor je telefoon?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:33

Dido

heforshe

Ik zou me eerder zorgen maken over een de veiligheid van een 10Ah batterij in mijn tas/zak van een merk als "VRURC" of "AOGUERBE" dan over een magneetje tegen mijn telefoon, eerlijk gezegd.
Hell, Samsung brengt zelf magnetische hoesjes voor hun telefoons op de markt. Dat doen ze vziw niet om de levensduur van die apparaten drastisch te verkorten.

Wat betekent mijn avatar?

Pagina: 1